AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #1 Skrevet 16. august 2021 Vi forsøker å motivere ei dame som lever i et voldelig forhold til å bryte ut, og lurer på hvilken støtte hun vil ha krav på. Hun ser ikke for seg hvordan hun skal klare seg uten mannen. Fakta: - lite utdanning, vasker deltid, temmelig lang reisevei -ett barn i 1. klasse som bør gå på SFO - usikker på om de er gift eller samboere - hun har en sykdom som gjør at hun ikke kan ta førerkort, men sykkel fungerer til innkjøp etc. Dette gjør henne mindre fleksibel på arbeidsmarkedet Hvordan kan hun klare seg økonomist? Hvilken støtte kan hun få? Anonymkode: 69297...1d8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #2 Skrevet 16. august 2021 https://www.nav.no/familie/alene-med-barn/veiviser/ Dette gjelder hvis hun er alene med barnet. Anonymkode: 521fa...819
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #3 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): https://www.nav.no/familie/alene-med-barn/veiviser/ Dette gjelder hvis hun er alene med barnet. Anonymkode: 521fa...819 Helt eller delvis. Avtaler de 50% kan hun søke sosialstøtte om hun tjener svært lite. Anonymkode: 521fa...819
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #4 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi forsøker å motivere ei dame som lever i et voldelig forhold til å bryte ut, og lurer på hvilken støtte hun vil ha krav på. Hun ser ikke for seg hvordan hun skal klare seg uten mannen. Fakta: - lite utdanning, vasker deltid, temmelig lang reisevei -ett barn i 1. klasse som bør gå på SFO - usikker på om de er gift eller samboere - hun har en sykdom som gjør at hun ikke kan ta førerkort, men sykkel fungerer til innkjøp etc. Dette gjør henne mindre fleksibel på arbeidsmarkedet Hvordan kan hun klare seg økonomist? Hvilken støtte kan hun få? Anonymkode: 69297...1d8 Anbefaler henne å ta kontakt med et krisesenter (trenger ikke møte opp, hun kan ha samtaler med de på telefon), de kan bistå henne med å finne ut av ting (og finne ut av forholdet) Anonymkode: 52108...d07 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #5 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anbefaler henne å ta kontakt med et krisesenter (trenger ikke møte opp, hun kan ha samtaler med de på telefon), de kan bistå henne med å finne ut av ting (og finne ut av forholdet) Anonymkode: 52108...d07 Eller - du som pårørende kan også ringe. Jeg snakket mye med krisesenter når min venninne var i samme situasjon Anonymkode: 52108...d07
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #6 Skrevet 16. august 2021 Tusen takk! Kan noen si litt om ca. hvilke summer det kan dreie seg om? Kan hun leve ok av det? Jeg har videreformidlet info om krisesenter, men hun sitter veldig fast og har ikke det tiltaket som behøves for å komme seg videre. Håpet mitt er at om hun ser hun vil få det ok, vil det være ett steg videre i prosessen. Anonymkode: 69297...1d8
Loff77 Skrevet 16. august 2021 #7 Skrevet 16. august 2021 Dette er jo helt umulig å si noe om da må hun snakke med NAV. I utgangspunktet får man ikke noe selv om man skiller seg, det er småting som dobbel barnetrygd, er barnet under 8 kan man få overgangsstønad osv men som sakt dette må hun høre med NaV om
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #8 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Vi forsøker å motivere ei dame som lever i et voldelig forhold til å bryte ut, og lurer på hvilken støtte hun vil ha krav på. Hun ser ikke for seg hvordan hun skal klare seg uten mannen. Fakta: - lite utdanning, vasker deltid, temmelig lang reisevei -ett barn i 1. klasse som bør gå på SFO - usikker på om de er gift eller samboere - hun har en sykdom som gjør at hun ikke kan ta førerkort, men sykkel fungerer til innkjøp etc. Dette gjør henne mindre fleksibel på arbeidsmarkedet Hvordan kan hun klare seg økonomist? Hvilken støtte kan hun få? Anonymkode: 69297...1d8 Slikt må de ofte finne ut av selv, det hjelper ikke at andre maser på det. Desverre Anonymkode: fa912...406
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #9 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tusen takk! Kan noen si litt om ca. hvilke summer det kan dreie seg om? Kan hun leve ok av det? Jeg har videreformidlet info om krisesenter, men hun sitter veldig fast og har ikke det tiltaket som behøves for å komme seg videre. Håpet mitt er at om hun ser hun vil få det ok, vil det være ett steg videre i prosessen. Anonymkode: 69297...1d8 Overgangsstønad 18 700. Trekkes 0.47,- av hver krone hun tjener ellers. Dobbelt barnetrygd 2400,- også bidrag regnet ut i tillegg. Får derfor 12900,- etter skatt på min Overgangsstønad og 2400 pluss lønna mi på 12 000,- og bidrag på 2000,- Det er min inntekt. Overgangsstønad er bare de 3 første årene Anonymkode: fa912...406
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #10 Skrevet 16. august 2021 Man har vel ikke krav på noe. Hun kan ha rett på… Anonymkode: 657f0...33b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå