Gjest laPistola Skrevet 15. august 2021 #141 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fattigdom er ingen sykdom og i norge har vi ikke fattigdom som I afrika. Skjerpings. Vi er heldige som bor I norge. Fattigdom I norge går ikke i arv vi får være enig med og være uenig Anonymkode: dd92f...b80 Selvsagt er ikke fattigdom en sykdom ( selvom sykdom kan føre til fattigdom) . Skjerpings , for at vi ikke har fattigdom som i Afrika? Hvor pokker har jeg sammenlignet med Afrika. Vi er heldige som bor i Norge, men vi er mindre heldige enn vi var for noen år siden. Fattigdommen øker drastisk , men vi er fortsatt heldige og har det bedre enn Afrika. Statistisk går fattigdom i arv selvom du er uenig. Det er helt klart at barn av ressurssterke foreldre har fordeler.
tussi84 Skrevet 15. august 2021 #142 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo de betaler depositumsgaranti og noen ganger betaler gir de ut depositumslån de kan også betale for husleie.. de kan også få nød hjelp til mat medisiner strøm og regninger of klær om nødvendig. Anonymkode: dd92f...b80 Nødhjelp er kun ment til mat. Det andre dekker de ikke med mindre det er livsnødvendig.
Gjest laPistola Skrevet 15. august 2021 #143 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jo de betaler depositumsgaranti og noen ganger betaler gir de ut depositumslån de kan også betale for husleie.. de kan også få nød hjelp til mat medisiner strøm og regninger of klær om nødvendig. Anonymkode: dd92f...b80 Det er nesten ingen som godtar depositumgarantani . Ja, som sagt de kan dekke husleie og strøm , men det har et tak. Det gjeldene taket er lavere enn reell leiepris. Nå siterer du meg jo på nødhjelp som ikke har noe med bolig og gjøre.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #144 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fattigdom er ingen sykdom og i norge har vi ikke fattigdom som I afrika. Skjerpings. Vi er heldige som bor I norge. Fattigdom I norge går ikke i arv vi får være enig med og være uenig Anonymkode: dd92f...b80 Fattigdom kan gå i arv det. Jeg arvet egentlig flere millioner i gjeld etter min mor. Nå løste det seg siden jeg var et barn da hun døde og det hadde vært helt vilt om et barn skulle ha million gjeld, men det måtte alikevel mange tiltak til for å få slettet det. Hadde jeg vært over 18 hadde jeg ikke hatt noe valg. Anonymkode: 3d0af...d50 1
Gjest laPistola Skrevet 15. august 2021 #145 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har allerede gjort det trenger ikke og gjenta meg det blir bare avsporing du får lese Anonymkode: dd92f...b80 Vel, det stemmer selvom du ikke vil gjenta deg selv. Les en avis, eller prøv selv, still deg i kø for og få en seng for natten .
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #146 Skrevet 15. august 2021 3 minutter siden, Anonyminist said: still deg i kø for og få en seng for natten . Nei det trenger ikke jeg eller familien min. Vi er ikke rike men vi klarer og ta vare på oss selv og barna våres. Vi lever og har det bra selvom vi ikke er rike. Anonymkode: dd92f...b80 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #147 Skrevet 15. august 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Fattigdom kan gå i arv det. Jeg arvet egentlig flere millioner i gjeld etter min mor. Nå løste det seg siden jeg var et barn da hun døde og det hadde vært helt vilt om et barn skulle ha million gjeld, men det måtte alikevel mange tiltak til for å få slettet det. Hadde jeg vært over 18 hadde jeg ikke hatt noe valg. Anonymkode: 3d0af...d50 Jo det hadde du. Om du fra sier deg arven så arver du ingenting og da arver du Heller ingen gjeld. Anonymkode: dd92f...b80 8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #148 Skrevet 15. august 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde jeg vært over 18 hadde jeg ikke hatt noe valg. Anonymkode: 3d0af...d50 Jo Arver man gjeld? Som arving kan du selv velge hvorvidt du ønsker å arve gjeld, som forbrukslån, boliglån og/eller gjeld fra kredittkort. Man arver altså ikke gjelden automatisk, og det er enkelt å frasi seg arv av gjeld. Merk at arv av gjeld og formue henger sammen. Anonymkode: dd92f...b80 3
Gjest laPistola Skrevet 15. august 2021 #149 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei det trenger ikke jeg eller familien min. Vi er ikke rike men vi klarer og ta vare på oss selv og barna våres. Vi lever og har det bra selvom vi ikke er rike. Anonymkode: dd92f...b80 Ja, fint at du ikke trenger det, men det gir deg ikke rett til og påstå at andre ikke trenger det. Du svarer altså med selvskryt som forsvar på din påstand at det ikke eksisterer folk uten boligtilbud?
