Gå til innhold

Misliker familiemedlem sterkt! Føler meg såret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Broren til samboer gjør meg såret, og faktisk litt kvalm.. Han er en fantastisk person og en ressurs for barna våre, men han overser meg når han kommer på besøk og han snakker litt ned til meg og samboer enklere ganger. Han er mye yngre enn meg og har ikke barn, jobb eller er ikke ferdig med utdanning som meg eller noe men han tror han er kongen på Haugen. Når han kommer på besøk kommer han gjerne veldig sent og midt i leggingen til barna.. Han har fått seg kjæreste og hun er ofte med og hun er søt og snill, men han skal tøffe seg så utrolig mye for henne.. 

Han sitter å belærer meg om ALT, og dette gjerne om oppdragelse, økonomi, utdanning; holdninger og ALT. Jeg blir helt paff av han og faktisk sjokkert.. Han snakker litt nedsettende til meg og dette har irritert meg lenge. Vi er voksne med hus, barn, veldig god økonomi og alt på stell og han irriterer meg når han kommer hjem til mitt hjem og oppfører seg slikt foran meg.  Han har fått litt innpass i en business hos meg og samboer da vi trodde dette kunne bli en interessant jobb for han. Vi har gitt han all tilliten men det har bare endt i katastrofer, og ikke holdt tidsfrister og det har endt med at vi har måttet gjøre alt arbeidet fra starten igjen.. Sist jeg ringte han for å spørre om noe angående jobben begynte han å spørre meg ut hvorfor jeg stresset sånn og han fremsto meg som en utebli person..

Jeg jobber som sykepleier og ordnet Jobb til han på sykehjemmet jeg jobbet og han sier ofte at han er glad han ikke skal ha en slik drittjobb, fordi han synes synd på meg som jobber der. Er leder på jobben og eier eget helseforetak men alikvel er det synd på oss.. 

Han er student og har ikke noe livserfaring men later som! Vi har god økonomi og er veldig ydmyke og liker å dele, men han tar og tar. Han snakker om penger hele tiden, og presterte å si idag at penger er viktigst av alt i hele verden.. Jeg sa at han tok feil da jeg mener en god helse er viktigere for hvis ikke får man ikke utnytte pengene uansett men da ble han helt vrang, Så begynte han å si at aksjer og fond var det beste man kunne investeri i, og han hadde visst blitt bankmann å nå😂 Jeg sa imot han og da ble han helt vrang igjen.. Samboer sier ingenting å lar broren bare tråkke på oss gang på gang på gang. 

Broren sitter på mobilen hele tiden når han er hjemme til oss. Ofte sier han ikke hei til meg en gang før lenge etter han har kommet inn.. Han overser meg og det er litt rart når han er hjemme hos meg. Han belærer meg alt og er mye yngre enn meg typ kunne ha vært moren hannes.. Og han kommer på middag og spiser og snylter til han sprekker. Låner bilen av oss hele tiden, og han har fått jobber og alt servert på et gullfat av oss. Når vi spør han om en liten tjeneste som barnepass eller noe så orker han ikke noe.. Og han har blitt en bortskjemt drittunge hjemme hos oss og han irriterer vettet av meg! 

Ble helt tappet av energi etter han var på besøk idag. Jeg satt alene i er hjørne mens han snakket bare med de andre, og han snakket til meg på en litt irriterende måte og mente alt jeg sa var merkelig eller rart følte jeg. Ble så lei av han at jeg sa imot han på slutten å sa at han tok feil angående aksjene sine og da ble det dårlig stemning fordi hsn VET jo alt selv om jeg kommer fra en familie med masse finansfolk som har satset på askjer og ikke han..  

Orker han seriøst ikke.. Fikk lyst til å klappe til han idag men glad jeg ikke sank så lavt. Han prøver å smiske seg inn i livene våre og vår business uten å gå nærmere i detalj, men har fått kalde føtter etter hans dårlige holdninger og verdier. Føler han er litt giftig egentlig uten at jeg klarer å forklare det! 

Anonymkode: 27728...aeb

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts her 

Glemte å fortelle at han er veldig flott og fin å være med, men har sett en del sider av han som jeg ikke liker så godt den siste tiden. Har aldri kjent han så godt som nå, og jeg synes han virker litt manipulerende. 

