Gå til innhold

Er det flere som bekymrer seg voldsomt for det som skjer i Afghanistan?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonymburker skrev (1 time siden):

Forresten, det eneste som bekymrer meg er ny rød-grønn regjering samtidig som en flyktningstrøm fra Afghanistan kommer..

Ja.....det kan bli folksomt her.

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Gjest In absentia
Skrevet
Marte79 skrev (6 minutter siden):

Det eneste som bekymrer meg er at det vil komme en ny flyktingsbølge og mer terrorister til Europa. 

Jeg tror at Ap og Senterpartiet kan takle det godt såfremt de ikke får med SV, MdG eller KrF på lasset

Gjest In absentia
Skrevet
Peonjenta skrev (2 minutter siden):

Og mye vold og kriminalitet.

Skrevet

Jeg syns forferdelig synd på de sivile. Og er utrolig takknemlig for å bo her jeg bor. 

• Liker 21
Gjest In absentia
Skrevet
Cole skrev (1 time siden):

Hva er det å bekymre seg for? Jo mindre vi blander oss i andre land sin politikk, desto mindre sannsynlighet er det for at borgere av disse landene kommer og bedriver terrorisme hos oss.

Bare la de holde på.

Det er ikke så enkelt. Det kommer millioner på millioner til vesten uansett hva vi foretar oss og ikke.

Skrevet (endret)
In absentia skrev (9 minutter siden):

Og hvordan gjør man det?

Man lar være å tenke så sinnssykt globalt, respekterer at noen "kulturer" er dømt til å feile (i det store bildet), og samtidig ikke "importere"  det samme "tankegodset" som "brakk kamelens rygg" selv...   Ganske enkelt, og veldig greit, egentlig ....  :vetikke:

edit

Endret av Beeblebrox
  • Liker 15
Gjest In absentia
Skrevet
Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Jeg syns forferdelig synd på de sivile. Og er utrolig takknemlig for å bo her jeg bor. 

Ja, jeg også. Det er sykt å høre folk i vesten klage på at transkvinner ikke får delta i kvinneidrett eller at det ikke er nok tjukke modeller i motemagasinene… det er også sjukt å høre folk klage på fattigdom i norge.

Gjest In absentia
Skrevet
Beeblebrox skrev (1 minutt siden):

Man lar være å tenke så sinnssykt globalt, respekterer at noen "kulturer" er dømt til å feile (i det store bildet), og samtidig ikke "importere"  det samme "tankegodset" selv...   Ganske enkelt, og veldig greit, egentlig ....  :vetikke:

de har så enorm befolkningsvekst at det vil uansett være et problem for alle. Ideologien deres sprer seg med at folketallet øker og mange millioner reiser og blir del av populasjonen i vestlige land. Islamistene ønsker kontroll, og de kommer sakte men sikkert til å skaffe seg det. Usnsett blir det enkelt for Kina å ta kontroll når hele vesten er destabilisert som Babylon. Dessutan har vi nesten ikke naturressurser i Europa så vi klarer oss ikke uten internasjonal handel.

Skrevet

Det er vondt å se på det som skjer. Jeg er sjeleglad jeg bor i Norge men ser jo og at verden er veldig urettferdig mtp å kunne leve ett, i det minste, ok liv.

• Liker 3
Skrevet
In absentia skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg også. Det er sykt å høre folk i vesten klage på at transkvinner ikke får delta i kvinneidrett eller at det ikke er nok tjukke modeller i motemagasinene… det er også sjukt å høre folk klage på fattigdom i norge.

Helt enig. Kontrastene er så enorme.

Syns rett og slett at det er skremmende det som skjer nå. 

• Liker 3
Skrevet
Peonjenta skrev (15 minutter siden):

Det kan virke kynisk, men vi må ta vare på våre egne først. Mange som er utenfor samfunnet.

• Liker 19
Skrevet

Jo, er veldig bekymret. Men jeg er er opprinnelig russisk. Og er voksen. Jeg husker fortsatt om russiske styrker som var der på 80-tallet, og gikk ut i slutten av åttetalet. En hel generasjon av russiske menn er ødelagt på grunn av det, forsvunnet til fyll og selvmord, litt sånn som Vietnam i USA, hvis det gjør det enklere for dere å forstå. Det er på grunn av hva Taliban gjorde på den tid - støttet av USA ( før USA skjønte hvor farlige de var, og bare ville hevne seg på USSR). De tok folk som gisler, gjorde dem til narkomaner, flådde de levende for hud, og sende videoene hjem til familier og venner. Mange «flotte» historier, mange ødelagte skjebner. 

det handler jo også bare om penger og narkotika. Afghanistan sitt største export er narkotika, og det er eneste Afghanistan tjener penger på. Hasj og verre. 

Så jeg er veldig bekymret for Afghanistan og folk som bor der. Men er ikke bekymret for Norge akkurat. Om vi får et par titusen afghanere hit, så vil det ikke gjøre noe til og fra, egentlig. 

• Liker 20
Skrevet

Er mer bekymret over muslimer i Norge enn resten av verden ettersom jeg helst ikke vil ha krig og uro her også, noe som dessverre ofte kommer i kjølvannet av Islam om ser på resten av verden. Jeg vinner nok ikke noe fancy pk-pris for å si det men begriper ikke hvorfor vi i vesten hurtig-gambler med land og folk på denne måten. 

• Liker 22
Gjest House Red
Skrevet (endret)

.

Endret av House Red
Skrevet

Mest redd for terrorhandlinger som vil komme pga dette. Nå styrkes de, og de får drive på. Hvor smeller det først? 

• Liker 15
Gjest House Red
Skrevet (endret)

.

Endret av House Red
Skrevet (endret)
In absentia skrev (2 timer siden):

de har så enorm befolkningsvekst at det vil uansett være et problem for alle. Ideologien deres sprer seg med at folketallet øker og mange millioner reiser og blir del av populasjonen i vestlige land. Islamistene ønsker kontroll, og de kommer sakte men sikkert til å skaffe seg det. Usnsett blir det enkelt for Kina å ta kontroll når hele vesten er destabilisert som Babylon. Dessutan har vi nesten ikke naturressurser i Europa så vi klarer oss ikke uten internasjonal handel.

At man her "enorm befolkningsvekst" er jo det motsatte av positivt (sånn jeg ser det jaffal)...  Det er et stort problem om du importerer det på nasjonal basis, men samtidig er det det størstestestestse problem menneskeligheten står framfor globalt. Vi trenger definitivt ikke flere mennesker som ikke er enige om hvordan jordkloden skal forvaltes, og vi trenger i alle fall ikke flere mennesker som er uenige om veien framover...

"Kontroll" er aldri  "enkelt", og personlig tror jeg ikke Kina kommer til å ta noen "føring",  men det er mye enklere med ett splittet vestlig samfunn, enn med ett samlet - det er sikkert! :opplyser:

Endret av Beeblebrox
  • Liker 5
Gjest In absentia
Skrevet (endret)
RedFox81 skrev (2 timer siden):

Jo, er veldig bekymret. Men jeg er er opprinnelig russisk. Og er voksen. Jeg husker fortsatt om russiske styrker som var der på 80-tallet, og gikk ut i slutten av åttetalet. En hel generasjon av russiske menn er ødelagt på grunn av det, forsvunnet til fyll og selvmord, litt sånn som Vietnam i USA, hvis det gjør det enklere for dere å forstå. Det er på grunn av hva Taliban gjorde på den tid - støttet av USA ( før USA skjønte hvor farlige de var, og bare ville hevne seg på USSR). De tok folk som gisler, gjorde dem til narkomaner, flådde de levende for hud, og sende videoene hjem til familier og venner. Mange «flotte» historier, mange ødelagte skjebner. 

det handler jo også bare om penger og narkotika. Afghanistan sitt største export er narkotika, og det er eneste Afghanistan tjener penger på. Hasj og verre. 

Så jeg er veldig bekymret for Afghanistan og folk som bor der. Men er ikke bekymret for Norge akkurat. Om vi får et par titusen afghanere hit, så vil det ikke gjøre noe til og fra, egentlig. 

Vær ikke så sikker på det.

Som sagt er Afghanere den gruppen som integreres dårligst i det norske samfunnet og begår mest vold og kriminalitet. De er vel på delt førsteplass med somaliere om jeg ikke tar feil. De fleste er ekstremt religiøse, konservative og hater vesten.

Norge har allerede nådd tåleevnen sin når det gjelder flyktninger. Vi begynner allerede å se de økonomiske følgene med rekordmange på trygd, mindre ressurser per person, mer kriminalitet, uro i skolen osv. Vi vet ikke hvor mye mer vi kan takle før det bikker over permanent. Hva vil skje den dagen vi stenger oljekrana og de fleste jobbene forsvinner?

Endret av In absentia
Skrevet

Nei, har ikkje lest eller sett på nyheter 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Syns det er urovekkende hva folk får seg til å skrive her. Det er bare grusomt det som skjer i Afghanistan nå, men folk er mest bekymret over hvordan dette kan påvirke trygge lille Norge på noen som helst måte😶

Nei, vi kan ikke redde de uskyldige sivile ofrene. Verken undertrykte kvinner og barn som kommer til å bli drept i tusentall der nå. Antagelig ikke en liten brøkdel en gang. Men å sitte å si at oppi alt det grusomme som skjer, så er det som fryktes aller aller mest at Norge i det hele tatt kanskje vil forsøke å hjelpe noen få potensielle afghanske flyktninger😳😣 …Det er bare så umenneskelig kynisk og egosentrisk at jeg har ikke ord.

Enten vi har mulighet til å hjelpe eller ikke, kan ikke folk FORSØKE å være litt medmenneskelige her i det minste?!

Om dere er så livredde for at Norge vil hjelpe litt. VER SÅ SNILL å hold det for dere selv😣

Endret av Jullen
  • Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...