Gå til innhold

små dun på kroppen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har små hår/dun (lyse) på brystet og ryggen. :tristbla:

Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette. Har hørt at folk som er tynne ofte har litt mer hår. Stemmer dette? Jeg er 174 og veier 54 kg.

Noen som har tips til hvordan jeg kan bli kvitt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke du kan bli kvitt dette...å hvorfor skal tynne folk ha mer av dette? tror bare det kan synes litt mer kanskje...kan ikke helt skjønne sammenhengen men.....

Skrevet

Alle har litt hår på kroppen, helt naturlig.

Om du synes det er sjenerende så er voksing eller laserbehandling en ide, men det blir jo fort veldig dyrt da.. :roll:

Er kanskje noe i det at mennesker som er tynne gjerne får litt mer hår på kroppen for å holde på varmen. Har ikke like mye fett utenpå som beskytter mot kulden.

Men slik som du beskriver det så tror jeg det er helt naturlig.

Skrevet
tror ikke du kan bli kvitt dette...å hvorfor skal tynne folk ha mer av dette?

Har hørt noe om at hvis man er veldig tynn har man ikke like mye fett for å varme kroppen og da vokser det mer hår eller noe. Kan ta feil selvfølgelig.

Skrevet
tror ikke du kan bli kvitt dette...å hvorfor skal tynne folk ha mer av dette? tror bare det kan synes litt mer kanskje...kan ikke helt skjønne sammenhengen men.....

Det er i alle fall kjent at folk som går ned mye i vekt gjerne får mer hår/dun på kroppen. Rett og slett kroppens reaksjon på mindre fett som er med på å holde på varmen.

Skrevet

Alle har vel dun. Og i det rette lyset viser det veldig godt, men som regel er det bare du selv som legger merke til det.

Skrevet

Vil dette forsvinne hvis jeg legger på meg eller får mer muskler?

Vil gjerne bli kvitt dette...

Har dere andre dette? Synes dere det er ekkelt?

Skrevet

Det stemmer vel ikke at tynne folk generelt har mer hår. Det handler for det meste om hurtig vekttap, ofte i forbindelse med alt for lite energi.

Da jeg hadde anoreksi fikk jeg en del dun på kroppen fordi jeg ikke hadde nok energi i kroppen til å holde varmen. Dermed måtte kroppen produsere mer hår så jeg liksom skulle bli varmere. Litt ur-menneske-opplegg tror jeg.

Ellers er det jo også normalt at de som slanker seg, eller har en spiseforstyrrelse, får hormonforstyrrelser (derav manglende mens f.eks.), og at noen produserer mer Testosteron enn vanlig.

Jeg er ingen fagperson, men dette er det jeg har hørt.

Hår og dun har alle. Er det ekstremt skjemmende kan du jo vokse eller ta laserbehandling som noen over foreslo. Det er dyrt, men synes du det er et stort problem, så er jo det et lett valg å ta.

Skrevet

folk med f.eks anoreksi får det pga lite fett på kroppen, som skrevet før her, det er da stort sett lyst dun, og det tar ikke laser.

ved hormonforsyrrelser som f.eks lavt stoffskifte, fåe man mørke hår pga testosteron.

Skrevet

Du gir jo svaret selv da, når du er 174 cm høy og veier 54 kg. Jeg leser mellom linjene her at du er ganske så opptatt av slanking og kanskje synes det er litt stas..?

Man får gjerne dun på huden når man blir for tynn, ja.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Da leser du feil mellom linjene. Jeg har aldri vært opptatt av slanking. Jeg har høy forbrenning og kan dessverre ikke gjøre noe med det.

Alle som er tynne trenger ikke være opptatt av slanking eller ha spiseforstyrrelser.

Hvis du leste det andre innlegget mitt lurte jeg på om det hjalp å legge på seg og få muskler.

(jeg skrev ned høyde og vekt for kanskje å få noen synspunkter på om dette kunne være årsaken)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...