Gå til innhold

jeg kveler meg selv

svartku89

Anbefalte innlegg

jeg er en jente på 15år (har bursdag 31 desember...)

jeg føler meg kvelt av meg selv, jeg slipper meg ikke løs, har dårlig selvfølelse føler meg stygg, selv om alle sier jeg ikke er det.. jeg vet att dette er normalt i min alder.

men jeg savner å ha noen å være glad i! noen å holde rundt noen som kan forstå meg!

jeg føler meg orntli ensom og forlatt selv om jeg har verdens beste venner og verdens mest omtenksomme mor! jeg føler att jeg ikke får noen KONTAKT med gutter på min egen alder, dem er så overfladiske og barnslige! jeg har ikke lett for å prate med folk eller si mine meninger, er skikkelig sjenert og jeg VET ikke hva jeg kan gjøre for å forandre meg! :tristbla:

alle om kjenner meg sier jeg er en omtenksom og varmhjertet person men jeg føler meg ikke som en, har så mange tanker som sliter meg i motsatt retning..

jeg savner en ved min side og det verker tom inni meg når jeg ser andre som har ett flott forhold...

Endret av svartku89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_mh_*

gratulere...du opplever det de fleste her inne har opplevd. Du er i rett alder for disse tenkene. Det er liksom noen man må gjennom for å bli "voksen". Du er da fortsatt ung og har mange år på deg. Selvsagt kan det være kjipt å se venner få kjærester osv..men du har mange år på deg enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje det, menjeg føler meg klar for ett overfladisk forhold for så å bli dumpa, bare jeg får oppleve det, føler att jeg kommer så langt etter venninnene mine.. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal nok tidsnok få oppleve å bli dumpa.. :roll:

Men bare gi ting litt tid, alle har slike perioder. Ikke at det hjelper akkurat nå..

Alle har det slik, noen ganger er det skikkelig kjipt å være alene, andre ganger er det helt topp! Du kan gjøre akkurat som du vil! Er nok noen av de som har en kjæreste som av og til skulle ønske at de var single.. slikt går begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...

MERE som jeg skammer meg over mitt eget innlegg LOL

menneh ja.. jeg veit åssen jeg hadde det... og det var ikke BRA akkurat... livet mitt var ett rent helvette.. nå er det dog mye bedre.. tenk att så mye kan skje på kort tid?

var vel gjærne meget deprimert den dagen også... meeeeeget deprimert :forvirret:

æsj æsj, så flaut innlegg, vel... glade lille meg kveler fortsatt seg selv.. nå med stygge selvransakelser og empati med ei syk ku jeg så i stallen i går :roll: så typisk meg :P

meeeeen livet går videre.. kjærlighet er ikke så fint som jeg kanskje håpet på.. det svir.. å bli dumpa har jeg enda ikke prøvd da.. heldigvis.. men ellers er det ikke mye igjen uprøvd.. kanskje en flott one night stand :D hadde vært digg EH :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Har vi ikke alle vært femten. Heldigvis blir man 16, og plutselig 20. Da begynner ting og roe seg. Til man skal finne seg mann, bli gravid, bygge seg hus osv.. Men nå trengte ikke du å bli mer deprimert da.

Det ordner seg. Det er helt vanlige tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
MERE som jeg skammer meg over mitt eget innlegg LOL

menneh ja.. jeg veit åssen jeg hadde det... og det var ikke BRA akkurat... livet mitt var ett rent helvette.. nå er det dog mye bedre.. tenk att så mye kan skje på kort tid?

var vel gjærne meget deprimert den dagen også... meeeeeget deprimert  :forvirret:

æsj æsj, så flaut innlegg, vel... glade lille meg kveler fortsatt seg selv.. nå med stygge selvransakelser og empati med ei syk ku jeg så i stallen i går :roll: så typisk meg :P

meeeeen livet går videre.. kjærlighet er ikke så fint som jeg kanskje håpet på.. det svir.. å bli dumpa har jeg enda ikke prøvd da.. heldigvis.. men ellers er det ikke mye igjen uprøvd.. kanskje en flott one night stand :D hadde vært digg EH  :ironi:

Nei, du er fiiin! Du poster morsomt og interessant. Kvinneguiden trenger sånne som deg.

Sikkert noen typer rett rundt hjørnet som tenker det samme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Hadde det sånn jeg også. Følte at "alle" hadde kjærester, var selvsikker og hadde det bra. Det rare er at de aller fleste har de følelsene i kortere eller lengere perioder :-)

Og en vakker dag har du det bedre og du får deg kjæreste. Selv om det er vanskelig å tro i tunge stunder.

ps. nei det er ikke noe å være flau over! Vi voksne damer "som liksom skal vite alt" skriver mye rart her inne vi også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kjenner meg så utrolig igjen!!!

JEg var også ei sjenert jente som følte meg annerledes enn alle andre, trakk meg lett unna.. Selvtilliten min var ikke på topp, selv om jeg og hadde/har fantastiske foreldre..det jeg savnet var nære venner.. hadde mange venner, men ingen veldig nære venner..følte jeg ikke hadde noen jeg kunne snakke med ALT om, om du skjønner..

Tror ikke det er bare meg eller bare deg som har/har hatt det sånn..

Jeg angrer på valget jeg tok da jeg begynte på videregående, jeg begynte på skolen her hjemme, hadde hatt mye bedre av å flytta og fått nye venner, men alt er ikke lett når man er 16 år..

Etter videregående begynte jeg på folkehøgskole, og det var mitt vendepunkt i livet!! JEg kjente ingen, kunne være meg selv, fikk venner for livet, og jeg stortrivdes!!!!

Du er bare 15 år.. jeg føler meg ikke voksen nå en gang..nå er jeg 24..

Det er mange epoker man skal igjennom.. og å drive med one nights stand og ditt og datt i din alder syns jeg er tull!!!

Du skal leve med det i mange år..

Ikke ta sorgene på forskudd, drømmemannen kommer når tiden er inn, nyt dagene, nyt det å være ung.. nyt friheten!!

Og mitt tips, tenk nøye igjennom valg av videre skole.. kanskje du også har godt av å flytte ut slike som meg.

Uansett, Lykke til med fremtiden, du er like mye verdt som alle andre, selv om man ikke alltid føler det sånn, så er det alltid noen som tenker på deg, alltid noen som elsker deg og alltid noen som bryr seg om deg.

SMil til verden og verden smiler tilbake :) Det er nå livet ditt virkelig begynner. Ta vare på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Nesten som om jeg skulle skrevet det selv for 7 år siden!

Hadde jo en fin ungdom, men hadde tanker som deg i perioder. Følte meg ikke spesielt pen eller populær, og var sikker på at jeg aldri kom til å få meg kjæreste. Dette endret seg radikalt da jeg ble 17-18, jeg fikk bedre selvtillitt og følte meg mye mer attraktiv. Nå kunne jeg få hvem jeg ville, men plutselig var jeg ikke desperat etter å få meg kjæreste lengre.

Poenget er.. ungdomstiden er preget av usikkerhet, men dette vokser man av seg når man blir eldre, får mer selvtillitt og blir et mer selvstendig tenkende individ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååhå, takk, jeg trengte det, blei skikkelig flau over mitt tidligere innlegg her, nå er jeg blitt 16 dog, ikke att det skulle gjøre meg voksen på ett blunk, men jeg føler meg faktisk mer voksen nå enn for 4mnd siden, det er ikke tull! og det med videre valg av skole.. jo jeg har allerede flytta fra mobbing og ingen venner.. nå er jeg skikkelig glad og føler meg som ett menneske med verdier! jeg har venner, orntlige venner! de bryr seg om meg og jeg bryr meg om dem og det er skikkelig deilig!

takk for stor forståelse for ungdom!! :D er gøy å møte det og ikke bare stygge blikk på piercing og svart-farga hår :overrasket: som om det skulle si hva for en ungdom jeg er.. jeg har tenkt å velge Helse og Sosial til høsten, har nettopp hatt ett langt friår og har fått tenket og prøvd meg med å jobbe i barnehage, det funka ikke helt for meg. jeg er glad i barn, men jeg er ikke noe fint forbilde og det jeg har å lære barn er kanskje ikke det alle foreldre ville ønske seg.. dere skulle sett meg og søskenbarnet mitt på 6... prøvde å få han til å begynne å like Rock og Metal.. funka fint det :D siden jeg er en eldre slektning av han så tilber jo gutten meg :P men mora hans, altså tante, ble ikke særlig glad :P hun hadde vel heller sett att hennes sønn holdt seg til pop og barnesanger enda noen år....

jeg tror Helse og Sosialfag er linja for meg, jeg er helt sikker på att jeg vil finne meg ett yrke som passer meg der.. selv om jeg ikke har funnet det enda, har tenkt en del på å bli Psykolog, for menneskesinnet, følelser og problemer interesserer meg meget.. men jeg vet også att jeg er flink til å massere og å gi råd.. veldig lyst å bli fysioterapaut eller lignende.. jeg går selv til fysioterapaut for tiden, pga ryggsmerter pga brystene mine som er litt vel store, så jeg trenger ett ekstra sett med muskler på ryggen... jeg rir og har svømmetrening hver uke.. er blitt veldig nøye med kroppen min etter att jeg låste ryggen en gang jeg skulle løfte tungt.. det skremte meg skikkelig! vil ikke bli ufør som 20åring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg var omsvermet av gutter på din alder, men jeg leser hva jeg har skrevet i mine dagbøker.

Jeg følte meg som et null en dag og som en prinsesse en annen dag. Hormonene svingte. Jeg fikk en kjæreste, men han var forelsket i en annen også. Heldigvis var han ærlig. Forholdet ble slutt etter tre år, men jeg hadde kanskje hatt det bedre alene...

Jeg slet med depresjoner i lang tid, men det gikk over. Ennå sliter jeg av og til, så jeg vil råde deg til å gå til legen. Ikke for å få piller, men for å få henvisning til psykolog.

Det er ikke sikkert det heller vil hjelpe, det kommer an på kjemien mellom deg og psykologen, men da kan du be om å få bytte og få en ny.

Sender deg en klem og ønsker deg alt godt. :klem:

Husk at vi alle er like viktige og at du er spesiell, og ment for å være her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sliter nesten aldri med depresjoner :-D i alle fall ikke nå lengre.. jeg driter i hva andre syns om meg og jeg er ellers ett utrolig positivt menneske som legger bak seg alt det vonde og ser tilbake på det morsomme og positive! :-D

- bare med disse ordene ser man jo hvordan man kan forandre seg STORT på kort tid! ;)

Endret av svartku89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...