Gå til innhold

I Norge har vi ikke fattigdom!

Anbefalte innlegg

Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fattigdom er ingen sykdom og i norge har vi ikke fattigdom som I afrika. Skjerpings. Vi er heldige som bor I norge.  Fattigdom I norge går ikke i arv vi får være enig med og være uenig

Anonymkode: dd92f...b80

Selvsagt er ikke fattigdom en sykdom ( selvom sykdom kan føre til fattigdom) . Skjerpings , for at vi ikke har fattigdom som i Afrika? Hvor pokker har jeg sammenlignet med Afrika. Vi er heldige som bor i Norge, men vi er mindre heldige enn vi var for noen år siden. Fattigdommen øker drastisk , men vi er fortsatt heldige og har det bedre enn Afrika. Statistisk går fattigdom i arv selvom du er uenig. Det er helt klart at barn av ressurssterke foreldre har fordeler. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo de betaler depositumsgaranti og noen ganger betaler gir de ut depositumslån de kan også betale for husleie.. de kan også få nød hjelp til mat medisiner strøm og regninger of klær om nødvendig.

Nødhjelp er kun ment til mat. Det andre dekker de ikke med mindre det er livsnødvendig. 

Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jo de betaler depositumsgaranti og noen ganger betaler gir de ut depositumslån de kan også betale for husleie.. de kan også få nød hjelp til mat medisiner strøm og regninger of klær om nødvendig.

Det er nesten ingen som godtar depositumgarantani . Ja, som sagt de kan dekke husleie og strøm , men det har et tak. Det gjeldene taket er lavere enn reell leiepris.  Nå siterer du meg jo på nødhjelp som ikke har noe med bolig og gjøre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fattigdom er ingen sykdom og i norge har vi ikke fattigdom som I afrika. Skjerpings. Vi er heldige som bor I norge.  Fattigdom I norge går ikke i arv vi får være enig med og være uenig

Fattigdom kan gå i arv det. Jeg arvet egentlig flere millioner i gjeld etter min mor. Nå løste det seg siden jeg var et barn da hun døde og det hadde vært helt vilt om et barn skulle ha million gjeld, men det måtte alikevel mange tiltak til for å få slettet det. Hadde jeg vært over 18 hadde jeg ikke hatt noe valg. 

Anonymkode: 3d0af...d50

• Liker 1
Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har allerede gjort det trenger ikke og gjenta meg det blir bare avsporing du får lese

Vel, det stemmer selvom du ikke vil gjenta deg selv. Les en avis, eller prøv selv, still deg i kø for og få en seng for natten . 

Skrevet
3 minutter siden, Anonyminist said:

still deg i kø for og få en seng for natten . 

Nei det trenger ikke jeg eller familien min. Vi er ikke rike men vi klarer og ta vare på oss selv og barna våres. Vi lever og har det bra selvom vi ikke er rike.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Fattigdom kan gå i arv det. Jeg arvet egentlig flere millioner i gjeld etter min mor. Nå løste det seg siden jeg var et barn da hun døde og det hadde vært helt vilt om et barn skulle ha million gjeld, men det måtte alikevel mange tiltak til for å få slettet det. Hadde jeg vært over 18 hadde jeg ikke hatt noe valg. 

Jo det hadde du. Om du fra sier deg arven så arver du ingenting og da arver du Heller ingen gjeld.

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde jeg vært over 18 hadde jeg ikke hatt noe valg. 

Jo 

Arver man gjeld? Som arving kan du selv velge hvorvidt du ønsker å arve gjeld, som forbrukslån, boliglån og/eller gjeld fra kredittkort. Man arver altså ikke gjelden automatisk, og det er enkelt å frasi seg arv av gjeld. Merk at arv av gjeld og formue henger sammen. 

• Liker 3
Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei det trenger ikke jeg eller familien min. Vi er ikke rike men vi klarer og ta vare på oss selv og barna våres. Vi lever og har det bra selvom vi ikke er rike.

Ja, fint at du ikke trenger det, men det gir deg ikke rett til og påstå at andre ikke trenger det. Du svarer altså med selvskryt som forsvar på din påstand  at det ikke eksisterer folk uten boligtilbud? 

