Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvit mann gikk rundt og avfyrte skudd på to menn av utenlandsk etnisitet. Veldig trist at en skal bli skytet på bare paga etnisitet. Det står jo at de ikke hadde noen relasjon til mannen som prøvde og drepe de. Det hyles om at det bare er utlendinger som er farlige og at alle muslimer er terrorister. men det stemmer ikke. Jeg er mye mer skeptisk til høyereekstremister. Da høyreekstremisme vokser høyre en  noe annet I hvertfall I norge.

https://www.tv2.no/nyheter/14165944/

• Liker 11
Skrevet

Vet du at det var rasistisk motivert? 

• Liker 10
Gjest Robin666
Skrevet

TS spekulerer så da kan alle andre gjøre det også. Kanskje hvit mann er fra Øst-Europa og ble forsøkt ranet av to rasistiske somaliere? Selvforsvar? 

Skrevet (endret)
16 minutter siden, Robin666 said:

TS spekulerer så da kan alle andre gjøre det også. Kanskje hvit mann er fra Øst-Europa og ble forsøkt ranet av to rasistiske somaliere? Selvforsvar? 

Nei det tviler jeg på. Da hadde det stått noe om det. Og det gjør det ikke. Det står Heller ingenting om at gjerningspersonen var skadet. Det er bare de 2 som ble slutt på som var skadet. Hadde det vært snakk om ran hadde media definitivt skrivd om det og gjerningspersonen hadde også hatt skader noe han ikke hadde. Nice try. Lavmål av deg og komme med påstander om at det var 2 somaliere som prøvde og rane en fra øst europa..om dette er tilfellet så har ikke gjerningspersonen rett til og skyte de. Det er Heller ikke lov til og gå rundt med pistol. Medmindre en er politi og er på jobb. Det er ganske strengt

Endret av Mangfold
  • Liker 8
Skrevet
9 minutter siden, Hannah80 said:

Vet du at det var rasistisk motivert? 

Nei. Men etter og ha lest nyhetene så ser det desverre sånn ut.

Det finnes en relasjon mellom de to tilskadekomne, men det ser ikke ut til at de har noen relasjon til gjerningspersonen, sier krimvakt Trine Mårstøl i Oslo politidistrikt til TV 2 natt til mandag.

To unge menn med utenlandsk etnisk bakgrunn ble skutt inne i en T-banevogn like etter klokka 20 søndag kveld. Begge er lagt inn på sykehus med alvorlige skader, men tilstanden betegnes som stabil. De to er mellom 18 og 20 år gamle.

Den pågrepne er en hvit mann i 30-årene.

– Vi fikk inn veldig mange meldinger klokken 20.15 om at det hadde blitt avfyrt skudd inne på Skøyenåsen T-banestasjon. Der fant vi én person som var skutt, og kort tid etter ble det funnet en person til. Det er to fornærmede i saken, sier Sven Christian Lie til TV 2.

• Liker 6
Skrevet

For alt vi vet, så kan det være en psykisk syk mann, som skjøt tilfeldige personer. Vi aner jo ingenting. 

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, Hannah80 said:

For alt vi vet, så kan det være en psykisk syk mann, som skjøt tilfeldige personer. Vi aner jo ingenting. 

Det er uansett ikke greit og gå rundt og skyte på andre. Om han var psykisk så hadde de sikkert skrivd noe om det også.. men det har de ikke. Ofte blir høyreekstremisme lite snakket om og mer akseptert. Noe som er veldig trist hadde det vært en med utenlandsk opprinelse eller en muslim som hadde skytet hadde dette blitt snakket og skrivd mye mer om. Men siden gjerningspersonen er hvit er det "greit" Fordi det er jo åpenbart av enkelte brukere her inne at han bare var psykisk eller forsvare seg selv mot to mørke menn?🙄😶

• Liker 6
Skrevet
Mangfold skrev (3 minutter siden):

Det er uansett ikke greit og gå rundt og skyte på andre. Om han var psykisk så hadde de sikkert skrivd noe om det også.. men det har de ikke. Ofte blir høyreekstremisme lite snakket om og mer akseptert. Noe som er veldig trist hadde det vært en med utenlandsk opprinelse eller en muslim som hadde skytet hadde dette blitt snakket og skrivd mye mer om. Men siden gjerningspersonen er hvit er det "greit" Fordi det er jo åpenbart av enkelte brukere her inne at han bare var psykisk eller forsvare seg selv mot to mørke menn?🙄😶

Nå er det bare jeg og en annen bruker som har svart i denne tråden. Jeg sier bare at man ikke vet noe som helst ennå. 

Selvsagt er det ikke greit kun fordi gjerningsmannen er hvit. Hvor får du det ifra? Du spekulerte jo selv i hovedinnlegget ditt, eller konstaterte at det skjedde pga etnisitet. Jeg skrev at han kan være psykisk syk. Det er like realistisk. 

• Liker 15
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Hannah80 said:

Nå er det bare jeg og en annen bruker som har svart i denne tråden. Jeg sier bare at man ikke vet noe som helst ennå. 

Selvsagt er det ikke greit kun fordi gjerningsmannen er hvit. Hvor får du det ifra? Du spekulerte jo selv i hovedinnlegget ditt, eller konstaterte at det skjedde pga etnisitet. Jeg skrev at han kan være psykisk syk. Det er like realistisk. 

