AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #1 Skrevet 15. august 2021 Hei. jeg ønsker råd fra dere som er her inne. I hele mitt liv har jeg måttet forholde meg til en veldig vanskelig person i min kjernefamilie. Vedkommende har aldri ønsket meg godt og har alltid prøvde å «ødelegge» for meg på vennefront, kjærestefront, utdannelse etc. alltid vært manipulerende og vanskelig å forholde seg til. Til tider har jeg tatt sterkt avstand og aldri sett eller snakket med vedkommende over lengre perioder pga væremåten og handlingene. det er noe ved personligheten til vedkommende som er veldig vanskelig. Hen blir alltid aggressiv og sur om andre har oppturer og må si og gjøre ting for å rakke ned. Eksempel fra barndommen: jeg scorer mål på fotballkamp. Hen sier dere tapte uansett så det tells ikke. eksempel fra tenårene: jeg får min første kjæreste. Hen sier ingen ville ha han derfor du fikk han. eksempel fra 20-årene: jeg flytter til utlandet for bachelor sender postkort hjem til familien. Hen river opp postkortet og blir sint. nå venter jeg mitt første barn og vedkommende er fortsatt sånn. Forsøker aktivt å komme på besøk til oss eller i kontakt med vår omgangskrets for å 1) fortelle hvor bra hen gjør det i livet. Belære om sine livsvalg 2) forsøke å svarte meg. I form av «x (meg) sa at du har byttet jobb nylig. Hvordan har det gått da?» dette til en person i min omkrets som har blitt permitert. jeg snakker ikke med vedkommende og vet informasjonen har blittet hentet fra andre steder. i tillegg har det at vi skal ha barn snart virkelig fått begret til å renne over. Vedkommende prøver allerede å komme med småstikk som at vi ikke eier egen leilighet og derfor ikke hil kunne gi barnet det det trenger. Om jeg har en samtale med noen om hvordan vi skal oppdra barnet kan vedkommende plutselig komme inn i samtalen og si sin mening. alt jeg vil er å få være i fred. Både i virkeligheten og på internettverdenen. Jeg ønsker at vedkommende skal slutte å blande seg inn vår omgangskrets. Vi har kun kjernefamilien til felles, ingen venner eller kollegaer eller naboer til felles. Vi inviterer vedkommende aldri inn i våre liv. Ser derimot at hen prøver å snike seg inn, droppe innom ofte når vi har middagsselskaper og prøve å skape relasjoner. Det er mye ond drivkraft i vedkommende, folk generelt oppsøker ikke steder hvor man er uønsket eller mingler med folk som ikke kjenner en. så hva kan/bør vi gjøre? Konfrontering har blitt forsøkt tidligere - kommer ingen vei med det. takk for svar til alle Anonymkode: e1f21...ce9
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #2 Skrevet 15. august 2021 Bloker vedkommende på alle fronter. Anonymkode: 064d6...525 3
Gjest Skogsalv Skrevet 15. august 2021 #3 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. jeg ønsker råd fra dere som er her inne. I hele mitt liv har jeg måttet forholde meg til en veldig vanskelig person i min kjernefamilie. Vedkommende har aldri ønsket meg godt og har alltid prøvde å «ødelegge» for meg på vennefront, kjærestefront, utdannelse etc. alltid vært manipulerende og vanskelig å forholde seg til. Til tider har jeg tatt sterkt avstand og aldri sett eller snakket med vedkommende over lengre perioder pga væremåten og handlingene. det er noe ved personligheten til vedkommende som er veldig vanskelig. Hen blir alltid aggressiv og sur om andre har oppturer og må si og gjøre ting for å rakke ned. Eksempel fra barndommen: jeg scorer mål på fotballkamp. Hen sier dere tapte uansett så det tells ikke. eksempel fra tenårene: jeg får min første kjæreste. Hen sier ingen ville ha han derfor du fikk han. eksempel fra 20-årene: jeg flytter til utlandet for bachelor sender postkort hjem til familien. Hen river opp postkortet og blir sint. nå venter jeg mitt første barn og vedkommende er fortsatt sånn. Forsøker aktivt å komme på besøk til oss eller i kontakt med vår omgangskrets for å 1) fortelle hvor bra hen gjør det i livet. Belære om sine livsvalg 2) forsøke å svarte meg. I form av «x (meg) sa at du har byttet jobb nylig. Hvordan har det gått da?» dette til en person i min omkrets som har blitt permitert. jeg snakker ikke med vedkommende og vet informasjonen har blittet hentet fra andre steder. i tillegg har det at vi skal ha barn snart virkelig fått begret til å renne over. Vedkommende prøver allerede å komme med småstikk som at vi ikke eier egen leilighet og derfor ikke hil kunne gi barnet det det trenger. Om jeg har en samtale med noen om hvordan vi skal oppdra barnet kan vedkommende plutselig komme inn i samtalen og si sin mening. alt jeg vil er å få være i fred. Både i virkeligheten og på internettverdenen. Jeg ønsker at vedkommende skal slutte å blande seg inn vår omgangskrets. Vi har kun kjernefamilien til felles, ingen venner eller kollegaer eller naboer til felles. Vi inviterer vedkommende aldri inn i våre liv. Ser derimot at hen prøver å snike seg inn, droppe innom ofte når vi har middagsselskaper og prøve å skape relasjoner. Det er mye ond drivkraft i vedkommende, folk generelt oppsøker ikke steder hvor man er uønsket eller mingler med folk som ikke kjenner en. så hva kan/bør vi gjøre? Konfrontering har blitt forsøkt tidligere - kommer ingen vei med det. takk for svar til alle Anonymkode: e1f21...ce9 Det er en giftig person. Mye mulig en narsissist. Beskytt deg og dine du ❤ En ting som gjelder med slike : no contact !
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #4 Skrevet 15. august 2021 Kjenner meg igjen. Hadde en sånn rundt meg når jeg gikk på barne og ungdomskolen. Men i tillegg blei jeg fysisk banket. Jeg har blokket alt og alle på sosiale medier. Vedkommende har sendt brev å spurt om hvorfor, har fått svar og beskjed om at dersom vedkommende tar mer kontakt blir det politianmeldelse. Det nytter dessverre ikke å fortelle sånne personer hvordan de er/ eller hvordan de oppleves, for det er så innoversyn uansett. Tror det beste tipset jeg kan gi er å stå på krava. Si feks at du sier "når vi har besøk av andre og du ikke er invitert, så akal du heller ikke komme". Min opplevelse er litt at det er som å håndtere et barn i evig trassalder... Lykke til. Anonymkode: 9b9be...68e 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #5 Skrevet 16. august 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: så hva kan/bør vi gjøre? Konfrontering har blitt forsøkt tidligere - kommer ingen vei med det. takk for svar til alle Anonymkode: e1f21...ce9 Hvordan ikke ha kontakt med dum person: Ikke ha kontakt. Anonymkode: 23395...657
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå