Gå til innhold

foreldre som har barnet 50% og bor trangt - er dette normalt for dere og hvordan takler dere bråkete besøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som bor trangt og er alene med barn i skolealder, hvordan gjør dere det med besøk som vil spille eller se film? Er dere strenge på skjermtid? For her har jeg ikke energi til å være strenge med besøket og de får da lov til å game her. Foreldrene sier "dere får lov å spille med XX, men ikke hjemme. og når hver familie har slike regler så kommer alle hit hver kveld. 

men problemet er at det sliter meg ut fordi da har vi besøk kveld etter kveld frem til jeg sier stopp. Jeg er så sliten nå at jeg vil bare grine.  Jeg har ingen som hjelper meg litt og tar med barnet mitt på ting, det er alltid jeg som tar med andre. Skolen har knapt begynt og jeg har null energi til å være en god mamma..

Anonymkode: 2ec71...675

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da setter du grenser for deg selv. TADA

Anonymkode: 38ed4...b5d

• Liker 20
Skrevet

Du må sette grenser, det er en del av å ha barn. Dessuten kan vel barn gjøre andre ting enn å game og se på tv?

Anonymkode: 91b67...9eb

• Liker 10
Skrevet

Kan du rett og slett trekke deg inn på eget soverom innimellom? 

• Liker 2
Skrevet

Barnet har vel ett rom? Her har barnet playstation og tv på rommet sitt. Er ingen tvkanaler er kun til spilling. Når han skal sove tar jeg strømkabel til playstation så han ikke blir fristet til å spille etter han er lagt seg.

Anonymkode: 16442...bb2

• Liker 3
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? 

Anonymkode: cd9fd...378

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Da setter du grenser for deg selv. TADA

Anonymkode: 38ed4...b5d

Ja   🥴

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Barnet har vel ett rom? Her har barnet playstation og tv på rommet sitt. Er ingen tvkanaler er kun til spilling. Når han skal sove tar jeg strømkabel til playstation så han ikke blir fristet til å spille etter han er lagt seg.

Anonymkode: 16442...bb2

Nei.. vi bor trangt

Skrevet

Men herregud da? Si at det ikke skal brukes skjerm ved besøk, og at de får gå ut og leke. Si at det ikke passer med besøk i dag. Sett grenser. Vær en forelder.

Anonymkode: 072f0...233

• Liker 6
Skrevet

Si at de kan spille hos dere x dager i uka. At det er bra at de ikke er hos dere hver dag. Et eller annet som gir deg pause. 

Anonymkode: 86011...e8d

• Liker 3
Skrevet

Hvor gammelt er barnet egentlig?

Skrevet

Jeg ville startet med å sette grenser. Si for eksempel at tirsdager får de spille, men ikke ellers. Kanskje du slipper å ha så mye bråk i huset. Tipper mange foreldre irriterer seg over at du lar dem få spille så mye. Her er det ofte jeg opplever at mitt barn A har besøk i hagen av barn B, og leker fint med for eksempel hyttebygging. Så kommer det andre barn som vil trekke guttene med til barn C fordi han alltid får spille så mye han vil. Da ender det gjerne med at mitt barn blir alene igjen ute, eller må sitte inne i finværet hos barn C for i det hele tatt å ha noen å være sammen med. Foreldrene til barn C er ikke så populære hos oss andre, kan man si... For mange barn er gaming som en avhengighet, og de klarer ikke slutte å spille. Da er det kjipt med foreldre som gir ungene fri tilgang.

Anonymkode: e54aa...e3a

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ville startet med å sette grenser. Si for eksempel at tirsdager får de spille, men ikke ellers. Kanskje du slipper å ha så mye bråk i huset. Tipper mange foreldre irriterer seg over at du lar dem få spille så mye. Her er det ofte jeg opplever at mitt barn A har besøk i hagen av barn B, og leker fint med for eksempel hyttebygging. Så kommer det andre barn som vil trekke guttene med til barn C fordi han alltid får spille så mye han vil. Da ender det gjerne med at mitt barn blir alene igjen ute, eller må sitte inne i finværet hos barn C for i det hele tatt å ha noen å være sammen med. Foreldrene til barn C er ikke så populære hos oss andre, kan man si... For mange barn er gaming som en avhengighet, og de klarer ikke slutte å spille. Da er det kjipt med foreldre som gir ungene fri tilgang.

Anonymkode: e54aa...e3a

Forstår. Høres utrolig leit ut for ditt barn. 

Jeg er alene og jibber fulltid, er mye sliten og da er det vanskelig når det står å unger og tripper etter å spille. 

Jeg må virkelig sette grenser, og har tenkt feks 1 time spilling er ok m gjester. 

Jeg lurer på hva slags tegler andre har. Kansje dere kan dele, ikke bare si at man misliker foreldrene som sliter m grenser og lignende negativt. Det er tøft for meg og. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Si at de kan spille hos dere x dager i uka. At det er bra at de ikke er hos dere hver dag. Et eller annet som gir deg pause. 

Anonymkode: 86011...e8d

Ja, det kan jeg gjøre. Jeg må klekke ut noen gode regler!

Skrevet

Kansje bare besøk på fredag hadde vært noe, og en time spilling. 

Skrevet
Hannah80 skrev (1 time siden):

Kan du rett og slett trekke deg inn på eget soverom innimellom? 

Jeg kan det. Men må holde litt øye også da de plutselig kan sitte å skallw i hverandre til en griner. De er 9.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kansje bare besøk på fredag hadde vært noe, og en time spilling. 

Jeg synes det er relevant å vite alder på barnet her. Forskjell på en 7-åring og en 14-åring! Kan ikke si til en 14-åring at de skal gå ut å leke! Dersom dere deler soverom hadde jeg gjort om rommet slik at han fikk dette, med tv og får ha besøket sitt der. Så kan du slappe av på stua med ditt. Og ha en soveløsning på stue

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kan det. Men må holde litt øye også da de plutselig kan sitte å skallw i hverandre til en griner. De er 9.

Det er jo ikke normal oppførsel ar de sitter å skaller hverandre?!

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Såpass ja. Jeg bodde veldig trangt en periode. Og da overlot jeg stua av og til, til (da) 6 åringen og kompisene. Og trakk meg tilbake på eget soverom. Men de skallet hverandre ikke i hodet da🤭

• Liker 1
Skrevet

Jeg var annenhver måned alene med 3 barn, og tenker at det da er ekstra viktig med grensesetting. Hadde noen mødre der vi byttet litt på henting og sånt, for å komme gjennom hverdagen.

Vår medisin var å komme oss ut. Leke i hagen, sykkeltur eller ski på vinteren. Du får energi av å være ute, og barna blir mer harmoniske. Ikke fall ned i gropa med å la skjermen avlaste hele tiden. Det digitale kan lett ta over hele fritiden vår.

Hvor gammelt er barnet? Det digitale ble et mas her også, når de ble tenåringer. Men om barnet er yngre, bør du virkelig legge om hverdagen litt. Du har tross alt bare deg selv å tenke på halve tiden.

Anonymkode: 55f57...ed4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...