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #150 Skrevet 15. august 2021 Just now, Anonyminist said: Ja, fint at du ikke trenger det, men det gir deg ikke rett til og påstå at andre ikke trenger det. Du svarer altså med selvskryt som forsvar på din påstand at det ikke eksisterer folk uten boligtilbud? Hvilke folk er det da? Anonymkode: dd92f...b80
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #151 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo Arver man gjeld? Som arving kan du selv velge hvorvidt du ønsker å arve gjeld, som forbrukslån, boliglån og/eller gjeld fra kredittkort. Man arver altså ikke gjelden automatisk, og det er enkelt å frasi seg arv av gjeld. Merk at arv av gjeld og formue henger sammen. Anonymkode: dd92f...b80 Nå er dette over 20 år siden. Jeg arvet gjelden og det var ikke bare bare å bli kvitt den. Det var ingen andre familiemedlemmer enn meg. Det var mye mas for å bli kvitt det. Anonymkode: 3d0af...d50 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #152 Skrevet 15. august 2021 Just now, AnonymBruker said: Nå er dette over 20 år siden. Jeg arvet gjelden og det var ikke bare bare å bli kvitt den. Det var ingen andre familiemedlemmer enn meg. Det var mye mas for å bli kvitt det. Anonymkode: 3d0af...d50 Men du kunne valgt og sitte med gjelden eller ikke frasier du deg arven så hadde du ikke trengt og betale noe gjeld Anonymkode: dd92f...b80 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #153 Skrevet 15. august 2021 Jeg vet om veldig syke ME pasienter, som ikke har fått ufør men går på sosialen. Det er de det er synd på! Anonymkode: 47d88...132 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #154 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men du kunne valgt og sitte med gjelden eller ikke frasier du deg arven så hadde du ikke trengt og betale noe gjeld Anonymkode: dd92f...b80 Javel, det var ikke jeg som ordnet med dette da jeg var 7 år gammel. Jeg har bare blitt fortalt at det nesten ikke gikk. Anonymkode: 3d0af...d50 1
Gjest laPistola Skrevet 15. august 2021 #155 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilke folk er det da? Anonymkode: dd92f...b80 De som ikke har bolig 😅feks de som står i den køen du ikke trenger og stille deg i. De som bor på sofaen hos noen eller på hospits i kø for kommunal bolig. De som bor på sofaen hos noen imens de ventet på at prisene går ned på et nivå som nav sosial godkjenner . De som bor på gata fordi de ikke har noen og låne sofaen til imens de venter i kø eller på at prisene går ned.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #156 Skrevet 15. august 2021 2 minutter siden, Anonyminist said: De som ikke har bolig 😅feks de som står i den køen du ikke trenger og stille deg i. De som bor på sofaen hos noen eller på hospits i kø for kommunal bolig. De som bor på sofaen hos noen imens de ventet på at prisene går ned på et nivå som nav sosial godkjenner . De som bor på gata fordi de ikke har noen og låne sofaen til imens de venter i kø eller på at prisene går ned. De fleste har bolig bortsett fra rusmisbrukere.. enten far en kommunal bolig eller støtte av nav til hotspits/hotell eller midlertidig leilighet dette vurderer nav og viser skjønn om det er barn og unge innblandet. Anonymkode: dd92f...b80 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #157 Skrevet 15. august 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Javel, det var ikke jeg som ordnet med dette da jeg var 7 år gammel. Jeg har bare blitt fortalt at det nesten ikke gikk. Anonymkode: 3d0af...d50 Javel det er isåfall feil Fordi alle kan si fea seg arv og det er ikke vanskelig. Anonymkode: dd92f...b80 1
Loff77 Skrevet 15. august 2021 #158 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Påstanden var: Uansett om det er en mor som lot sønnen sulte ihjel eller om det var under andre omstendigheter, påstandene dine er herved tilbakevist. Anonymkode: 3f354...b4a Det var vel snakk om pga fartigdom?
Gjest laPistola Skrevet 15. august 2021 #159 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De fleste har bolig bortsett fra rusmisbrukere.. enten far en kommunal bolig eller støtte av nav til hotspits/hotell eller midlertidig leilighet dette vurderer nav og viser skjønn om det er barn og unge innblandet. Anonymkode: dd92f...b80 De kommunale leilighetene selges jo unna, ventetiden er nå opptil 5 år. Ja, en kan få hospits hvis det er ledig plass. Det er det ofte ikke. Ja, en kan leie leilighet med støtte av nav hvis en finner noe til langt under markedspris .
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #160 Skrevet 15. august 2021 I 2010 fikk jeg rett over 3000 kr i lønn. Og nei, har ikke glemt en null. Bodd i lånt bil, det var kaldt, og varmt. Var mye sulten og redd Fikk ikke hjelp av nav, hadde ikke rett på dagpenger, fordi jeg sluttet i jobben selv (ekkel sjef). Anonymkode: 5a8d4...7f8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå