AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #1 Skrevet 15. august 2021 Gjerne begrunn svaret 😄 Vurderer begge disse byene 😊 Anonymkode: 36bb8...f73
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #2 Skrevet 16. august 2021 Lillestrøm. Hovedgrunnen for meg er at Drammen-Oslo strekningen ofte har buss for tog utfordringer. Forsinkelser, venting på bussen i drittværet...Nei takk. Anonymkode: 9a99f...57d 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #3 Skrevet 16. august 2021 Drammen. Det er en by, og det er mye finere der enn i Lillestrøm. Anonymkode: 043b8...42a 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #4 Skrevet 16. august 2021 Jeg har aldri vært på Lillestrøm sommerstid uten å få femten myggstikk per time, så jeg ville valgt Drammen 🤷♀️😂😂 Anonymkode: bc03b...56a
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #5 Skrevet 17. august 2021 Lillestrøm er nærmere hvis du ser på avstanden fra jernbanestasjonene. Men dette styres av hvor i byene du bor, så du må se på hvor lett/vanskelig det er å komme til toget. Drammen er aldeles strålende med tanke på nærhet til marka. Bor du på Bragernes-siden er det helt unike muligheter. Jeg kjenner ikke Lillestrøms bysentrum, men Drammen er blitt en pen og skikkelig by. En ulempe er en stor innvandrerandel i befolkningen, ikke minst i noen skolekretser. Muligens er ikke Lillestrøm langt etter, men hvis dette er en ting du tenker på, sjekk nærmere. Og vær obs på hvor du bosetter deg med tanke på skolekretser. Drammen er ingen rik kommune. Den var ganske fattig fra før, og det er blitt verre etter at de lutfattige kommunene Svelvik og Nedre Eiker ble en del av Drammen kommune. Husk at Lier kommune er et godt alternativ til Drammen. Anonymkode: c7102...f88 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #6 Skrevet 17. august 2021 Jeg var ikke vært i Drammen, men Lillestrøm er et lite trivelig sted. Helt flatt, masse halvgamle hus, men ikke gamle nok til at det er koselig. Ligge sp flatt at det ikke er utsikt noe sted, og sannsynligvis får man boliger på alle kanter. Sinnsykt med mygg om sommeren, og mye bikkjekaldt om vinteren (mye kaldere enn steder rett i nærheten). Kort tid med til Oslo sentrum er vel det eneste positive i mine øyne. Drammen virker mye triveligere når det kommer til terreng og natur. Anonymkode: bf277...db6 1
OlsenHansen Skrevet 17. august 2021 #7 Skrevet 17. august 2021 Hvis du liker machetekamper i gatene så er definitivt Drammen stedet og bo. 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #8 Skrevet 17. august 2021 Jeg liker meg godt i Lillestrøm kommune. Jeg bor bare 6 min unna med buss til Lillestrøm, på Stømmen. Jeg bor rett ved strømmen storsenter i et koselig nabolag. Minner litt om portveien 2 da mange har hager med epler og plommer. Toget fra Lillestrøm bruker bare 10 min til Oslo s, og går hvert 10.min. Problemet er at det mygg om sommeren, så her går alle inn i husene sine på kvelden pga myggen, men har aldri opplevd mygg på dagtid, kun når kvelden kommer i 21-22 tiden. Om vinteren er det snøgaranti og kaldt. Er kort vei til Østmarka fra her jeg bor, og den kjente kongsvegen og andre kjente minnesmerker der Østmarka starter. Du kan gå på ski til losby og helt til Oslo om du vil. Du bruker 1 times tid å sykle fra Strømmen til Oslos. Drammen ligger rett ved kysten, så der er det vel mildere. Bruker ca. 40-45 min med toget. Ellers er jeg ikke så kjent i Drammen. Har bare vært på besøk noen ganger. Anonymkode: eee7c...cd0 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #9 Skrevet 17. august 2021 Er jo litt pest eller kolera, hvorfor ikke bo i byen. Anonymkode: db630...1f7 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #10 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Lillestrøm er nærmere hvis du ser på avstanden fra jernbanestasjonene. Men dette styres av hvor i byene du bor, så du må se på hvor lett/vanskelig det er å komme til toget. Drammen er aldeles strålende med tanke på nærhet til marka. Bor du på Bragernes-siden er det helt unike muligheter. Jeg kjenner ikke Lillestrøms bysentrum, men Drammen er blitt en pen og skikkelig by. En ulempe er en stor innvandrerandel i befolkningen, ikke minst i noen skolekretser. Muligens er ikke Lillestrøm langt etter, men hvis dette er en ting du tenker på, sjekk nærmere. Og vær obs på hvor du bosetter deg med tanke på skolekretser. Drammen er ingen rik kommune. Den var ganske fattig fra før, og det er blitt verre etter at de lutfattige kommunene Svelvik og Nedre Eiker ble en del av Drammen kommune. Husk at Lier kommune er et godt alternativ til Drammen. Anonymkode: c7102...f88 Jeg syns Lillestrøm har et koselig sentrum. Dessuten er Lillestrøm en rik kommune, så det er godt tilbud her på mange måter. Selv bor jeg på strømmen, men det er bare et storsenter her og noen gater og en del busstopper. Var litt tilfeldig at jeg havnet her, men angrer ikke på det. Er så lett å komme seg til Oslo. Bruker 10 min med toget fra Lillestrøm til Oslo s. Og 15-20 min med bil. Anonymkode: eee7c...cd0
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #11 Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er jo litt pest eller kolera, hvorfor ikke bo i byen. Anonymkode: db630...1f7 Er ikke alle som har lyst til å bo midt i en by. Er litt koseligere utenfor, nær marka og her kan man få hage og kort vei til det meste. Anonymkode: eee7c...cd0
Skedmotun Skrevet 30. desember 2021 #12 Skrevet 30. desember 2021 Hvis du er fortsatt elev eller student Drammen er en bra for pendlere hvis du er ferdig og snart jobb er det sterkt nbefalt Lillestrømmen der er det store muligheter og samt lett kommunisere med europesiek hovedstad (London,Berlibn,Tyskland)men husk nå at det kan variere i priser både bolig og reisemulighet ikke ofte lett der og høyt opp lengst søtr hehe lykketil valget er alltid ditt🤬
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #13 Skrevet 30. desember 2021 Drammen er jo en by, med sykehus, høgskole og marka på begge sider. Vi har og to slalåmbakker og nytt badeland/svømmehall som og er åpent utendørs om sommeren. Drammen er en fin by, men befolkningen er variert og det er mye barnefattigdom i sentrum. Lillestrøm kjenner jeg ikke så godt, men fordelen er ihvertfall at det er kortere inn til Oslo, og at det er kort vei til flyplassen. Lillestrøm er nok mer et "sted" mens Drammen er en by. Anonymkode: f30a9...f52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå