Gå til innhold

I Norge har vi ikke fattigdom!

Anbefalte innlegg

Skrevet
On 10/27/2021 at 9:45 AM, Smeltemann said:

Ja helt klart. Sett nok av eksempler på at noen lever over evne grunnet venner som har mye penger.

Tenker du da på at de må være på det samme som de holder på med selv om de ikke har råd?

Anonymkode: acb9e...d4b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.8.2021 den 19.42):

De fleste er vel enige at det ikke finnes absolutt fattigdom i Norge, og ingen sulter ihjel. Vennninen min sier at jeg er naiv som tror dette. Jeg har søkt på nettet og alt jeg finner er folk med dårlige økonomisk vaner. Det er forskjell på dårlig økonomiske vaner og absolutt fattigdom.

Det siste jeg fant var en 44-åring som klager over dårlig råd i følge NRK, men hun lider fremdeles ikke at absloutt fattigdom.

Mener du at vi har absolutt fattigdom i Norge?

Anonymkode: e2e86...a5b

Så det er alt hva du finner på nettet altså.

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tenker du da på at de må være på det samme som de holder på med selv om de ikke har råd?

Anonymkode: acb9e...d4b

B.l.a ja. Enkelte må være bedre eller naboen.

• 2 måneder senere...
Skrevet
On 8/15/2021 at 10:37 PM, AnonymBruker said:

Javel, det var ikke jeg som ordnet med dette da jeg var 7 år gammel. Jeg har bare blitt fortalt at det nesten ikke gikk. 

Anonymkode: 3d0af...d50

Hvordan gikk det seg til?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.8.2021 den 20.35):

Kan noen svare? Hvor mye penger I mmd har en fattig familie? 1000 kr? 5000 kr eller mer?

Anonymkode: dd92f...b80

Vet ikke om du fikk svar, så svarer nå. 

For en familie på en voksen og ett barn er fattigdomsgrensen 27 307 kr i måneden etter skatt.

For en familie på to barn og to voksne er fattigdsomsgrensen 44.113 kr i måneden. etter skatt.

For en familie på to voksne og fire barn er fattigdomsgrensen 56.716 kr i måneden etter skatt. 

Anonymkode: 4f2f6...1b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...