Gå til innhold

Renter på gjeld som har gått til trekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har trekk i lønn og lurer på hvordan renter er på dette? Vil jeg feks spare rentekostnader ved å betale inn noe som allerede har blitt bestemt at skal trekkes i lønn i fremtiden? Finner ikke ut hvor mye jeg kan spare på å betale ut gjelden.

Dette gjelder IKKE gjeld som ikke allerede har gått til utleggsforretning,denne har jeg oversikt over.

Anonymkode: 1307e...0cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har penger å betale ut gjelden med er det jo bedre å betale den enn å vente på at et trekk skal begynne. 

Anonymkode: a9a17...f8a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis du har penger å betale ut gjelden med er det jo bedre å betale den enn å vente på at et trekk skal begynne. 

Anonymkode: a9a17...f8a

Trekkene har startet for lengst, men jeg er interessert i å se på kostnadene ved å betale inn dette vs. å betale annen gjeld før det går til Trekk

Anonymkode: 1307e...0cd

Skrevet

Rentesats og hvor mye renter som påløper kravet hvor det allerede er nedlagt trekk, skal stå i utleggsforretningen som du skal ha mottatt en kopi av.

Ved å betale annen gjeld før det går til trekk, så vil du jo spare omkostningene som påløper når kravet sendes til namsfogden for å få trekk, i tillegg til framtidige renter. Dette er jo egentlig umulig å svare på hvor mye du sparer uten at du gir mer informasjon om størrelse på de forskjellige kravene, rentesatsen osv., så du må jo bare sette deg ned og regne på hva som lønner seg. 

Anonymkode: 75bcb...ba3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...