Han kommer ofte på besøk og han sitter på mobilen nesten hele tiden. Han spiser masse mat så drar han etterpå! På en måte føler jeg at han nesten utnytter oss. 

Skal sies at han er litt annerledes enn oss og han er litt «snobbete» men har ikke i nærheten av så mye penger som oss, selv om det virker som og han skal gjerne snakke om penger hele tiden.. 

Blir veldig sliten av han fordi jeg føler alt blir veldig «overfladisk»! Blir faktisk veldig sliten. Ønsker å ha ekte folk rundt meg men føler han er veldig falsk.  

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor bryr du deg? Bare overse fyren.

Anonymkode: 08005...6b5

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her 

Glemte å fortelle at han er veldig flott og fin å være med, men har sett en del sider av han som jeg ikke liker så godt den siste tiden. Har aldri kjent han så godt som nå, og jeg synes han virker litt manipulerende. 

Han kommer ofte på besøk og han sitter på mobilen nesten hele tiden. Han spiser masse mat så drar han etterpå! På en måte føler jeg at han nesten utnytter oss. 

Skal sies at han er litt annerledes enn oss og han er litt «snobbete» men har ikke i nærheten av så mye penger som oss, selv om det virker som og han skal gjerne snakke om penger hele tiden.. 

Blir veldig sliten av han fordi jeg føler alt blir veldig «overfladisk»! Blir faktisk veldig sliten. Ønsker å ha ekte folk rundt meg men føler han er veldig falsk.  

Har du snakket med mannen din om dette? Fortell mannen din hvordan dette er for deg og kom til enighet med mannen din om hvordan dere skal gå frem.

Jeg ville ha sluttet med å ta i mot den broren på besøk så ofte, og du og mannen bør være enige om å sette han på plass når han er nedlatende o.l. mot deg/dere.

Anonymkode: e7dc2...e64

• Liker 14
Skrevet

Hvorfor bryr du deg? Bare overse fyren.

Fordi han oppfører seg ubehagelig imot meg i mitt hjem. Vanskelig å ikke bry seg da gitt😩 

Barna mine plukker opp hvordan han prater til oss og det liker jeg heller ikke

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du snakket med mannen din om dette? Fortell mannen din hvordan dette er for deg og kom til enighet med mannen din om hvordan dere skal gå frem.

Jeg ville ha sluttet med å ta i mot den broren på besøk så ofte, og du og mannen bør være enige om å sette han på plass når han er nedlatende o.l. mot deg/dere.

Enig! Har snakket med han, men samboer er så konfliktsky! Han sier han er enig men later som han ikke legger merke til stikkene hans, men det gjør han. 

Samboer ser veldig opp til broren sin, og er så glad for at de har kontakt så han godtar veldig mye fra han! Jeg derimot synes han behandler han helt jævlig! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ps. Hvis du og mannen ikke kommer til enighet om at dere skal gjøre noe med dette problemet, kan du bestille en time på familievernkontoret til deg selv der du spør om å få rådgivning. Deretter bestiller du og mannen timer på familievernkontoret der dere to snakker sammen med en rådgiver der slik at dere får hjelp til å komme til enighet om hvordan dere skal løse dette.

Det du fortalte om er jo noe som går utover din og mannen din sin helse og barna deres sin helse, og dette må tas tak i.

• Liker 4
Skrevet

Æsj

• Liker 1
Skrevet

Ps. Hvis du og mannen ikke kommer til enighet om at dere skal gjøre noe med dette problemet, kan du bestille en time på familievernkontoret til deg selv der du spør om å få rådgivning. Deretter bestiller du og mannen timer på familievernkontoret der dere to snakker sammen med en rådgiver der slik at dere får hjelp til å komme til enighet om hvordan dere skal løse dette.

Det du fortalte om er jo noe som går utover din og mannen din sin helse og barna deres sin helse, og dette må tas tak i.

Ja! Det går an, men jeg synes å dra til famiievernkontoret er litt overkill.. 

Jeg hadde nok satt mer pris på om samboer hadde sagt imot han og satt han litt på plass.. Men han er ikke mann nok til det dessverre.. Det er bare jeg som er tøff nok her i hjemmet. 

Jeg ønsker en god del avstand til han. Og ønsker ingen innblanding av han i våre jobber da han ikke er til å stole på. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde nok satt mer pris på om samboer hadde sagt imot han og satt han litt på plass.. Men han er ikke mann nok til det dessverre.. Det er bare jeg som er tøff nok her i hjemmet. 