Jeg spekulerer ikke,  jeg tror de fleste vet at sjangsen er større for at gjerningspersonen gjorde dette paga etnisitet, ellers hadde vedkommende skytet alle rundt og det gjorde han ikke. Ja selfølgelig kan han være psykisk syk men sjangsen for det er liten. Dette var ett planlagt angrep pistol er ikke noe en til vanlig går rundt med. Dessuten star det ingenting om at gjerningspersonen var psykisk syk om han var det så hadde det stått I media.

Endret av Mangfold
  • Liker 3
Skrevet
Mangfold skrev (Akkurat nå):

Jeg spekulerer ikke,  jeg tror de fleste vet at sjangsen er større for at gjerningspersonen gjorde dette paga etnisitet, ellers hadde vedkommende skytet alle rundt og det gjorde han ikke. Ja selfølgelig kan han være psykisk syk men sjangsen for det er liten. Dette var ett planlagt angrep pistol er ikke noe en til vanlig går rundt med.

Den psykotiske mannen som drepte den stakkars kvinnen i Haugesund med øks, hadde vel heller ikke til vane med å gå rundt med en øks i hånda. Poenget er at ingen vet sikkert hva som har skjedd, akkurat på dette tidspunktet. 

• Liker 12
Skrevet
16 minutter siden, Mangfold said:

Jeg har motsatt erfaring. Føler det oftere blir fokus når gjerningsmannen er hvit i huden. 

• Liker 11
Skrevet
Just now, Hannah80 said:

Den psykotiske mannen som drepte den stakkars kvinnen i Haugesund med øks, hadde vel heller ikke til vane med å gå rundt med en øks i hånda. Poenget er at ingen vet sikkert hva som har skjedd, akkurat på dette tidspunktet. 

Om han var psykisk så hadde media skrivd det punktum finale. Hvordan vet du at mannen som drepte den stakkars kvinnen I haugesund med øks car psykisk syk? Fordi media opplyste om det. Det har de ikke gjort denne gangen. Hvilket betyr at gjerningspersonen mest sannsynelig ikke er psykisk syk.

• Liker 2
Skrevet

Om han var psykisk så hadde media skrivd det punktum finale. Hvordan vet du at mannen som drepte den stakkars kvinnen I haugesund med øks car psykisk syk? Fordi media opplyste om det. Det har de ikke gjort denne gangen. Hvilket betyr at gjerningspersonen mest sannsynelig ikke er psykisk syk.

Media skrev ikke om psykosen med èn gang. Er da ikke politiet som diagnostiserer gjerningsmannen. 

• Liker 13
Skrevet
Just now, Kaptein Stålull said:

Jeg har motsatt erfaring. Føler det oftere blir fokus når gjerningsmannen er hvit i huden. 

Jajøss. Da har vi forskjellige erfaringer. Fordi nesten alltid når det er en med hvit hud som går til angrep rosemales det. Jeg er også den første brukeren som nevner denne saken på kg. Det sier vel sitt?! Hadde det vært en som var mørk I huden eller muslim hadde det blitt opprettet mange tråder her.

• Liker 8
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Hannah80 said:

Media skrev ikke om psykosen med èn gang. Er da ikke politiet som diagnostiserer gjerningsmannen. 

Jeg  og jeg har ikke lyst til og spekulere men sjangsen er veldig stor for at dette var et angrep paga etnisitet. Du trenger ikke og fornekte det Fordi det er en veldig stor sannsynelighet set skjer ofte at etnisk norske og lyshude går til angrep mot invandrere som er mørke I huden. Eller er muslimer. Trist men sant

Endret av Mangfold
  • Liker 2
Skrevet
Mangfold skrev (1 minutt siden):

Jajøss. Da har vi forskjellige erfaringer. Fordi nesten alltid når det er en med hvit hud som går til angrep rosemales det. Jeg er også den første brukeren som nevner denne saken på kg. Det sier vel sitt?! Hadde det vært en som var mørk I huden eller muslim hadde det blitt opprettet mange tråder her.

Er det å rosemale hvis gjerningspersonen faktisk viser seg å være psykotisk? 

• Liker 10
Skrevet
Mangfold skrev (1 minutt siden):

Jeg  og jeg har ikke lyst til og spekulere men sjangsen er veldig stor for at dette var et angrep paga etnisitet. Du trenger ikke og fornekte det Fordi det er en veldig stor sannsynelighet set skjer ofte at etnisk norske og lyshude går til angrep mot invandrere som er mørke I huden. Eller er muslimer. Trist men sant

Det skjer ikke ofte i Norge at etnisk norske går rundt å skyter innvandrere. 

• Liker 16
Skrevet
Just now, Hannah80 said:

Er det å rosemale hvis gjerningspersonen faktisk viser seg å være psykotisk? 

Jeg er veldig sikker på at han ikke var det. Så Ja det er og rosemale det. Uansett om han skulle vært psykisk syk så er det ikke greit det han gjorde. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er veldig sikker på at han ikke var det. Så Ja det er og rosemale det. Uansett om han skulle vært psykisk syk så er det ikke greit det han gjorde. 

Selvsagt er det ikke greit. Overhodet ikke! 

• Liker 4
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Hannah80 said:

Det skjer ikke ofte i Norge at etnisk norske går rundt å skyter innvandrere. 

Det er normalt at etnisk norske angreiper invandrere og muslimer jo. Kanskje det ikke snakkes like mye om som når invandrere angriper etnisk norske . Og Angripe trenger ikke og bety og bli skytet på men bli spyttet på slått sparket mishandlet psykisk og fysisk.

Endret av Mangfold
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...