Gjest gjest Skrevet 21. september 2005 #1 Del Skrevet 21. september 2005 Er det noen som har tips om hva man skal gjore dersom man ikke har noen refreranse personer til jobb intervju. Har meget gode attester, og har aldri hatt fravar fra tidligere jobb. har nylig avsluttet 3 aar paa hogskole Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapunsel Skrevet 21. september 2005 #2 Del Skrevet 21. september 2005 Hvorfor har du ikke referanser om du har gode attester? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 21. september 2005 #3 Del Skrevet 21. september 2005 Du kan jo f.eks bruke en lærer eller en annen person som kjenner deg godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2005 #4 Del Skrevet 23. september 2005 hvis du har gode attester så er d jo bare å ta en tlf til de som har skrevet attestene (gamle sjefen din) å spør om h*n kan være referanse...!hehe..er jo ikke verre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillesøster Skrevet 23. september 2005 #5 Del Skrevet 23. september 2005 Hva med en god studievenninne som er i jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2005 #6 Del Skrevet 25. september 2005 En venn kan også være referanse. Det ser selvsagt finere ut dersom dere har gjort noe arbeid sammen. Det kan være alt fra felles prosjekt til å ha jobbet sammen. Hva med tidligere kolleger? (Praksis)veileder eller lærer? Oppdragsgiver for prosjekt? Det er nok mange som kan være referanser dersom du tenker på hvem du har hatt kontakt med oppgjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 26. september 2005 #7 Del Skrevet 26. september 2005 Hvis det er slik at grunnen er at den som har skrevet attesten din ikke er i jobb der lenger går det jo fint å spørre om han/hun kan være referanse for det. Og så forklare de du søker jobb hos at referansen nå har byttet arbeidsplass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #8 Del Skrevet 27. september 2005 Skjønner hvordan du har det.. Han jeg hadde sommerjobb hos "hele tiden" døde for et par år siden og bedriften ble solgt til noen helt andre. Men jeg hadde en hovedoppgaveveilder som sa ja til å være referanse. Deretter fikk jeg meg en jobb på en bensinstasjon et par måneder og fikk sjefen derifra på "referanse lista". Med disse referansene fikk jeg meg vikarjobben jeg er i nå, og har nå jeg slutter her omsider en "orntlig referanse" Mange irrelevante jobber kan du få uten særlig til referanser, og så kan du "bygge deg opp". Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #9 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg har samme dilemma. Jeg har vært hos min ¨nåværende arbeidsgiver i 7 år, og kom hit rett fra studiene. Jeg er nok redd for at ingen av mine lærere husker meg lengre nå.. (en i mengden..). Hadde en deltidsjobb under studiene, men det var som vikar. Har skriftlig referanse, men de på vikarbyrået hadde jeg strengt tatt lite med å gjøre. Leder på arbeidsplassen husker meg sikkert ikke lengre, da dette er en arbeidsplass med stor gjennomtrekk av studenter osv.. Jeg kan jo ikke oppgi min nåværende sjef, jeg forteller jo ikke at jeg søker jobb engang... Skikkelig dilemma. Hva sier de man søker jobb hos i en slik situasjon.. Jeg har faktisk ingen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #10 Del Skrevet 27. september 2005 Spør dere om vedkommende er villig til å stå som referanse, eller tilbyr de selv å gjøre det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2005 #11 Del Skrevet 28. september 2005 Du må jo gjerne spørre når du vet det er aktuelt, men ofte sier de når du slutter at du gjerne må oppgi de som referanse. Det er jo iallefall greit at de vet om at det kanskje ringer noen (så de husker deg..) dersom det er flere år siden de selv tilbød seg å være referanse. Det er frekt å ikke si ifra på forhånd syntes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 28. september 2005 #12 Del Skrevet 28. september 2005 har du vært så lenge på samme stedet at tidligere sjefer og lærere ikke er særlig aktuelle å bruke, og du ikke ønsker å oppgi nåværende arbeidsgiver pga at han/hun ikke vet at du søker nye jobber, så kan du enten bruke en arbeidskollega der du jobber idag (det må ikke være sjefen din), en du vet ikke forteller det videre om de får beskjed om å la være. eller du kan oppgi at siden du ikke ønsker å informere din nåværende arbeidsplass om jobbsøking før du har kommet litt lenger i prosessen. oppgi at de kan få kontakte dagens arbeidsplassen din på ett senere stadie, når du er mer sikker på at du faktisk får jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå