Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Hannah80 said:

Det var flere vitner til hendelsen. Noen har blitt sitert i media også. Men ingen som har sagt at gjerningspersonen gjorde rede for motivet da han skjøt. 

Nei vel. Det forandrer ikke at jeg har bekjente som var vitne til hendelsen. 

• Liker 2
Skrevet
Mangfold skrev (3 minutter siden):

Nei vel. Det forandrer ikke at jeg har bekjente som var vitne til hendelsen. 

Så klart ikke:)

Forferdelig sak. Håper det går bra med de to guttene❤️

Skrevet
Mangfold skrev (5 minutter siden):

Noe av det teiteste jeg har lest. Så I følge din loglikk, så drepte og skadet abb alle disse stakkars menneskene ved regjeringskvartalet og utøya Fordi han mente at disse folka hadde gjort noe noe mot han?! Eller at alle invandrere og muslimer blir angrepet på åpen gate Fordi de har gjort noe galt? En høyreekstremist ønsker og skade personer paga etnisitet og intet annet.

Ja, de som gjør andre vondt med vilje gjør det jo fordi de selv mener at de har en grunn til det. Og du VET ikke sikkert at akkurat dette handlet om etnisitet.

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, Hannah80 said:

Så klart ikke:)

Forferdelig sak. Håper det går bra med de to guttene❤️

Ja utrolig trist. Håper det går bra med de ja❤ også håper jeg gjerningspersonen havner I fengsel og får en streng straff.🤬

• Liker 3
Skrevet (endret)
8 minutter siden, malifika said:

de selv mener at de har en grunn til det. Og du VET ikke sikkert at akkurat dette handlet om etnisitet.

De selv mener det ja men fakta er jo at de ikke har noen god grunn for det. Så ingen vits I og forsvare at de har det. Somsagt har jeg bekjente som var vitne I denne saken så jeg er ganske sikker på hva dette handlet om. Uansett uavhengi om det var rassistisk motivert eller ikke så er det ikke greit og gjøre hva gjerningspersonen gjorde. Og denne saken er nok et bevis på at det ikke bare er invandrere som er mørke I huden som går rundt med våpen hvite gjør også det. 

Endret av Mangfold
  • Liker 2
Skrevet
Mangfold skrev (Akkurat nå):

De selv mener det ja men fakta er jo at de ikke har det. Så ingen vits I og forsvare at de har det. Somsagt har jeg bekjente som var vitne I denne saken så jeg er ganske sikker på hva dette handlet om. Uansett uavhengi om det var rassistisk motivert eller ikke så er det ikke greit og gjøre hva gjerningspersonen gjorde. Og denne saken er nok et bevis på at det ikke bare er invandrere som er mørke I huden som går rundt med våpen hvite gjør også det. 

Fakta er at du ikke vet hva som føyk gjennom hodet på denne gjerningsmannen.

Jeg forsvarer ikke en slik ugjerning men, jeg er åpen for at slike handlinger ofte har en forhistorie. For alt vi vet så har disse unge guttene prøvd å voldta søstra hans, stjålet fra butikken til faren hans, eller gud vet hva, slik at gjerningspersonen syntes at han har en god grunn.

Du kan ikke bare påstå at dette er rasistisk motivert fordi du kjenner noen som var der.

Og ingen har sagt at ikke hvite går rundt med våpen. Ingen har sagt at det er greit å gjøre dette. Men, du selv har derimot vært veldig opptatt av å shame hvite gjennom hele tråden her.

• Liker 12
Skrevet
4 hours ago, malifika said:

Fakta er at du ikke vet hva som føyk gjennom hodet på denne gjerningsmannen.

Jeg forsvarer ikke en slik ugjerning men, jeg er åpen for at slike handlinger ofte har en forhistorie. For alt vi vet så har disse unge guttene prøvd å voldta søstra hans, stjålet fra butikken til faren hans, eller gud vet hva, slik at gjerningspersonen syntes at han har en god grunn.

Du kan ikke bare påstå at dette er rasistisk motivert fordi du kjenner noen som var der.

Og ingen har sagt at ikke hvite går rundt med våpen. Ingen har sagt at det er greit å gjøre dette. Men, du selv har derimot vært veldig opptatt av å shame hvite gjennom hele tråden her.

