Tarzani Skrevet 15. august 2021 #1 Del Skrevet 15. august 2021 Er det noen som har gjort det med mennesker de vet skal dø innen en gitt tid? Min far har så mye kunnskap og historie. Man kunne enkelt ha skrevet bok om hans liv. Jeg har tidenes dårligste hukommelse, og blir så lei meg over at jeg ikke kommer til å huske brøkdelen av alt han har fortalt meg. Så jeg (og min far) ønsker at vi prater om forskjellige ting mens det blir filmet. Men hvordan? Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #2 Del Skrevet 15. august 2021 ikke gjort det selv, men det jeg tenker er: prøv å la det bli naturlig. kunne dere eks ha satt på kamera mens dere spiste middag og hadde en samtaler om ting over måltidet? sånn at det ikke blir så snakke inn i kamera, men en mer naturlig setting. da blir det ogås litt naturlige pauser, også glemmer dere kanskje litt kameraet. da får man også med naturlige reaksjoner og slikt. Anbefaler gopro kamera 📸 Anonymkode: a760d...9b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AliceNextDoor Skrevet 15. august 2021 #3 Del Skrevet 15. august 2021 Jeg snakker veldig mye med en person som har gjort dette med sin mor. Grunnen hans var at han ville ha noe mer levende minne enn bare bilder. Slik jeg fikk det forklart siden av helsepersonell er at det slettes ikke er uvanlig og også at om noen ytrer et ønske om dette så bidrar de gjerne med assistanse for å få det til. Jeg synes selv ikke tanken er så dum, nå er det i mitt eksempel snakk om en person som på tross av dødsituasjonen var ved sine fulle fem - det mener jeg må være et minstekrav. Samtykke fra den aktuelle må være tilstede, synes jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #4 Del Skrevet 16. august 2021 Bare å ta opp mobilen og filme det. Anonymkode: a12a1...f57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #5 Del Skrevet 16. august 2021 Vet ikke hvor stort du ser for deg at det skal være, men hvis du ikke har et godt kamera for filming så er det èn mulighet å investere i det, et stativ og en eller annen form for mikrofon hvis ikke kameraet fanger opp lyden godt. Er flere butikker i Oslo som selger slikt og som har peiling på det de driver med. Uansett om du bare velger å filme med mobilen eller noe annet så ville jeg i den grad det er mulig forsøkt å tenke litt på lyset og plassering når du skal filme. Prøv å sørg for lys på det du ønsker skal være med på filmen. Ved vinduskarmen har du naturlig lys og med litt lys kan det heve kvaliteten på filmen flere hakk. Anonymkode: 9884f...fc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå