Gå til innhold

Hjelp?! er dette et faresignal på en som er kontrollerende??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så møtte på en kar på dating app vi hadde en kjempefin samtale. Og vi planla en date men plutselig så kom det en melding der han spurte om jeg kunne komme med hestehale men at jeg Selvfølgelig ikke må osv.  Jeg sa pent nei men ble litt skremt er redd han er kontrollerende. Er det ikke litt rart å spørre om det når man ikke engang har møttes hverandre? Er dette noe å bekymre seg over? 

Anonymkode: 00f81...1ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, kan det være at det var lettere å kjenne deg igjen med hestehale? Virker jo litt merkelig ja..

Anonymkode: 91a9c...26a

• Liker 2
Skrevet

Rart. Jeg hadde spurt hvorfor eller tatt det som en spøk. Hadde ikke kommet med hestehale

Anonymkode: 32903...69d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Rart. Jeg hadde spurt hvorfor eller tatt det som en spøk. Hadde ikke kommet med hestehale

Anonymkode: 32903...69d

Nei ikke sant bare liksom vise at jeg ikke kan kontrolleres bare sånn for å sette grenser. Men kan jo hende dette bare var noe som glapp ut. Fordi han virker jo som en grei fyr utenom den ene meldingen🥺

Skrevet

Jeg hadde avsluttet kontakten med han. Ved noen typer dominant og voldelig sex har kvinnen hestehale og mannen tar tak i hestehalen og tvinger kvinnen til ting og mannen knytter kvinnen fast o.l. og slår kvinnen m.m. Det KAN være årsaken til at han ønsket at du skal ha hestehale.

Anonymkode: f5ed1...c4f

• Liker 14
Skrevet

Hvordan er kommunikasjonen ellers? Er det mye sexting? Kanskje det er en fetisj. 

Om det ikke er det - så kan det hende det er viktig for ham å se ansiktet ditt på første date. Eller kanskje han vil sjekke hvor imøtekommende du er... 

• Liker 1
Skrevet

Alarmen min hadde gått her. 

Anonymkode: 523ab...d91

• Liker 10
Skrevet
CorvusCorax skrev (4 minutter siden):

Hvordan er kommunikasjonen ellers? Er det mye sexting? Kanskje det er en fetisj. 

Om det ikke er det - så kan det hende det er viktig for ham å se ansiktet ditt på første date. Eller kanskje han vil sjekke hvor imøtekommende du er... 

det har vært veldig lite seksuelt og mer flørting. Og han ser etter noe seriøst som jeg gjør. Jeg vet ikke hva grunnen var men ble jo litt skeptisk bare. Men han virker så hyggelig ellers. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg hadde avsluttet kontakten med han. Ved noen typer dominant og voldelig sex har kvinnen hestehale og mannen tar tak i hestehalen og tvinger kvinnen til ting og mannen knytter kvinnen fast o.l. og slår kvinnen m.m. Det KAN være årsaken til at han ønsket at du skal ha hestehale.

Oi uff daten vi har planlagt er midt på dagen i full offentlighet. Så jeg ser hvor du kommer fra men det er jo lite sannsynlig at jeg kommer i en slik situasjon.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

det har vært veldig lite seksuelt og mer flørting. 1) Og han ser etter noe seriøst som jeg gjør. Jeg vet ikke hva grunnen var men ble jo litt skeptisk bare. 2) Men han virker så hyggelig ellers. 

1) Det han har sagt trenger ikke å være sant.

2) Til og med de verste mishandlerne greier å "virke hyggelig" helt til de har fått lurt offeret sitt i fella. De er gode skuespillere.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oi uff daten vi har planlagt er midt på dagen i full offentlighet. 1) Så jeg ser hvor du kommer fra 2) men det er jo lite sannsynlig at jeg kommer i en slik situasjon.

1) Hva mener du?

2) Hvorfor er det lite sannsynlig? Hvis han er en slik mishandler OG hvis han greier å sjarmere deg og lure deg til å tro at han er "snill", så kan du komme i hans felle selv om dere møtes midt på dagen i full offentlighet. Om du bruker toalettet på et spisested el.l. og han følger etter deg så kan han finne på å forgripe seg på deg. Voldtekter har skjedd før, midt på lyse dagen på steder der andre mennesker er i nærheten (på toalett på kjøpesenter bl.a.). Dessverre blir voldtektsforbrytere sjelden dømt, da det ofte blir ord mot ord og han kan finne på å si at hun sa ja til dette.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

1) Det han har sagt trenger ikke å være sant.

