Gå til innhold

Hva er egentlig Basic Bitch og hva kjennetegner stilen? Legg gjerne ved bilder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir ikke helt klok på det....

Anonymkode: 214e0...4e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe sånt

b02b8b1c3723c78bb1269f6e5a335f5e.jpg

Anonymkode: 902ac...42c

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Noe sånt

b02b8b1c3723c78bb1269f6e5a335f5e.jpg

Synes dette antrekket er fint jeg. 

Anonymkode: 34ec5...8b7

• Liker 18
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Helt enig, ser både fint og komfortabelt ut

Anonymkode: befaf...c12

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ikke noe galt i å være Basic Bitch da! De fleste av oss er vel det.

Anonymkode: cdd91...3de

• Liker 13
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Poenget med begrepet basic bitch er jo ikke å si at noe er stygt, men at det er noe det går tretten på dusinet av, det er ikke noe spesielt ved det, at det er mainstream eller ganske standard. 

Så de fleste er jo ganske basic egentlig. 

Brukes vel mest om kjedelige "berter" som alle har samme bukser, samme sko og samme sveis og går på samme kafeer og drikker den samme kaffedrikken og liker den samme musikken og den samme drinken, samtidig som de selv nok føler de er unike og fremadstormende.

Bildet er et bra eksempel på basic i min bok, den kaffedrikken i hånda er prikken over i-en.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 39
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja? Men basic betyr da ikke stygt. 

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er liksom poenget, basic er trygge, kjedelig valg som mange finner pent. 

Anonymkode: 3c526...86b

• Liker 12
Skrevet

Føler at mye klassifiseres som basic, det er en konform stil. Og de fleste er konforme. Syns det faktisk er mye press på å være superoriginal, med alt det innebærer

Anonymkode: 37d60...f62

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Når jeg tenker basic, tenker jeg nøytrale klær som ikke skiller seg ut i mengden, slik som bildet lenger oppe. Og det er ingenting feil med å være basic. 

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet

Forstår ikke at det er noe galt med å være basic? Jeg gjør det med vilje. Jeg vil skli inn i mengder, jeg vil ikke vær original og jeg vil ikke ha oppmerksomhet. 

Anonymkode: b6033...0c5

• Liker 6
Skrevet

Det betyr kjedelige/uorginale jenter. 

• Liker 5
Skrevet

Louis Vuitton vesker og skjerf.

Gucci slippers og solbriller.

Curtain bangs.

Store dyre strikkegensere strikket med gjenkjennbart mønster.

Bruker treningstøy uten å ha intensjon om å trene.

Blonde striper i håret.

Skrevet
Cuntzilla skrev (7 minutter siden):

Brukes vel ikke om de som nødvendigvis ønsker å gli inn i mengden, men om de som gjør det selv om det kanskje ikke akkurat var målet.

Nå sauser jeg sammen trender fra flere år tilbake, men vil si en basic bitch i Norge har veske fra Michael Kors eller Marc Jacobs, 2xu tights, Holzweiler-skjerf, muligens Uggs på vinteren fremdeles, Ganni-kjole, fillers i leppene, 3-4 ringer i ørene, driver med yoga eller crossfit, elsker alt med quinoa eller avocado i, spiser ikke gluten, elsker å gå med Starbucks-kopp i hånden, har veskehund, alltid siste iPhone, har bikinibilder på insta, går på Palmesus eller Findings eller Øyafestivalen uten å bry seg veldig om musikken, og da har hun googlet opp hva kjendisene gikk i på Coachella det året og kopiert den stilen, eventuelt prøvd å kle seg ut som en som er litt rocka med converse-sko og bandskjorte fra HM.

Drikker Skinny bitch, Aperol spritz eller Espresso martini på byen og snuser en hvit og slim sak (jeg har ikke peiling på snusmerker). Hun og de basic venninnene hennes bruker mer tid på å ta bilder av hverandre til Instagram og Snap enn å faktisk feste eller få med seg eventuelle konserter eller ferier de er på. På bildene legger alle hodet på skakke og smiler, og så kommenterer de "pena" til hverandre etterpå.

Virkelig spot on! 👍🏼

Anonymkode: d43a1...5dc

• Liker 10
Skrevet

Satt langt inne å kjøpe seg raske briller til trening og fjellturer, nettopp fordi jeg syns det er basic bitch. 😂

Skrevet

Sånne med forbrukslån for å kjøpe ting de ikke trenger for å bli likt av folk de ikke liker.

Anonymkode: 8784f...822

Skrevet

Jeg synes det er litt mye forakt i denne tråden...Ikke at jeg er som beskrevet, jeg følger ikke trender, men liker tidløse plagg ispedd noen detaljer jeg liker her og der. Vil bare si at jeg mye heller ville vært en basic bitch (bitch er jeg faktisk noen ganger) enn de usikre som skriker etter oppmerksomhet (elsk meg!) ved å være overdrevent "originale," f.eks  med liksminke, svart hår og fæle svarte vulgære klær med for mange nagler eller en med blå hanekam og rare kjoler i knallfarger og med altfor sterk sminke. Det er mye jåleri i forsøk på å markere avstand fra andres forfengelighet via klær og stil.

Anonymkode: b6033...0c5

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...