Skrevet
Just now, Anonyminist said:

Ja, fint at du ikke trenger det, men det gir deg ikke rett til og påstå at andre ikke trenger det. Du svarer altså med selvskryt som forsvar på din påstand  at det ikke eksisterer folk uten boligtilbud? 

Hvilke folk er det da? 

Skrevet

Jo 

Arver man gjeld? Som arving kan du selv velge hvorvidt du ønsker å arve gjeld, som forbrukslån, boliglån og/eller gjeld fra kredittkort. Man arver altså ikke gjelden automatisk, og det er enkelt å frasi seg arv av gjeld. Merk at arv av gjeld og formue henger sammen. 

Nå er dette over 20 år siden. Jeg arvet gjelden og det var ikke bare bare å bli kvitt den. Det var ingen andre familiemedlemmer enn meg. Det var mye mas for å bli kvitt det. 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nå er dette over 20 år siden. Jeg arvet gjelden og det var ikke bare bare å bli kvitt den. Det var ingen andre familiemedlemmer enn meg. Det var mye mas for å bli kvitt det. 

Men du kunne valgt og sitte med gjelden eller ikke frasier du deg arven så hadde du ikke trengt og betale noe gjeld

• Liker 3
Skrevet

Jeg vet om veldig syke ME pasienter, som ikke har  fått ufør men går på sosialen. Det er de det er synd på!

Anonymkode: 47d88...132

• Liker 2
Skrevet

Men du kunne valgt og sitte med gjelden eller ikke frasier du deg arven så hadde du ikke trengt og betale noe gjeld

Javel, det var ikke jeg som ordnet med dette da jeg var 7 år gammel. Jeg har bare blitt fortalt at det nesten ikke gikk. 

• Liker 1
Gjest laPistola
Skrevet

Hvilke folk er det da? 

De som ikke har bolig 😅feks  de som står i den køen du ikke trenger og stille deg i. De som bor på sofaen hos noen eller på hospits i kø for kommunal bolig. De som bor på sofaen hos noen imens de ventet på at prisene går ned på et nivå som nav sosial godkjenner . De som bor på gata fordi de ikke har noen og låne sofaen til imens de venter i kø eller på at prisene går ned. 

Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonyminist said:

De som ikke har bolig 😅feks  de som står i den køen du ikke trenger og stille deg i. De som bor på sofaen hos noen eller på hospits i kø for kommunal bolig. De som bor på sofaen hos noen imens de ventet på at prisene går ned på et nivå som nav sosial godkjenner . De som bor på gata fordi de ikke har noen og låne sofaen til imens de venter i kø eller på at prisene går ned. 

De fleste har bolig bortsett fra rusmisbrukere.. enten far en kommunal bolig eller støtte av nav til hotspits/hotell eller midlertidig leilighet dette vurderer nav og viser skjønn om det er barn og unge innblandet.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Javel, det var ikke jeg som ordnet med dette da jeg var 7 år gammel. Jeg har bare blitt fortalt at det nesten ikke gikk. 

Javel det er isåfall feil Fordi alle kan si fea seg arv og det er ikke vanskelig.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Påstanden var:

Uansett om det er en mor som lot sønnen sulte ihjel eller om det var under andre omstendigheter, påstandene dine er herved tilbakevist.

Anonymkode: 3f354...b4a

Det var vel snakk om pga fartigdom?

Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De fleste har bolig bortsett fra rusmisbrukere.. enten far en kommunal bolig eller støtte av nav til hotspits/hotell eller midlertidig leilighet dette vurderer nav og viser skjønn om det er barn og unge innblandet.

De kommunale leilighetene selges jo unna, ventetiden er nå opptil 5 år. Ja, en kan få hospits hvis det er ledig plass. Det er det ofte ikke. Ja, en kan leie leilighet med støtte av nav hvis en finner noe til langt under markedspris . 

Skrevet

I 2010 fikk jeg rett over 3000 kr i lønn. Og nei, har ikke glemt en null. Bodd i lånt bil, det var kaldt, og varmt. Var mye sulten og redd

Fikk ikke hjelp av nav, hadde ikke rett på dagpenger, fordi jeg sluttet i jobben selv (ekkel sjef). 

Anonymkode: 5a8d4...7f8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...