Bare I denne kommentaren så er det jo lett og se at du forsvarer hendelsen, Fordi I følge kommentaren her så er det jo "åpenbart at gjerningspersonen hadde en god grunn til og nesten drepe disse to mennene?". Uansett grunn eller ikke grunn har ikke gjerningspersonen lov eller retten på sin side til og gå rundt I oslos gate I åpengate med våpen og bruke det. Poenget mitt er jo også at "hadde det" vært en invandrer som var mørk I huden eller en Muslim som hadde gjort det hadde det første som hadde blitt skrivd vært "terrorist",  selvom saken hadde vært lik sånnsom nå. Skjønner du ikke det?!, Jeg shamer ikke hvite mennesker men ønsker og komme frem til at det ikke bare er invandrere med mørk hudfarge og muslimer som gjør slikt denne gjerningspersonen gjorde. Og det har ingenting med shaming og gjøre. Til og informere er det bare mennesker med hvit hudfarge I NORGE som har begått terror og ingen andre, se fks 22 juli og 10 august 2019 på disse angrepene.. som var rassistisk motivert av to hvite etnisk norske, og SIAN som for lov og snakke dritt om muslimer med rassistiske holdninger mellom "dem" og "oss". Men det er tydelighvis greit at de for holde på I følge noen Fordi de er etnisk norske og hvite I huden. Jeg blir kvalm🤢🤮

• Liker 3
Skrevet

Til og informere skriver de nå følgende 

TO SKUTT I T-BANEVOGN I OSLO:

Politiet undersøker rasistisk motiv

ØSTENSJØ (TV 2): En mann er pågrepet etter at to personer ble skutt i en T-banevogn på Skøyenåsen i Oslo søndag. Politiet undersøker om det kan være rasistisk motivert.

• Liker 3
Skrevet
2003: dømt for vold under særdeles skjerpende omstendigheter
2004: dømt for tyveri
2008: dømt for grov vold og trusler under særdeles skjerpende omstendigheter
2011: dømt til forvaring for å ha slått en person i hodet og ansiktet med et jernrør
2021: dømt til et års fengsel for 8 voldsepisoder, 2 tilfeller av vold mot politiet, trusler og hærverk

Hvorfor går denne mannen løs? Han ble dømt til et års fengsel i januari år, vi er fortsatt i 2021, hvorfor går han fri??
  • Liker 8
Skrevet
14 minutter siden, Nutz said:
2011: dømt til forvaring for å ha slått en person i hodet og ansiktet med et jernrør
2021: dømt til et års fengsel for 8 voldsepisoder, 2 tilfeller av vold mot politiet, trusler og hærverk

Hvorfor går denne mannen løs? Han ble dømt til et års fengsel i januari år, vi er fortsatt i 2021, hvorfor går han fri??

Fordi venstresiden i Norge har bestemt at om noen driver vold så er det sammfunnets skyld må vite. Ikke stakkars voldsmannen. Dermed kan man voldta og drepe barn, man kan planlegge og drepe voksne, man kan forsøke og drepe andre..og slippe relativt billig unna med det. Høyresiden forsøker vel stadig å øke fengselstraffene men blir stemt raskt ned. Frp-komité ønsker maksstraff på 50 år (aftenposten.no)

Ikke at jeg stemmer Frp selv, men dette er en av få ting jeg er 100% enig med de i.

• Liker 7
Skrevet
Mangfold skrev (4 timer siden):

Til og informere skriver de nå følgende 

TO SKUTT I T-BANEVOGN I OSLO:

Politiet undersøker rasistisk motiv

ØSTENSJØ (TV 2): En mann er pågrepet etter at to personer ble skutt i en T-banevogn på Skøyenåsen i Oslo søndag. Politiet undersøker om det kan være rasistisk motivert.

De skriver også nå at det er en relasjon mellom gjerningsmannen og de fornærmede.

• Liker 5
Skrevet
Nutz skrev (1 time siden):

Personen skulle startet soningen i slutten av august. Vil anta han har stått i soningskø.

