AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #1 Skrevet 15. august 2021 Jeg er livredd faren til barnet mitt skal komme å ta han. Han har flyttet hjem uten å si noe til oss, og nå har nesten hele familien gått under jorden, de få som snakker med meg, sier en ting den ene dagen, noe annet meste... mye løgn, mye hemmeligheter, som nå gjør meg usikker. Denne faren har i flere år truet med å ta fra meg barnet vårt, for han mener barnet ikke er norsk (nordmenn er ikke bra) og jeg kommer til å oppdra han med dårlige verdier som å godta at han synes homofili osv er ok... helt ute alt sammen. Ikke spør meg hvorfor jeg fikk barn med denne mannen. Han var verdens beste mann i over tre år, den dagen jeg ble gravid var det som om en rullegardin gikk ned, og alt snudde på dagen. Han er fra Øst-Europa om dette har noe å si for hvor barna blir bortført. Landet er også under barnekonvensjonen. Anonymkode: f36f6...76e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #2 Skrevet 15. august 2021 Er ikke stort sett alle land under barnekonvensjonen?? Anonymkode: 08208...240
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #3 Skrevet 15. august 2021 Det korte svaret er ja. Barnekonvensjonen er ikke relevant, Haagkonvensjonen er. Dersom landet har ratifisert Haagkonvensjonen er det lettere, men fremdeles fra svært til ekstremt vanskelig og tidkrevende. I de sakene jeg kjenner til hvor det har lyktes, har den juridiske prosessen tatt minimum ett år, oftest vesentlig lenger. Anonymkode: 9c268...649 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #4 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det korte svaret er ja. Barnekonvensjonen er ikke relevant, Haagkonvensjonen er. Dersom landet har ratifisert Haagkonvensjonen er det lettere, men fremdeles fra svært til ekstremt vanskelig og tidkrevende. I de sakene jeg kjenner til hvor det har lyktes, har den juridiske prosessen tatt minimum ett år, oftest vesentlig lenger. Anonymkode: 9c268...649 Landet er ratifisert under haagkonvensjonen også. Hva skal jeg gjøre nå da? Jeg er virkelig redd😔 Jeg ser for meg at om jeg snakker med politi el, kommer de til å se på meg som paranoid, vet ikke hva jeg skal gjøre nå... barnet vårt må ikke komme i hendene på den mannen😭 Anonymkode: f36f6...76e
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #5 Skrevet 15. august 2021 Jeg ville tatt en prat med politiet for å få råd hvordan best handle i dette tilfellet. Anonymkode: 7e966...ebc 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #6 Skrevet 15. august 2021 Jeg ville brent passet til barnet. Gitt barnehagen beskjed om at far ikke får hente. Og spurt politiet om råd. Anonymkode: aa659...d82 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #7 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg ville brent passet til barnet. Gitt barnehagen beskjed om at far ikke får hente. Og spurt politiet om råd. Anonymkode: aa659...d82 Barnet sitt pass har gått ut, men han har sagt han kjenner folk som lager pass, jeg har snakket med bhg, skal ringe politiet i dag.... jeg får snart angstanfall her😰 Dette er det verste jeg noen gang hat kjent på😔 Anonymkode: f36f6...76e 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #8 Skrevet 16. august 2021 Har han samvær nå? Du kan selv stevne ham og be om at samvær reduseres/gjøres under tilsyn på grunn av frykten for at han vil bortføre barnet. Om det er deg i den andre tråden om samme tema, så trenger du ikke vente på at han stevner deg. Anonymkode: 9d31d...471 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #9 Skrevet 16. august 2021 …. Og du kan be om midlertidig avgjørelse, noe som vil si at retten tar den inn som hastesak. Har du noen av truslene om at han vil ta barnet ut av landet skriftlig? Få alt skriftlig. Ikke ta telefonsamtaler, med mindre du får til å ta opptak av dem. Få alt dokumentert. Alt. Anonymkode: 9d31d...471
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #10 Skrevet 16. august 2021 Er ikke så viktig at landet er med i Haagkonvensjonen. Har barnet statsborgerskap i det landet er det ikke så sannsynlig at de vil mene at barnet burde leveres tilbake til Norge skulle det bli noe rettssak. Det kan godt hende at de vil mene at barnet har det bedre i far sitt hjemland der de har bedre verdier og livssyn. Anonymkode: ec47a...8bc
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #11 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Barnet sitt pass har gått ut, men han har sagt han kjenner folk som lager pass, jeg har snakket med bhg, skal ringe politiet i dag.... jeg får snart angstanfall her😰 Dette er det verste jeg noen gang hat kjent på😔 Anonymkode: f36f6...76e Folk som lager pass? 😄 Ambassaden, mener du? Sikker på at barnet ikke har annet pass enn norsk? Anonymkode: ec47a...8bc
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #12 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg ville brent passet til barnet. Gitt barnehagen beskjed om at far ikke får hente. Og spurt politiet om råd. Anonymkode: aa659...d82 Det norske passet ja, men hvis far virkelig planlegger noe sånt så har han vel skaffet nytt, utenlandsk pass til barnet. Anonymkode: ec47a...8bc
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #13 Skrevet 16. august 2021 Barnehagen kan ikke nekte far å hente (før det eventuelt foreligger en dom/kjennelse på at han ikke skal hente) men de kan ringe deg om han prøver å hente, så forsøke å oppholde han til du kommer. Anonymkode: 1a14f...00f 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #14 Skrevet 16. august 2021 Be om sykmelding, hold barnet hjemme, snakk med politiet. Anonymkode: fdd53...800 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå