Gå til innhold

Penger til mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes ting er så dyrt. Handlet matvarer for 1800 kr i dag, pluss drivstoff til 1000 (hadde tom tank) vi spiser fornuftig og er blitt flinkere til å ikke kaste mat. 
vi er to voksne og 2 ungdommer. 
flere som bruker mye på mat? 

Anonymkode: fa9db...5ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker rundt 12 000,- på dagligvarer i måneden. To voksne og en ettåring. 

Anonymkode: bcf3b...865

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Synes ting er så dyrt. Handlet matvarer for 1800 kr i dag, pluss drivstoff til 1000 (hadde tom tank) vi spiser fornuftig og er blitt flinkere til å ikke kaste mat. 
vi er to voksne og 2 ungdommer. 
flere som bruker mye på mat? 

Bruker vel 120000 i mnd vi og. 2 voksne og 2 barn. Spiser mye frukt og grønt og sunt! 

Anonymkode: 1985b...00b

Skrevet

Hvor lenge skal denne handelen vare? 

vi er to voksne og bruker ca 6000 i mnd. Syns ikke det er så himla dyrt. Vi vil spise godt mens vi enda lever. Sparer heller inn andre steder. 

Anonymkode: fb78b...3f2

Skrevet

Vi er to voksne og tre barn, bruker 10.000 på matbutikken i mnd 

Skrevet

Tror jeg bruker rundt 5-6000,- i mnd - én voksen og én 10-åring. Jeg handler én del på tilbud, kjøper billigprodukter innenfor ting som ikke er så viktig (pasta, kullsyrevann, sauser, taco-tilbehør, etc). Kjøtt og frukt/grønt er ganske dyrt, så kjøper mye frosne grønnsaker og ikke mer frukt enn hva vi spiser i uka. Det bugner ikke av utvalg i kjøleskapet, men jeg fyller opp når det er tomt. Mat er blitt fryktelig dyrt, så det er ikke enkelt. Frossent er oftere billigere enn ferskt, generelt. Også styrer vi unna godteri og brus, det er en sjeldenhet her i huset.

Anonymkode: ff835...9e9

Skrevet

Jeg bor alene og bruker mellom kr. 4 500,- og 5 000,- i mnd. inkl. take away og restaurant/café. 

Jeg kjøper det jeg har lyst på når jeg har lyst på det. Kjøper en del fra lokale produsenter.

Jeg syns ikke mat er dyrt og jeg bruker ikke veldig stor del av lønnen på mat.

Anonymkode: 654ce...2ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvor lenge skal denne handelen vare? 

vi er to voksne og bruker ca 6000 i mnd. Syns ikke det er så himla dyrt. Vi vil spise godt mens vi enda lever. Sparer heller inn andre steder. 

Handelen varer fram til fredag, så handler vi inn til helga da. Men det kommer jo an på hva vi har igjen, vi har jo mye i fryseren og tørrmat vi kan spe på. 
kunne sikkert klart oss ei uke uten å handle om vi spiste det vi hadde. Men jeg er glad i fersk mat og variert. 
maten er jo en ting, men liker også å bake, og ha en del kose mat i hus også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Handelen varer fram til fredag, så handler vi inn til helga da. Men det kommer jo an på hva vi har igjen, vi har jo mye i fryseren og tørrmat vi kan spe på. 
kunne sikkert klart oss ei uke uten å handle om vi spiste det vi hadde. Men jeg er glad i fersk mat og variert. 
maten er jo en ting, men liker også å bake, og ha en del kose mat i hus også. 

Om du hele tiden skal ha kosemat så skjønner jeg at det blir dyrt. Luksusvaner koster. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...