• Liker 1
Skrevet
Mangfold skrev (4 timer siden):

Bare I denne kommentaren så er det jo lett og se at du forsvarer hendelsen, Fordi I følge kommentaren her så er det jo "åpenbart at gjerningspersonen hadde en god grunn til og nesten drepe disse to mennene?". Uansett grunn eller ikke grunn har ikke gjerningspersonen lov eller retten på sin side til og gå rundt I oslos gate I åpengate med våpen og bruke det. Poenget mitt er jo også at "hadde det" vært en invandrer som var mørk I huden eller en Muslim som hadde gjort det hadde det første som hadde blitt skrivd vært "terrorist",  selvom saken hadde vært lik sånnsom nå. Skjønner du ikke det?!, Jeg shamer ikke hvite mennesker men ønsker og komme frem til at det ikke bare er invandrere med mørk hudfarge og muslimer som gjør slikt denne gjerningspersonen gjorde. Og det har ingenting med shaming og gjøre. Til og informere er det bare mennesker med hvit hudfarge I NORGE som har begått terror og ingen andre, se fks 22 juli og 10 august 2019 på disse angrepene.. som var rassistisk motivert av to hvite etnisk norske, og SIAN som for lov og snakke dritt om muslimer med rassistiske holdninger mellom "dem" og "oss". Men det er tydelighvis greit at de for holde på I følge noen Fordi de er etnisk norske og hvite I huden. Jeg blir kvalm🤢🤮

Du får tolke som du vil, men nei jeg rettferdiggjør ikke den handlingen. Men du og jeg tolker hendelsesforløpet på to forskjellige måter. Så får vi vente å se hva politiet sier. Ligger det en historie der eller er det pur rasistisk. Tiden vil vise det.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, malifika said:

De skriver også nå at det er en relasjon mellom gjerningsmannen og de fornærmede.

Hva så? Kan godt hende det var rassistisk motivert selvom.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, malifika said:

rettferdiggjør ikke den handlingen.

Neida ikke I det heletatt.. gjerningspersonen har også blitt dømt tidligere for mange alvorlige lovbrudd. Så det at han gjorde denne handlingen paga at han er psykisk syk eller brukte selvforsvar tviler jeg sterkt på. Gjerningspersonen er en kjenning fra politiet fra før.

• Liker 2
Skrevet
Mangfold skrev (1 time siden):

Hva så? Kan godt hende det var rassistisk motivert selvom.

Ja, det kan det. Men, i hi, ditt eget åpningsinnlegg så har du skrevet at de har blitt skutt på pga etnisitet siden de mangler relasjon til gjerningsmannen. Nå viser det seg dog at de har en relasjon til gjerningsmannen, så kanskje du kan tenke litt ut av boksen med det i bakhodet.

• Liker 6
Skrevet
Hannah80 skrev (12 timer siden):

For alt vi vet, så kan det være en psykisk syk mann, som skjøt tilfeldige personer. Vi aner jo ingenting. 

Du vet at utenlandske også har psykiske problemer. Ta bort hudfarge, så vil jeg jo si at alle som løper rundt med våpen og angriper har ett eller annet psykisk problem. 

• Liker 5
Skrevet
Mangfold skrev (1 time siden):

Neida ikke I det heletatt.. gjerningspersonen har også blitt dømt tidligere for mange alvorlige lovbrudd. Så det at han gjorde denne handlingen paga at han er psykisk syk eller brukte selvforsvar tviler jeg sterkt på. Gjerningspersonen er en kjenning fra politiet fra før.

Gjerningsmannen burde aldri gått løs med det rullebladet han har. Med hans historie så er det nærliggende å tenke at han er/har vært en del av et kriminelt miljø.

Min teori er at disse guttene som ble skutt også har en tilknytning til noe kriminelt og har en relasjon til denne mannen gjennom kriminelle kanaler, så har det skjedd noe innad i det miljøet som gjorde at denne gjerningsmannen var ute etter å ta dem. Jeg tror derfor med dette i bakhodet at de hadde blitt skutt uansett hvilken farge de var. 

Din teori er at denne mannen plutselig bestemte seg for at han skulle skyte noen mørkhudede, gikk inn på en T-bane med pistol, gikk forbi mange andre mørkhudede og helt klart lette etter noen ut ifra vitneutsagn, for så å sikte pistolen mot to stk helt tilfeldige som bare var på feil sted til feil tid?

Denne mannen er helt kokos ja, men ikke et sted har jeg lest at den volden han er straffet for tidligere har vært helt tilfeldig, uprovosert og rasistisk motivert. Og nei jeg forvarer ikke men, prøver å tegne et bilde av at det kan ligge mer bak.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...