Gå til innhold

hvor lemge skal laks koke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sist jeg skulle ha laksemiddag ble den helt hard..kokte den riktignok LENGE...men står i en kokebok: kok opp vann å salt...trekk gryten vekk fra platen, legg oppi fisken å la den trekke i ca 5 min.

stemmer dette? er livredd for rå fisk..så må ikke være for lite, men heller ikke for mye...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trekker laksen i 5-7 min (laksekoteletter). Fileter trenger kortere tid. Du kan se når den slipper beinet, da er den ferdig. Laks er best når den er akkurat kokt, saftigst blir den hvis den er bittelitt rå innerst inne.

Skrevet

Er det fersk fisk så skal det ikke så mange minuttene nei. Ta opp et stykke og løsne det litt ved beinet så ser di om den er ferdig om du er usikker. Løsner det ikke så må det trekke litt til :)

10 min står det flere steder på nett.

Pleier å koke opp vannet, ta kjelen helt bort fra plate og legge fisken oppi. Så ligger den mens potetene koker ferdig :)

Kokte du fisken sist er det derfor den ble hard antagelig. Skal ikke koke fisk, bare trekke.

Skrevet

Laks smaker best når det er grillet. Kokt laks smaker tran og er ikke godt!

Skrevet
Laks smaker best når det er grillet. Kokt laks smaker tran og er ikke godt!

Fersk laks smaker ikke tran vel...

Men vi har vært veldig uheldig med frossen laks noen ganger så det er det helt slutt på. Kjøpte stor eske av fiskebilen engang som kjører rundt, svinedyrt og smakte tran.....og en gang en pakke fra rema1000. Like vondt begge deler og rett i søpla med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...