2) Til og med de verste mishandlerne greier å "virke hyggelig" helt til de har fått lurt offeret sitt i fella. De er gode skuespillere.

Uff ja men hvem som helst kan jo være mishandlere. Det er derfor jeg er har reglene mine de første gangene man møtes:  Full offentlighet, dagslys, ikke bil, ikke hjem og ikke sex. Jeg høres kanskje prippen og kjedelig ut men jeg vil helst ikke bli voldtatt og drept.

• Liker 5
Skrevet

1) Hva mener du?

2) Hvorfor er det lite sannsynlig? Hvis han er en slik mishandler OG hvis han greier å sjarmere deg og lure deg til å tro at han er "snill", så kan du komme i hans felle selv om dere møtes midt på dagen i full offentlighet. Om du bruker toalettet på et spisested el.l. og han følger etter deg så kan han finne på å forgripe seg på deg. Voldtekter har skjedd før, midt på lyse dagen på steder der andre mennesker er i nærheten (på toalett på kjøpesenter bl.a.). Dessverre blir voldtektsforbrytere sjelden dømt, da det ofte blir ord mot ord og han kan finne på å si at hun sa ja til dette.

Men man må jo ta litt sjangser hvis man vil møte folk da desverre. Kan jo hende jeg blir drept av en buss imorgen men jeg kan ikke ikke gå ut og handle mat for eksempel. Men jeg kan jo være forsiktig å se meg litt for før jeg går over veien. Det er det jeg prøver her med dating. Ikke være helt naiv men ikke isolere meg heller.

• Liker 1
Skrevet

Uff ja men hvem som helst kan jo være mishandlere. Det er derfor jeg er har reglene mine de første gangene man møtes:  Full offentlighet, dagslys, ikke bil, ikke hjem og ikke sex. Jeg høres kanskje prippen og kjedelig ut men jeg vil helst ikke bli voldtatt og drept.

De første gangene ja... Hva om han da spiller skuespill de første gangene, for deretter å vise frem hvem han egentlig er når han har deg i fella (et sted der det er bare dere to) etter at du har begynt å "føle deg trygg på at han er snill"?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

men ble litt skremt er redd han er kontrollerende. Er det ikke litt rart å spørre om det når man ikke engang har møttes hverandre? Er dette noe å bekymre seg over?

Hør på magefølelsen din!

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men man må jo ta litt sjangser hvis man vil møte folk da desverre. Kan jo hende jeg blir drept av en buss imorgen men jeg kan ikke ikke gå ut og handle mat for eksempel. Men jeg kan jo være forsiktig å se meg litt for før jeg går over veien. Det er det jeg prøver her med dating. Ikke være helt naiv men ikke isolere meg heller.

Enig. Man må kunne treffe en date på en restaurant, uten å være redd for å bli voldtatt på toalettet. Hvordan skal folk bli kjent ellers, tenker jeg. 

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De første gangene ja... Hva om han da spiller skuespill de første gangene, for deretter å vise frem hvem han egentlig er når han har deg i fella (et sted der det er bare dere to) etter at du har begynt å "føle deg trygg på at han er snill"?

Med denne tankegangen så kan ikke ts treffe menn. Overhodet. 

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

han spurte om jeg kunne komme med hestehale men at jeg Selvfølgelig ikke må osv.

HVIS du møter han, kan du spørre han under 4 øyne om hvorfor han spurte om du kunne komme med hestehale? Følg i så fall nøye med på ansiktsuttrykkene hans og kroppspråket  hans og reaksjonen hans når du spør og mens han svarer.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Åh herremin, skal man anta at alle mennesker er onde, så kan man ikke møte noen. 

• Liker 3
Skrevet

Merkelig at folk har flere forsiktighetsregler når de skal kjøpe en bil, en dyr veske eller et hus enn når de skal finne en partner. Med livet som innsats... TRIST!

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...