AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #1 Skrevet 15. august 2021 Hvorfor? Jeg ble nylig ghostet for første gang. Riktignok etter kun en date, at folk gjør det etter årelange forhold er et helt annet nivå av krise. Men det var likevel helt forferdelig. Her trodde jeg at vi hadde en kjempegod tone, og hun var veldig åpenbart interessert. Så ble det avsluttet med et kluss ispedd misforståelser og kleinhet en tv-serie verdig. Da skjønner jeg jo at løpet kan være kjørt. Men i min verden snakker man om sånt. Dama virket oppegående og reflektert, så det forventet jeg. Men i stedet har hun ignorert alle forsøk på kontakt uten å prøve å legge skjul på det en gang. Noen har en evne til å innse at drittbehandling er drittbehandling og lar det være med det. Men folk som meg går i oss selv i stedet. Vi tenker at sånt kan man umulig gjøre med vilje, det må være noe jeg har gjort? Var det virkelig så ille? Er det noe grunnleggende galt med meg? Og sånn går det til man lander langt nede på bunn. På en måte selvforskyldt, og jeg innser at løsningen er å ikke ta sånt til seg. Men det er ikke så lett. Og er det virkelig så vanskelig å si noe? Jeg kunne aldri gjort noe sånt. Det er skikkelig dritt. Anonymkode: 87563...28a 1
CorvusCorax Skrevet 15. august 2021 #2 Skrevet 15. august 2021 Når var dette? I går kveld? Kanskje hun ikke har hatt tid til å svare enda. Eller har hun blokkert deg? Hva var misforståelsen? Har merket meg at det er vanlig å gå på en date nå og ikke høre noe mer etter daten. Dating i 2021 er et underlig fenomen. 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #3 Skrevet 15. august 2021 Det er flere uker siden. Har prøvd i overkant hardt å oppnå kontakt, så det er ikke noe mer å få gjort. Vil ikke gå inn i detaljer, men hun ble med hjem, så avviste jeg henne veldig brått uten å egentlig ville det(var bare fjern og ble overrasket), fikk panikk og endte i forsøket på å gjøre det bedre opp med å si mye dumt og lage veldig dårlig stemning. Anonymkode: 87563...28a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #4 Skrevet 15. august 2021 Og ble ikke blokkert. Bare mangel på svar. Anonymkode: 87563...28a
CorvusCorax Skrevet 15. august 2021 #5 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er flere uker siden. Har prøvd i overkant hardt å oppnå kontakt, så det er ikke noe mer å få gjort. Vil ikke gå inn i detaljer, men hun ble med hjem, så avviste jeg henne veldig brått uten å egentlig ville det(var bare fjern og ble overrasket), fikk panikk og endte i forsøket på å gjøre det bedre opp med å si mye dumt og lage veldig dårlig stemning. Anonymkode: 87563...28a Om du skapte dårlig stemning er det jo ikke så rart at hun kuttet kontakten. 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #6 Skrevet 15. august 2021 Sies at menn er enkle, og damer er komplisert. Men får ofte inntrykk av at det er motsatt. Ja, det ble dårlig stemning. Men det var jo fordi 1. stemningen var ganske ødelagt av avvisningen allerede. 2. jeg la meg i sofaen og ba henne komme og legge seg, som ble tolket i overført betydning. og 3. da hun likevel kom og la seg presterte å gjøre narr av at hun tidligere sa hun ikke ville på noe "puledate"(dette klarer jeg ikke å forklare for meg selv en gang. Greia er at jeg likte henne veldig godt). Så lå vi der uten å si noe særlig i noen utrolig kleine minutter, før hun dro hjem. Har som sagt full forståelse for at hun mistet interessen av dette, men skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å si noe om. Jeg innrømmet det til og med. Det er viktig for meg å få snakket ut om sånt så det ikke oppstår kjipe misforståelser, og uten respons føler jeg da at det må ligge noe annet bak. Anonymkode: 87563...28a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #7 Skrevet 15. august 2021 Høres ut som du tabbet deg litt på daten, men veldig bra at du forsøkte å ordne opp. Når du skriver at du har forsøkt å ta kontakt gjentatte ganger, så synes jeg det høres litt voldsomt ut. Jeg, som kvinne, ville nok heller ha likt å motta én melding med en god forklaring og unnskyldning enn flere meldinger. Kanskje svarer hun ikke fordi hun er redd for at du ikke kommer til å godta avvisningen og bare fortsette å sende meldinger? Anonymkode: 97faf...5f1 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #8 Skrevet 15. august 2021 Ja, det er jo en mulighet. Jeg ville ikke legge kortene på bordet med en gang. Spurte henne med på en ny date, og regnet med at det ville komme frem av seg selv. Når det ikke gjorde det ble jeg fortvilet for å ha gitt helt feil inntrykk og endte med å sende en melding etter den andre i håp om i det minste få forklart meg. Etter at det ikke gikk, tenkte jeg at jeg i det minste skulle få sagt det jeg tenkte, fordi alt jeg hadde sendt tidligere la opp til en dialog og ble stående som ubesvarte spørsmål. Skrev så en veldig lang melding, søkte henne opp og sendte den rett til henne. Der står alt jeg hadde tenkt å si, så nå er det ferdig for min del. Problemet er jo at man graver seg dypere og dypere i et hull der det blir seende dummere og dummere ut samtidig som det blir mindre og mindre fristende å si noe. Skjønner det. Men er lett å være etterpåklok også. Det er bare god tro, ikke desperasjon, selv om det lett blir seende sånn ut. Anonymkode: 87563...28a 2
