Anonymou Skrevet 15. august 2021 #1 Skrevet 15. august 2021 Er uenigheter mellom meg og utleier og jeg har anmeldt han og han har anmeldt meg. Han skaffet seg advokat og mener jeg skal betale for det. Jeg anmeldte han for seksuell trakassering og han skaffet seg advokat selvom saken ble henlagt. Han anmelde meg tilbake grunnet falsk anklagelse. Jeg måtte flytte ut grunnet han. Han mener jeg skal betale for hans advokatbistander. Er dette greit? Jeg er 21 år og han kommer med falske anklagelser mot meg.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #2 Skrevet 15. august 2021 Har en domstol sagt at du skal betale? Hvis nei, så skal du selvsagt ikke betale hans advokat! Det er ikke sånn at de som anmelder noen skal betale den anmeldte sin advokat! Anonymkode: 95c07...891 12
Gjest Blondie65 Skrevet 15. august 2021 #3 Skrevet 15. august 2021 Nei, det har han ikke anledning til å kreve. Be han slutte å kontakte deg.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #4 Skrevet 15. august 2021 Selvsagt må du ikke betale det. Det er bare domstolen som kan bestemme det. Be han slutte å kontakte deg ellers får du politiet til å gi han kontaktforbud. Anonymkode: 80967...f8a 11
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #5 Skrevet 15. august 2021 Du skal ikke betale en dritt. Bare å be han om å gi seg, for det der kommer han ingen vei med. Anonymkode: b7d27...9f5 3
Anonymou Skrevet 15. august 2021 Forfatter #6 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du skal ikke betale en dritt. Bare å be han om å gi seg, for det der kommer han ingen vei med. Anonymkode: b7d27...9f5 Han har advokat og vi har begge gått til husleietvistutvalget. Saken ble henlagt så skjønner ikke hvorfor jeg skal betale for hans advokat. 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #7 Skrevet 16. august 2021 Anonymou skrev (3 timer siden): Han har advokat og vi har begge gått til husleietvistutvalget. Saken ble henlagt så skjønner ikke hvorfor jeg skal betale for hans advokat. Enig med de andre, men jeg lurer litt på hva seksuell trakassering har med utleie å gjøre? At han var utleier er vel ikke relevant for betaling av husleie og sånt, eller? Det eneste jeg kan tenke meg er at tvisten var om hvorvidt du hadde gyldig grunn til å avslutte kontrakten tidlig, var det det som var saken? Anonymkode: 24ddf...b23 2
Anonymou Skrevet 16. august 2021 Forfatter #8 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Enig med de andre, men jeg lurer litt på hva seksuell trakassering har med utleie å gjøre? At han var utleier er vel ikke relevant for betaling av husleie og sånt, eller? Det eneste jeg kan tenke meg er at tvisten var om hvorvidt du hadde gyldig grunn til å avslutte kontrakten tidlig, var det det som var saken? Anonymkode: 24ddf...b23 Jeg bodde med utleier skjønner du, i kollektiv.
Gjest Blondie65 Skrevet 16. august 2021 #9 Skrevet 16. august 2021 Anonymou skrev (1 time siden): Jeg bodde med utleier skjønner du, i kollektiv. Ah ... dette har du skrevet tråd om før. Du kan bare drite i - var det "Per" sexgale huseier han het - han her og be han slutte å trakassere deg. Han har ingenting å fare med.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #10 Skrevet 16. august 2021 Saken er henlagt. Blokker alt og glem hele greia. Vedkommende har ikke noe han skulle sagt. Anonymkode: 23147...dee 2
Anonymou Skrevet 6. oktober 2021 Forfatter #11 Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 16.8.2021 den 13.37): Saken er henlagt. Blokker alt og glem hele greia. Vedkommende har ikke noe han skulle sagt. Anonymkode: 23147...dee Nå har utleier klaget på henleggelsen. En sak hos Husleietvistutvalget har blitt satt og utleier er den innklagende. Er bekymret for at han ønsker å anke på dommen og eventuelt ta saken videre til tingretten. Hva er lurt å gjøre? Manen har ingen bevis på noe som helst.
Anonymou Skrevet 6. oktober 2021 Forfatter #12 Skrevet 6. oktober 2021 Nå har utleier klaget på henleggelsen. En sak hos Husleietvistutvalget har blitt satt og utleier er den innklagende. Er bekymret for at han ønsker å anke på dommen og eventuelt ta saken videre til tingretten. Hva er lurt å gjøre? Manen har ingen bevis på noe som helst.
Fireflies Skrevet 6. oktober 2021 #13 Skrevet 6. oktober 2021 Det er ikke noe annet å gjøre enn å vente på svar på anken. 1
LeneXCII Skrevet 6. oktober 2021 #14 Skrevet 6. oktober 2021 Anonymou skrev (På 15.8.2021 den 17.40): Er uenigheter mellom meg og utleier og jeg har anmeldt han og han har anmeldt meg. Han skaffet seg advokat og mener jeg skal betale for det. Jeg anmeldte han for seksuell trakassering og han skaffet seg advokat selvom saken ble henlagt. Han anmelde meg tilbake grunnet falsk anklagelse. Jeg måtte flytte ut grunnet han. Han mener jeg skal betale for hans advokatbistander. Er dette greit? Jeg er 21 år og han kommer med falske anklagelser mot meg. Tror du egentlig at det er han som bestemmer om du skal betale? 2
Anonymou Skrevet 7. oktober 2021 Forfatter #15 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 16.8.2021 den 5.02): Enig med de andre, men jeg lurer litt på hva seksuell trakassering har med utleie å gjøre? At han var utleier er vel ikke relevant for betaling av husleie og sånt, eller? Det eneste jeg kan tenke meg er at tvisten var om hvorvidt du hadde gyldig grunn til å avslutte kontrakten tidlig, var det det som var saken? Anonymkode: 24ddf...b23 Jeg bodde med utleier i kollektiv, han oppførte seg ikke bra.
Anonymou Skrevet 7. oktober 2021 Forfatter #16 Skrevet 7. oktober 2021 Advokaten mener utleier synes HTU sin avgjørelse ikke var fortreffelig for ham og han skal ta det videre til tingretten og at jeg eventuelt da må betale 40 000 + I advokatutgifter. Hvis ikke jeg betaler hele depositumet til ham nå så slipper jeg dette. Følte dette som truende.
Gjest Blondie65 Skrevet 9. oktober 2021 #17 Skrevet 9. oktober 2021 Anonymou skrev (På 7.10.2021 den 12.43): Advokaten mener utleier synes HTU sin avgjørelse ikke var fortreffelig for ham og han skal ta det videre til tingretten og at jeg eventuelt da må betale 40 000 + I advokatutgifter. Hvis ikke jeg betaler hele depositumet til ham nå så slipper jeg dette. Følte dette som truende. TS: han vant ikke frem i HTU. Hvorfor skulle han vinne frem i retten? La nå mannen løpe til retten og bruke penger som en gal tulling. Du skal kun betale dersom han vinner. Det blir ingen penger på han, bare utgifter dersom han taper.
Anonymou Skrevet 19. oktober 2021 Forfatter #18 Skrevet 19. oktober 2021 Blondie65 skrev (På 9.10.2021 den 13.22): TS: han vant ikke frem i HTU. Hvorfor skulle han vinne frem i retten? La nå mannen løpe til retten og bruke penger som en gal tulling. Du skal kun betale dersom han vinner. Det blir ingen penger på han, bare utgifter dersom han taper. Advokaten mener jeg burde betale hele summen eller skal de si at jeg slo ham osv og at de vil ta alt til tingretten og at htu ikke tok hensyn til det osv. Er bare 21 og føler de lurer meg.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2021 #19 Skrevet 19. oktober 2021 Hvilken advokat? Hans advokat eller din? Anonymkode: fdd04...d0e
Anonymou Skrevet 19. oktober 2021 Forfatter #20 Skrevet 19. oktober 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvilken advokat? Hans advokat eller din? Anonymkode: fdd04...d0e Han sin. Også sier de forskjellige beløp på senga og han klarer ikke å dokumentere ordrebekreftelsen. Han anmelde meg fordi jeg anmelde han. Han sa også åå tlf at han syntes jeg virka helt ok, og at han måtte anmelde meg, ellers hadde jeg vunnet saken i HTU. Så han anmelde meg for vold etc. Advokaten mener de har masse bevis, men ikke lagt frem dette og skal gjøre det for tingretten hvis jeg ikke betaler hele depositumet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå