Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å komme i kontakt med ei jeg gikk på videregående med, så langt har jeg sjekka facebook, vennelistene til andre klassevenner, til og med skattelistene og dødsannonser, uten å få noen treff på henne, så kan noen tipse om neste skritt for å finne henne? Litt rart at hun er som synket i jorden..

Anonymkode: 105e9...e87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun ikke vil bli funnet. La det ligge. 

Anonymkode: 23bc6...bda

• Liker 7
Skrevet

Kanskje hun har flyttet til utlandet. Skiftet etternavn. Og ikke er aktiv på SoMe. 

• Liker 4
Skrevet

Og for alt vi vet kan du være en gal eks. med besøksforbud osv. 🤪🤔

Anonymkode: 8714d...01c

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og for alt vi vet kan du være en gal eks. med besøksforbud osv. 🤪🤔

Anonymkode: 8714d...01c

Avslørt 😂

• Liker 1
Skrevet

Dersom hun ikke gjemmer seg for en gal eks, kan forklaringe være at hun har endret navn. Har du lett på bare fornavn i vennelistene til felles venner? Bare fornavn på adressen til foreldrene/barndomshjemmet (gule sider)?

Anonymkode: b65fa...225

Skrevet

For alt du vet kan hun jo være død.

Spør gamle felles venner om de vet.

Anonymkode: f6d00...b32

Skrevet

Finnes folk som har stor gjeld og ikke eier noe, ikke har fast adresse eller noe annet som gjør at de kan finnes. Dessverre så var en slik som svindla meg og stakk. Han er som sunket i jorda, så han kunne likesågodt vært død. Umulig å finne. 

Anonymkode: 0dd1a...9c6

Skrevet

Mulig vedkommende gjemmer seg for en stalker og er på kode 7 eller 6. Eventuelt skiftet navn osv. 

• Liker 1
Skrevet

Dette var et litt underlig innlegg. For hvis du var venn med denne jenta på videregående, så vet du vel hvor hun bodde den gangen, hvem foreldrene hennes er, eller hvem søsken er. Og da er det den enkleste sak i verden å ta en telefon til disse og spørre etter henne...

Anonymkode: 33f7c...769

• Liker 7
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Dette var et litt underlig innlegg. For hvis du var venn med denne jenta på videregående, så vet du vel hvor hun bodde den gangen, hvem foreldrene hennes er, eller hvem søsken er. Og da er det den enkleste sak i verden å ta en telefon til disse og spørre etter henne...

Enig. Jeg er en sånn en som et umulig å spore opp fordi jeg vil være i fred. Likevel finnes det unntak hvis det gjøres riktig. En gammel slolevenninne hadde henvendt seg til broren min på jobb og ønsket å vite hvordan det gikk med meg og at hun tenkte på meg. Hun ga han tlfnr hennes sånn at jeg kunne ta kontakt hvis jeg ville. Det gjorde jeg etterhvert også. Men hadde aldri i verden svart hvis noen helt uten videre hadde tatt kontakt med meg på tlf. Det hadde bare skremt meg bort. 

Da fleste som er umulig å finne kontaktinfo på har gjort seg selv utilgjengelig bevisst, ikke fordi de leker hard to get og vil at folk skal jobbe og leke detektiv for å få tak i de

Anonymkode: 3ebd0...fd5

• Liker 5
Skrevet

Jeg kan jo legge til at en fyr jeg vet om som har gått veldig inn for å ikke finnes på nett er en kjeltring som ikke vil bli funnet av den grunn. En annen lider av litt forfølgelsesvannvidd og unngår alt av sosiale media under sitt ekte navn av den grunn. 

Så det er utallige grunner til at noen har gjort seg utilgjengelig men i alle tilfellene er det en villet handling. Selv personer jeg vet om som er borderline utviklingshemmede finner jeg kjapt på nett, feks vennelisten til felles kjente. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Enig. Jeg er en sånn en som et umulig å spore opp fordi jeg vil være i fred. Likevel finnes det unntak hvis det gjøres riktig. En gammel slolevenninne hadde henvendt seg til broren min på jobb og ønsket å vite hvordan det gikk med meg og at hun tenkte på meg. Hun ga han tlfnr hennes sånn at jeg kunne ta kontakt hvis jeg ville. Det gjorde jeg etterhvert også. Men hadde aldri i verden svart hvis noen helt uten videre hadde tatt kontakt med meg på tlf. Det hadde bare skremt meg bort. 

Da fleste som er umulig å finne kontaktinfo på har gjort seg selv utilgjengelig bevisst, ikke fordi de leker hard to get og vil at folk skal jobbe og leke detektiv for å få tak i de

Anonymkode: 3ebd0...fd5

Selv om det er sant, så burde du finnes i skattelistene. Det gjør ikke hun, og hun er verken på vennelista til søstera, moren eller stefaren sin..

Skrevet

Hvis du søker med det navnet jeg hadde da jeg gikk på videregående finner du meg ikke noen steder. Og jeg har «bare» giftet meg og skiftet etternavn. 

Anonymkode: 28da8...b86

• Liker 1
Skrevet

Dette hendte med meg for noen år siden da jeg lette etter en fra klassen min. Plutselig var han bare borte vekk, og jeg spurte gud og hverman hvor han hadde blitt av. Jeg tenkte han var død. Jeg hadde ikke sett ham eller hørt noe på år og dag. En dag fikk han imidlertid greie på at jeg hadde spurt etter ham, og sendte meg en hyggelig melding på linkedin om at han hadde flyttet til et bitte lite sted litt lenger sør i Norge sammen med en dame. Hun hadde familie der. 

Skrevet

Hvis du ikke finner henne i skattelistene er vel de vanligste grunnene at hun enten har byttet etternavn, flyttet til utlandet eller så er hun død.

Hva du gjør videre, kommer litt an på hvorfor du ønsker kontakt.  Hvis det er noe ordentlig viktig hadde jeg kontaktet familiemedlemmer (hvis du vet hvem de er), og så får de eventuelt videreformidle at du søker etter henne.  Er det bare for å si hei og spørre om hvordan det går, hadde jeg ikke lett videre.

Anonymkode: 4f5cf...9a0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Selv om det er sant, så burde du finnes i skattelistene. Det gjør ikke hun, og hun er verken på vennelista til søstera, moren eller stefaren sin..

Hvorfor kan du ikke spørre søsteren, moren eller stefaren da?

Er det fordi du vet at de ikke vil gi deg opplysninger om henne? Veldig enkelt å oppgi grunn til at du ønsker å treffe henne, og opplyse om din kontaktinfo til en av dem.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvorfor kan du ikke spørre søsteren, moren eller stefaren da?

Er det fordi du vet at de ikke vil gi deg opplysninger om henne? Veldig enkelt å oppgi grunn til at du ønsker å treffe henne, og opplyse om din kontaktinfo til en av dem.

Er fordi det er kleint å ta kontakt etter så mange år, ekstra kleint om det skjer gjennom en tredje person..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...