AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #1 Skrevet 15. august 2021 Hei, jeg er tidlig i svangerskapet og har ingen grunn til å frykte svangerskapsdiabetes. Likevel vil jeg jo gjøre det jeg kan for å forebygge. Er det risiko å spise mye frukt i første og andre trimester, eller er det først i tredje trimester man bør være forsiktig? Jeg spiser mye frukt, altså. Vil ikke kutte det ut hvis ikke jeg må. Innspill? Anonymkode: 10780...0a1
Kvinne87Rogaland Skrevet 15. august 2021 #2 Skrevet 15. august 2021 Frukt er jo sunt, så det ville jeg ikke ha kuttet ut. Kutt heller ut godteri, kaker og bakst. Og kanskje druer og mango, side det er den frukten med mest sukker 🤷♀️ 1
Guddla Skrevet 15. august 2021 #3 Skrevet 15. august 2021 Har 3 barn og harvikke noen gang fått beskjed om å være forsiktig med frukt... hvorfor skal man det? 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #4 Skrevet 15. august 2021 Ts her. Helt på slutten av forrige svangerskap hadde jeg utslag på urin og legen sa da jeg skulle kutte ut frukt. Jeg spiser ikke godteri, kaker osv (kanskje litt sjokolade om lørdager, men veldig lite. Ingen brus heller). Da jeg nevnte det for andre, svarte de at «ja, det er jo mye sukker i frukt». Jeg har derfor tenkt at det kanskje er et råd å redusere inntaket eller avstå helt - i alle fall mot slutten. hører gjerne fra andres erfaringer også:) Anonymkode: 10780...0a1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #5 Skrevet 15. august 2021 Ei venninne fikk utslag på urin, og hun spiste veldig mye vannmelon. Jeg nevnte dette for jordmor, og hun sa at vannmelon og mandariner har spesielt mye sukker i seg? Greit å være obs på, men ikke overdriv! Spørs jo litt om man er arvelig belastet for diabetes også.. Anonymkode: c6593...917
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #6 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ei venninne fikk utslag på urin, og hun spiste veldig mye vannmelon. Jeg nevnte dette for jordmor, og hun sa at vannmelon og mandariner har spesielt mye sukker i seg? Greit å være obs på, men ikke overdriv! Spørs jo litt om man er arvelig belastet for diabetes også.. Anonymkode: c6593...917 Var det tidlig i svangerskapet også, eller mer mot slutten? ja, er jo mye sukker. Mango og ananas også, har jeg hørt. Og banan. Men det er jo så godt!! Særlig når jeg er så kvalm. Anonymkode: 10780...0a1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #7 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her. Helt på slutten av forrige svangerskap hadde jeg utslag på urin og legen sa da jeg skulle kutte ut frukt. Jeg spiser ikke godteri, kaker osv (kanskje litt sjokolade om lørdager, men veldig lite. Ingen brus heller). Da jeg nevnte det for andre, svarte de at «ja, det er jo mye sukker i frukt». Jeg har derfor tenkt at det kanskje er et råd å redusere inntaket eller avstå helt - i alle fall mot slutten. hører gjerne fra andres erfaringer også:) Anonymkode: 10780...0a1 Han sa jo det fordi det ikke var noe annet du spiste som var utslagsgivende. Ikke fordi frukt ikke er bra, men fordi du ikke spiste godteri og kaker etc. Anonymkode: eeb2b...833
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå