NorthernLight Skrevet 15. august 2021 #1 Skrevet 15. august 2021 96% av praktiserende leger i USA er fullvaksinert viser en undersøkelse og av legene som ennå ikke er vaksinert, planlegger ytterligere 45 prosent å bli vaksinert. Artikkelen er fra juni så nå er nok enda flere fullvaksinert. https://www.ama-assn.org/press-center/press-releases/ama-survey-shows-over-96-doctors-fully-vaccinated-against-covid-19 https://www.forbes.com/sites/brucejapsen/2021/06/11/ama-96-of-doctors-are-vaccinated-against-covid-19/?sh=2db43d9b591c 1
likestilling Skrevet 16. august 2021 #2 Skrevet 16. august 2021 NorthernLight skrev (52 minutter siden): 96% av praktiserende leger i USA er fullvaksinert viser en undersøkelse og av legene som ennå ikke er vaksinert, planlegger ytterligere 45 prosent å bli vaksinert. Artikkelen er fra juni så nå er nok enda flere fullvaksinert. https://www.ama-assn.org/press-center/press-releases/ama-survey-shows-over-96-doctors-fully-vaccinated-against-covid-19 https://www.forbes.com/sites/brucejapsen/2021/06/11/ama-96-of-doctors-are-vaccinated-against-covid-19/?sh=2db43d9b591c Det er høyest grad av vaksineskepsis blant de med aller høyest utdanning i USA viser en annen undersøkelse... Americans with PhDs are the most reluctant to get vaccinated against COVID, study finds | Daily Mail Online Er det noe argument for det ene eller det andre? Studien viser også at dette er den gruppen hvor skepsisen holder seg mest stabil, i motsetning til blant de med lavere utdanning hvor skepsisen går ned. 4
Nicathv Skrevet 16. august 2021 #3 Skrevet 16. august 2021 likestilling skrev (31 minutter siden): Det er høyest grad av vaksineskepsis blant de med aller høyest utdanning i USA viser en annen undersøkelse... Americans with PhDs are the most reluctant to get vaccinated against COVID, study finds | Daily Mail Online Er det noe argument for det ene eller det andre? Studien viser også at dette er den gruppen hvor skepsisen holder seg mest stabil, i motsetning til blant de med lavere utdanning hvor skepsisen går ned. Dette gir jo en viss mening, da folk som er svært høyt utdannet lettere kan narre seg selv til å tro at de er eksperter på alt mulig, og glemmer at de egentlig bare er eksperter på sitt snevre felt. 4
Fakta? Skrevet 16. august 2021 #4 Skrevet 16. august 2021 10 hours ago, likestilling said: Det er høyest grad av vaksineskepsis blant de med aller høyest utdanning i USA viser en annen undersøkelse... Americans with PhDs are the most reluctant to get vaccinated against COVID, study finds | Daily Mail Online Basert på en Facebook-spørreundersøkelse der de som deltok selv valgte utdanningsnivå. 11
Nicathv Skrevet 16. august 2021 #5 Skrevet 16. august 2021 (endret) Fakta? skrev (9 timer siden): Basert på en Facebook-spørreundersøkelse der de som deltok selv valgte utdanningsnivå. De fleste spørreundersøkelser er jo gjort ved at man spør folk hva slags utdanning de har, jeg har aldri hørt om noen der de går og sjekker individuelle personers utdanning. Er både ekstremt tidkrevende og sikkert ikke helt lov heller. Kan jo være at det er brukt dårlig metodologi, det vet vi ikke før studien er fagfellevurdert, da DailyMail som vanlig driter i om kildene deres er gode eller ei. Men jeg tror fremdeles at det er godt mulig at det er nettopp dette som har skjedd. ..og siden de er vant til å være eksperter i det de jobber med til daglig, så blir de så selvgode at de glemmer at de ikke har ekspertise på dette feltet, ikke ekspertise til å tolkene dataene riktig. Dermed ender de opp med å bekrefte sin egen diagnose i stedet for å stole på tolkningen til dem som faktisk kan dette og jobber med det. Er noe som heter "for smart for sitt eget beste". Nei jeg, JEG er så smart at jeg vet bedre altså! ... Endret 16. august 2021 av Lomvi Fjernet sitat fra innlegg med regelbrudd
Betasuppe Skrevet 16. august 2021 #6 Skrevet 16. august 2021 40 minutter siden, Nicathv said: ..og siden de er vant til å være eksperter i det de jobber med til daglig, så blir de så selvgode at de glemmer at de ikke har ekspertise på dette feltet, ikke ekspertise til å tolkene dataene riktig. Dermed ender de opp med å bekrefte sin egen diagnose i stedet for å stole på tolkningen til dem som faktisk kan dette og jobber med det. Er noe som heter "for smart for sitt eget beste". Nei jeg, JEG er så smart at jeg vet bedre altså! ... Ikke nødvendigvis. Du beskriver Dunning-Krüger-effekten, men de som er i doktorgrad-gruppen er gjerne litt mer ydmyke. Jeg kan snu på flisa at de IKKE er sikre på dataene, så derfor avstår / avventer de. 3
Anbefalte innlegg