Jeg ønsker en god del avstand til han. Og ønsker ingen innblanding av han i våre jobber da han ikke er til å stole på. 

Men du har jo skaffet han jobb og business eller hva det er du skriver? Da kan du jo takke deg selv for ar han blander seg i deres jobber.

• Liker 8
Skrevet

For en idiot 

• Liker 2
Skrevet

Hva slags feiginger er dere, som ikke krever respekt fra dem som kommer på besøk til dere?? Hvis mannen din ikke sier fra, synes jeg du får si det, det er tross alt svogeren din: si klart ifra at du ikke vil at han skal behandle deg dårlig i ditt eget hjem. Slutter han ikke kan han droppe å komme på besøk.

Anonymkode: 60cc8...714

• Liker 13
Skrevet

Ta en skikkelig prat med mannen din og forbered han på at det kommer et oppgjør med broren neste gang han kommer innom og kjører den «besserwisser» stilen hans.

Du skal ikke godta å bli snakket til som en idiot i ditt eget hjem, og spesielt av en som ikke respekterer hverken deg eller mannen din.  

Anonymkode: b86db...800

• Liker 12
Skrevet

Men du har jo skaffet han jobb og business eller hva det er du skriver? Da kan du jo takke deg selv for ar han blander seg i deres jobber.

Jeg skaffet han jobb på sykehjemmet jeg jobber på, og det er ikke i vår business. Denne jobben har han hatt i to år men han orker ikke mer av jobben da han synes han er for god for den, og det skal han få lov til å mene.

Samboer ga han en ny jobb, og den er han ferdig med i sommer. Så fikk han muligheten av samboer til å hjelpe oss med noe annet i en annen jobb vi har sammen, men der gjorde han ikke det vi ba han om, da han svek tilliten til firmaet vårt. Han får ikke mer jobb av oss nå! 

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke at det er overkill å dra til familievernkontoret. Det er mer håp om at mannen din kommer til å samarbeide med deg om å løse problemet hvis dere får hjelp fra en nøytral rådgiver på familievernkontoret. 

At han som er din mann tillater at broren oppfører seg skadelig mot deg, deres barn og seg selv, er ikke bra! Det er nesten så jeg ville bedt mannen om å velge mellom deg og broren hvis han ikke setter på plass broren og samarbeider med deg i å løse problemet.

• Liker 4
Skrevet

Ta en skikkelig prat med mannen din og forbered han på at det kommer et oppgjør med broren neste gang han kommer innom og kjører den «besserwisser» stilen hans.

Du skal ikke godta å bli snakket til som en idiot i ditt eget hjem, og spesielt av en som ikke respekterer hverken deg eller mannen din.  

Anonymkode: b86db...800

Enig! Bare synd jeg er den eneste som er villige til å ta den. Samboer er for konfliktsky og mener broren er hellig! 

Skrevet

Jeg skaffet han jobb på sykehjemmet jeg jobber på, og det er ikke i vår business. Denne jobben har han hatt i to år men han orker ikke mer av jobben da han synes han er for god for den, og det skal han få lov til å mene.

Samboer ga han en ny jobb, og den er han ferdig med i sommer. Så fikk han muligheten av samboer til å hjelpe oss med noe annet i en annen jobb vi har sammen, men der gjorde han ikke det vi ba han om, da han svek tilliten til firmaet vårt. Han får ikke mer jobb av oss nå! 

Nei, men da kan dere ho takke dere selv for at han blander seg i jobbene deres når dere har stelt det slik til

Skrevet

Jeg føler at han kommer hjem til oss og oppfører seg dårlig. Er rett og slett dritt lei av fyren! Sitter på mobilen hele tiden! Dritt frekt er det!! 

Orker ikke å lage middag å skave for han mer! Ofte kommer han bare innom, så drar han rett etter middagen.. Aldri følt meg så utnytter noen gang! 

Skrevet

Nei, men da kan dere ho takke dere selv for at han blander seg i jobbene deres når dere har stelt det slik til

Igjen, han gjorde en god jobb og fikk en ny jobb, men den nye jobben gjorde han nada! 

Skrevet

Han er en umoden klyse. 

Anonymkode: a3719...c86

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...