Gå til innhold

Trenger noe å jobbe mot nå som jeg ikke studerer - tips til hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen har noen tips til noe man kan jobbe mot? Jeg savner veldig dette nå som jeg ikke studerer. 

Anonymkode: c5620...070

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jobbe mot å bli bedre til å sette deg nye mål uten å måtte spørre tilfeldige folk på KG om hva du skal gjøre.

Anonymkode: 387b1...c47

• Liker 1
Skrevet

Hus, bil, båt og hytte. 

Anonymkode: f39aa...6c8

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg lurer på om noen har noen tips til noe man kan jobbe mot? Jeg savner veldig dette nå som jeg ikke studerer. 

Anonymkode: c5620...070

En godt betalt jobb hvor du samtidig er fornøyd. Finne en hobby du liker, som gir mening og som du kan ha lenge.

Anonymkode: 11126...1b5

Skrevet

Akkurat nå vil jeg strikke ferdig genseren jeg begynte på midt i studiene. På tide å tørke støvet av strikkepinnene, og få den ferdig. Karrieremessig er målet å bli god til den nye stillingen min. Få meg gode rutiner, og god forståelse for det jeg har utdannet meg som. Det krever et par år å få på plass det ene målet jeg har. I mellomtiden er det godt å ha bedre tid til småhobbyer hjemme 😊 jeg har bl.a. lyst til å bli bedre i strikking. 

Skrevet

Målet ditt kan være å bli den beste til å utføre den jobben du er satt til. Det kan f.eks. bety å forbedre kommunikativ (skriftlig og muntlig) eller faglige ferdigheter. 

Anonymkode: 4e18c...653

Skrevet

Jobb mot å lære noe nytt ferdighet

Anonymkode: 05116...89c

Skrevet (endret)

Du kan f.eks lære deg et håndarbeid du ikke kan fra før, enten det nå skulle gjelde hekling, sølvsmykker eller treskjæring. Husflidslagene rundt omkring har haugevis av kurs innen ulike håndverk i alt fra å lage håndlaget papir til å sy i skinn og å brygge øl.

Du kan ta et matkurs.

Du kan melde deg på et kurs i en eller annen hobby som jeg ikke alt har nevnt.

Du kan bli med i en filmklubb, brettspillklubb, sangkor, naturvernforening.... her setter fantasien grenser.

Du kan ta enkeltemner over nett ved ulike universiteter og høgskoler hvis du fremdeles ønsker akademiske utfordringer og mål. 

Du kan ha som prosjekt å lese alle bøkene av en bestemt forfatter.

Du kan ha som mål å løpe eller sykle en gitt distanse raskere enn en gitt tid.

Du kan ha ulike turmål: 
-samle på 2000-meters-topper i Norge 
-høyeste topp i hvert fylke 
-høyeste topp i hver kommune i et fylke 
-ta ulike turposter som finnes mange steder (ti topper i ..., Stolpejakten +++)  
-gå et visst antall km på ski i løpet av vinteren 

Endret av Ullvott

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...