micromaya Skrevet 15. august 2021 #9 Skrevet 15. august 2021 Sorry for at jeg sier det, men hadde du oppført deg sånn på første date med meg så ville nok jeg ha mistet all interesse også. Sånn gjør man bare ikke. Hadde jeg likt deg veldig, veldig godt kunne jeg nok ha godtatt en unnskyldning – men det der er en sabla dårlig start om du ønsker noe mer. 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #10 Skrevet 15. august 2021 micromaya skrev (51 minutter siden): Sorry for at jeg sier det, men hadde du oppført deg sånn på første date med meg så ville nok jeg ha mistet all interesse også. Sånn gjør man bare ikke. Hadde jeg likt deg veldig, veldig godt kunne jeg nok ha godtatt en unnskyldning – men det der er en sabla dårlig start om du ønsker noe mer. Jeg synes også at det er noe man ikke gjør. Absolutt ikke. Det er litt derfor det er så ille også. Denne personen vil jeg virkelig ikke være. Hvertfall når jeg får ei så flott og kul dame rett i fanget. Men etterpåklokskap osv... Anonymkode: 87563...28a
micromaya Skrevet 15. august 2021 #11 Skrevet 15. august 2021 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes også at det er noe man ikke gjør. Absolutt ikke. Det er litt derfor det er så ille også. Denne personen vil jeg virkelig ikke være. Hvertfall når jeg får ei så flott og kul dame rett i fanget. Men etterpåklokskap osv... Anonymkode: 87563...28a Ser den. Og tro meg, jeg har gjort mine blemmer jeg og ;). Men uansett: ghosting er heller ingen bra måte å behandle folk på. Jeg ville ha sagt det til deg som det var. Jeg tenker at folk som ghoster mangler litt empati og respekt for andre menneskers følelse, så sånn sett stiller dere ganske likt etter daten og ghostingen. Du må nesten bare ta det som en dyrekjøpt erfaring – her er nok løpet kjørt, dessverre. Endret 15. august 2021 av micromaya
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #12 Skrevet 15. august 2021 micromaya skrev (2 timer siden): Ser den. Og tro meg, jeg har gjort mine blemmer jeg og ;). Men uansett: ghosting er heller ingen bra måte å behandle folk på. Jeg ville ha sagt det til deg som det var. Jeg tenker at folk som ghoster mangler litt empati og respekt for andre menneskers følelse, så sånn sett stiller dere ganske likt etter daten og ghostingen. Du må nesten bare ta det som en dyrekjøpt erfaring – her er nok løpet kjørt, dessverre. Jeg er ganske tilgivende av meg. Så hvis hun skulle ha angret på ghostingen, hadde den vært slettet for min del. Å møte hverandre og få opp stemningen etter den daten er nok verre. Men nå tenker jeg for mye. Takk for hjelpen med å innse nederlaget, det sitter langt inne. Anonymkode: 87563...28a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #13 Skrevet 15. august 2021 Jeg føler egentlig ikke dette kan kategoriseres som ghosting. Første date, du driter deg ut og spammer henne ned med 3-6 ubesvarte meldinger? Er det virkelig hun som er problemet - gå videre tenker jeg bare. Kanskje hun svarer om noen dager etter å ha prata med noen venninner, hvem vet. Men hun ble nok sliten av smsene Anonymkode: 8dc1c...b97 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #14 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Det er flere uker siden. Har prøvd i overkant hardt å oppnå kontakt, så det er ikke noe mer å få gjort. Vil ikke gå inn i detaljer, men hun ble med hjem, så avviste jeg henne veldig brått uten å egentlig ville det(var bare fjern og ble overrasket), fikk panikk og endte i forsøket på å gjøre det bedre opp med å si mye dumt og lage veldig dårlig stemning. Anonymkode: 87563...28a Så du avviste henne på en kjip måte, og er nå overraska over at hun avviser deg på en kjip måte? Anonymkode: 7ebc3...98f
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #15 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): ... Noen har en evne til å innse at drittbehandling er drittbehandling og lar det være med det. Anonymkode: 87563...28a Hun har vel tenkt at din drittbehandling faktisk er drittbehandling, og derfor latt det være med det. Hvorfor skulle hun opprettholde kontakten med deg og oppnå mer av det samme? Du klarer jo åpenbart ikke oppføre deg fint rundt folk du liker. Du har ikke den type tabbekvote på første date. Og definitivt ikke når du kun sender sms i etterkant. Det burde minst være blomster. Du virker veldig usikker på deg selv. Det er egentlig ok. Men problemet er at oppførselen din bare virker slem og ikke framstår som nervøs. Jenter med bein i nesa tåler usikre menn, men stikker vekk fra slemme menn. Og man sender ikke sms til en slem mann for å forklare at slemhet ikke er attraktivt... Anonymkode: 7ebc3...98f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå