Gå til innhold

I Norge har vi ikke fattigdom!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Minitroll skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig. Men slik rikdom går i arv kan fattigdom også gå i arv. Voks opp. Sjelden jeg har blitt så provosert av en tråd her på kg. 

Hvorfor går det i arv? Man har jo like muligheter til både utdannelse og helsetjenester. Grunnen må jo da være at man har dårlige forbilder, eller?

Anonymkode: ccc20...220

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når foreldrene dine er ute av istand til å hjelpe når du er ung (om det er tilfelle), så kan du ta kontakt med barnevernet. Om du er myndig så har vi økonomisk sosialhjelp. 

Så jeg forstår fremdeles ikke hvordan du ikke hadde penger til å sulte i 3 dager. Jeg er oppriktig interessert å vite det.

Anonymkode: e2e86...a5b

Som sagt for syk til å jobbe, slet såpass mye psykisk at jeg ikke klarte å kjempe meg gjennom nav systemet. Sosialen var ikke stort bedre.. Jeg fikset ikke livet men turte ikke dø... Var ikke før jeg fikk låne penger av ei gammal tante at jeg hadde råd til å gå til psykolog som nevnte gamle tante nærmest halte meg etter håret til, at nav snudde og dermed begynte ballen å rulle. 

Anonymkode: 36c21...cf7

• Liker 5
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (1 minutt siden):

Hvis unge mennesker under 25 år er ute av stand til å jobbe pga sykdom, og får innvilget arbeidsavklaringspenger, så utgjør dette 130.000 i året. Det er deres totale inntekt som de da må klare å leve av.  
Det er fattigdom.  https://www.tronderdebatt.no/regjeringas-aap-kutt-ma-reverseres/o/5-122-26559?fbclid=IwAR3vScjjUnmSCt0tmj_zNX0MiuHws2WqWR5urB8crepKNhidRzkCc_4sfcI

Det er akkurat det samme beløpet studentene får. Når de klarer det, så klarer vel de på APP også. Jeg vil fremdeles ikke kalle det absolutt fattigdom.

• Liker 5
Skrevet
Minitroll skrev (2 minutter siden):

Du kan se det ved å handle lokalt og se folks handlevaner. Tror jeg må ut av kg nå. Det er åpenbart en bortskjemt 7-åring som har laget denne tråden. 

Hva mener du å kunne kunne lese av tilfeldige menneskers handlekurver?

• Liker 3
Skrevet
Just now, Minitroll said:

Selvfølgelig. Men slik rikdom går i arv kan fattigdom også gå i arv. Voks opp. Sjelden jeg har blitt så provosert av en tråd her på kg. 

Tull fattigdom har ingenting med arvelighet og gjøre. Men hva en selv velger og gjøre med livet sitt det handler om prioriteringer og innsats. Og mål en selv setter I livet. Fattigdom er en kritisk livssituasjon. Som kan gå over.

https://www.xn--lnemegleren-x8a.no/nyheter/fra-fattig-til-rik-bli-inspirert-i-dag

https://www.kk.no/underholdning/9-kjendiser-som-gikk-fra-fattig-til-styrtrik/72828022

Anonymkode: dd92f...b80

• Liker 4
Skrevet

Som sagt for syk til å jobbe, slet såpass mye psykisk at jeg ikke klarte å kjempe meg gjennom nav systemet. Sosialen var ikke stort bedre.. Jeg fikset ikke livet men turte ikke dø... Var ikke før jeg fikk låne penger av ei gammal tante at jeg hadde råd til å gå til psykolog som nevnte gamle tante nærmest halte meg etter håret til, at nav snudde og dermed begynte ballen å rulle. 

Jeg forstår deg. Hva var årsaken til at du ikke tok kontakt med NAV for å be om penger slik at du kan spise?

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er akkurat det samme beløpet studentene får. Når de klarer det, så klarer vel de på APP også. Jeg vil fremdeles ikke kalle det absolutt fattigdom.

Det er forskjell på studenter som lever sånn i kort tid og noen som lever sånn i mange år

Anonymkode: 331da...55e

• Liker 7
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er akkurat dette... Studenter som også har utgifter til skolemateriell og transport lever på så mye. Ingen her vil vel si at studenter sulter i hjel eller fryser i hjel? De spiser nudler og bor trangt, men de dør ikke. Har til og med råd til en øl i ny og ne 🙂

Anonymkode: 28734...f0d

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt finnes det fattige Norge , å påstå noe annet er idioti 

• Liker 10
Skrevet

Jeg forstår deg. Hva var årsaken til at du ikke tok kontakt med NAV for å be om penger slik at du kan spise?

Jeg gjorde det i starten, men så var det så mye om og men og jeg måtte begrunne å forklare hvorfor jeg ikke hadde penger. Bor på et lite sted hvor taushetsplikt er et fremmedord, så bygdedyret kvesset tennene sine og jeg ble enda dårligere, og dermed så orket jeg ikke møte opp på kontoret lenger. Alle viste at jeg slet med psyken og jeg ble de gale i bygda liksom. Jeg var aldri ute der jeg kunne risikere å møte på folk. De eneste jeg hadde kontakt med var min far, min bror og min gamle tante.. Og de fikk stort sett bare enstavelses ord ut av meg. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor går det i arv? Man har jo like muligheter til både utdannelse og helsetjenester. Grunnen må jo da være at man har dårlige forbilder, eller?

Ungdom som vokser opp med fattige foreldre har ikke automatisk de samme mulighetene. De må ofte starte i jobb og flytte ut tidligere og må gjerne vente lenge med høyere utdannelse. 
noen flytter ut før de selv har økonomisk kompetanse til å klare seg og ender opp med dårlig prioriteringsevne. Vi har pensjonister som fryser i hel fordi de ikke har råd til strømregningen. Det finnes fattigdom som årsak bak en haug med selvmordstilfeller hvert år. 
jeg kunne fortsatt i det uendelige, men dere er tydeligvis ikke mottakelige for noe som helst. 

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er forskjell på studenter som lever sånn i kort tid og noen som lever sånn i mange år

AAP er en tidsbegrenset stønad. Det er ingen som sulter i hjel på grunn av at de er på AAP.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Selvsagt finnes det fattige Norge , å påstå noe annet er idioti 

Det er forskjell på fattige i Norge og absolutt fattigdom. Det er med andre ord forskjell på å ikke ha råd til ferie og mat.

• Liker 6
Skrevet

Jeg gjorde det i starten, men så var det så mye om og men og jeg måtte begrunne å forklare hvorfor jeg ikke hadde penger. Bor på et lite sted hvor taushetsplikt er et fremmedord, så bygdedyret kvesset tennene sine og jeg ble enda dårligere, og dermed så orket jeg ikke møte opp på kontoret lenger. Alle viste at jeg slet med psyken og jeg ble de gale i bygda liksom. Jeg var aldri ute der jeg kunne risikere å møte på folk. De eneste jeg hadde kontakt med var min far, min bror og min gamle tante.. Og de fikk stort sett bare enstavelses ord ut av meg. 

Ikke for å være slem, men når du velger å ikke møte opp på Nav, så er det ikke Nav sin feil at du ikke hadde penger. Du var i en vanskelig situasjon, og det løste seg jo, når DU var klar for det. 

Jeg er enig med TS, fattigdom er ikke veldig utbredt i Norge. Hadde ikke innvandrere sendt penger ut av landet, ville heller ikke den gruppen hatt det ille.

Det finnes ordninger for de som trenger det. Men i noen tilfeller krever det noe av folk, feks å flytte til rimeligere strøk. 

Anonymkode: 6f6f6...78f

• Liker 8
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
Minitroll skrev (23 minutter siden):

Fattigdom går i arv. 

Enig! Og fattigdom arves fra regjering til regjering. Syke mennesker må leve under fattigdomsgrensen.

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror på deg at slikt skjer i bygda og derfor ønsket du ikke å ta kontakt med NAV for å be om penger, selvom du kunne.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Minitroll said:

Ungdom som vokser opp med fattige foreldre har ikke automatisk de samme mulighetene.

I norge har de fleste mulighet til og ta en utdannelse jo. Med tilgang til gratis skolegang. Om en er "fattig i norge" og prioriterer riktig så overlever en. Det er verre I andre land hvor de ikke har gode ordningen som vi har her I norge.  Det du skriver er bare tøv. Det er ofte mange andre faktorer og grunner til at noen begår selvmord det er også rike mennesker som begår selvmord. 

Anonymkode: dd92f...b80

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke for å være slem, men når du velger å ikke møte opp på Nav, så er det ikke Nav sin feil at du ikke hadde penger. Du var i en vanskelig situasjon, og det løste seg jo, når DU var klar for det. 

Jeg er enig med TS, fattigdom er ikke veldig utbredt i Norge. Hadde ikke innvandrere sendt penger ut av landet, ville heller ikke den gruppen hatt det ille.

Det finnes ordninger for de som trenger det. Men i noen tilfeller krever det noe av folk, feks å flytte til rimeligere strøk. 

Anonymkode: 6f6f6...78f

Det var nytt. Jeg har ikke fått med meg at innvandere mener at de er absolutt fattige i Norge. Det er heller ingen av dem som sulter i hjel. Hvilke kilder har du til dette?

Skrevet
Anonyminist skrev (24 minutter siden):

Jo, vi har fattigdom i Norge. At en kan gå på fattighuset og hente mat eller plukke mat fra søppelkasser/ containere for og få nok energi til overleve utelukker ikke fattigdom. 

Dette. 

• Liker 4
Skrevet
Minitroll skrev (5 minutter siden):

Ungdom som vokser opp med fattige foreldre har ikke automatisk de samme mulighetene. De må ofte starte i jobb og flytte ut tidligere og må gjerne vente lenge med høyere utdannelse. 
noen flytter ut før de selv har økonomisk kompetanse til å klare seg og ender opp med dårlig prioriteringsevne. Vi har pensjonister som fryser i hel fordi de ikke har råd til strømregningen. Det finnes fattigdom som årsak bak en haug med selvmordstilfeller hvert år. 
jeg kunne fortsatt i det uendelige, men dere er tydeligvis ikke mottakelige for noe som helst. 

De da ingen ting av dette? Det finnes stipend fra Lånekassen man kan få som vgs-elev. Videre utdanning har man også Lånekassen til.

Hvor mange pensjonister er det som fryser ihjel pga manglende penger til strømregningen som eneste årsak?

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...