AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #1 Skrevet 15. august 2021 Jeg er alenebarn og da jeg traff mannen i mitt liv, ble det også bare ett barn på oss. Vi vil ikke ha flere. Føler at alle rundt oss får en, to, tre og enda flere. Mens vi koser oss med det ene barnet vi har. Hun er 7 år. Er det noe galt med oss som bare har ett barn? Hva tenker dere med flere barn om de som bare hatt ett? Det virker som om det er unormalt å få bare ett barn. Man må minst ha to! Men vi begge er over 30 år nå og ønsker ikke å begynne helt på nytt. Vi har to hunder også. Ser på de som barna våres. Anonymkode: 4a7ec...86b 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #2 Skrevet 15. august 2021 Her overtenker du. Ingen bryr seg. Anonymkode: 9e927...106 14
Gjest WhisperingWind Skrevet 15. august 2021 #3 Skrevet 15. august 2021 Slutt å tenke hva andre måtte tenke. Og det er MANGE som velger 1 barn. Vi har bare en unge. Mer enn nok.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #4 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er alenebarn og da jeg traff mannen i mitt liv, ble det også bare ett barn på oss. Vi vil ikke ha flere. Føler at alle rundt oss får en, to, tre og enda flere. Mens vi koser oss med det ene barnet vi har. Hun er 7 år. Er det noe galt med oss som bare har ett barn? Hva tenker dere med flere barn om de som bare hatt ett? Det virker som om det er unormalt å få bare ett barn. Man må minst ha to! Men vi begge er over 30 år nå og ønsker ikke å begynne helt på nytt. Vi har to hunder også. Ser på de som barna våres. Anonymkode: 4a7ec...86b Ikke overtenk Anonymkode: 634fe...3b2 1
GammelKaktus Skrevet 15. august 2021 #5 Skrevet 15. august 2021 Det er da ikke noe galt i å være enebarn eller å bare ha et barn. Så merkverdige tanker folk har om slikt, man kan faktisk bli et oppegående menneske om man er enebarn og altså og søsken er ikke bare et gode heller. 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #6 Skrevet 15. august 2021 Vi har også kun en på syv. De aller fleste rundt her har søsken, og har fått noen spørsmål (hovedsaklig) fra barn om hvorfor h*n ikke har søsken. For vår del er det helsen min kombinert med jobben til mannen som gjør at vi velger å faktisk kunne følge opp det ene ordentlig, enn å presse oss med fler. Tror ikke det er veeldig unormalt med kun en. Anonymkode: 68752...cc8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #7 Skrevet 15. august 2021 Du lager problemer ut av ingenting. Vi har også ett barn og skal ikke ha flere. Har aldri følt meg unormal, ikke har barnet vårt følt det heller. Jeg burde jo føle meg totalt mislykket, har ikke ammet og barnet ble født ved keisersnitt. Planlagt keisersnitt til og med pga. fødselsangst. Anonymkode: c7431...e36 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #8 Skrevet 15. august 2021 Helt normalt og ok med ett barn. Tror de færreste tenker noe spesielt over det. Synes det er mer spesielt og sært at du ser på hundene som barna deres. Spesielt når dere faktisk har ett barn! Anonymkode: be988...e7b 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #9 Skrevet 15. august 2021 For det første, drit i hva andre mener. Jeg har foreløpig ett barn, skulle gjerne hatt flere. Men har du først fått barn med én feil mann, (er nå alene med barnet), så velger man med omhu neste gang. Å være alene med barn, er dyrt, vanskelig og det begrenser (og beriker) livet på mange måter. Det er 1000 grunner til at folk ikke får flere enn 1 barn, og ingen vet hva deres grunn er. Anonymkode: 092c6...771
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #10 Skrevet 15. august 2021 Jeg er 34 år å kun ett barn på 10 år å opplever ikke at flertallet maser om at vi bør få en til. Vi er litt i tankeboksen om vi skal få en til eller ikke. Anonymkode: 3d54b...5a3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #11 Skrevet 15. august 2021 Synes det virker som et flott liv, og tenker det samme selv. Når jeg ser rundt meg, synes jeg de med to barn eller flere bare klager over hvordan de utsletter seg selv. Anonymkode: e3bb0...91e 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #12 Skrevet 15. august 2021 Er det unormalt? Jeg har en på snart 2 år, og skal ikke ha fler! Det vet de fleste jeg kjenner, og mange tenker det samme som meg. Har hvertfall ikke fått noen kommentarer. Ønsker å kunne følge opp det ene jeg har ordentlig, OG ha et liv hvor jeg kan ta vare på meg selv uten å ødelegge meg selv bare fordi andre rundt meg får fler. Måtte blitt en annen pappa med barn nr 2 også, og DET skjer ikke! Anonymkode: 96ad0...62d 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #13 Skrevet 15. august 2021 Ts her. Takk for trøstende ord. Alle de rundt meg, de jeg kjenner er enten gravid med nr (2,3,4 og 5) eller så har de allerede 3-4 stk, mens jeg nyter livet med bare ett og synes det er så deilig å kunne slenge meg i sofaen og slappe av etter jobb. Er fremdeles i lag med faren til barnet og, så vi koser oss sammen oss 3. også hundene da. Klart man ser på de 4 beinte som barn. De trenger jo oppfølging de også. Men skjønner hvis noen mener det er sært altså. Nei, vi har diskutert barn nr 2. men en dag vil vi, en annen dag er vi usikker. Å begynne helt på nytt igjen høres ikke ut som noe for meg akkurat nå. Jeg tror ikke det blir bedre med årene heller. Er veldig deilig å kunne nyte livet igjen etter småbarns perioden. Kan si at jeg ble veldig lei på slutten. Og synes at det er bare styr med småbarn. Sutring og klaging døgnet rundt omtrent. Nei uff. Anonymkode: 4a7ec...86b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #14 Skrevet 15. august 2021 Tror ikke dette er noe hvermannsen tenker over. Er vel mye mer fornuftig å ta seg godt av sitt ene barn, enn de som får en hel skokk de ikke greier å følge opp? Det jeg har erfart av enebarn er at de er høflige å greie, i motsetning til noen villnisser som er en del av en stor flokk. Just saying. Å hunder er jo litt av et ansvar det å🙂 Anonymkode: 5ba4e...434
Ulrikke Skrevet 16. august 2021 #15 Skrevet 16. august 2021 Min far er enebarn, jeg er enebarn og vår datter er min eneste, men hun har søsken i farens barn fra tidligere da... Men i min familie er det altså enebarn tre generasjoner på rad. Har ikke fått noe negativt om det (både mine besteforeldre og mine foreldre fikk ikke valget, det var fysiske ting som satte en stopp for flere). Jeg har valgt det fordi det ble fire barn totalt på deltid, og det var nok.
Gjest BethD Skrevet 16. august 2021 #16 Skrevet 16. august 2021 (endret) Hvorfor bryr du deg? Herregud. Dere vil ikke ha flere barn, og er fornøyd med det. Skjønner ikke hvorfor du lar andre påvirke deg sånn.. Jeg har to barn men det er 12 år mellom de og de er forsåvidt da også nesten enebarn, mitt mareritt er å ha tette barn. Så jeg fikk ikke tette barn. Hva andre måtte mene om det bryr meg midt i … ja… Endret 16. august 2021 av BethD
AnonymBruker Skrevet 16. august 2021 #17 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er alenebarn og da jeg traff mannen i mitt liv, ble det også bare ett barn på oss. Vi vil ikke ha flere. Føler at alle rundt oss får en, to, tre og enda flere. Mens vi koser oss med det ene barnet vi har. Hun er 7 år. Er det noe galt med oss som bare har ett barn? Hva tenker dere med flere barn om de som bare hatt ett? Det virker som om det er unormalt å få bare ett barn. Man må minst ha to! Men vi begge er over 30 år nå og ønsker ikke å begynne helt på nytt. Vi har to hunder også. Ser på de som barna våres. Anonymkode: 4a7ec...86b Dere er over 30, da klarer dere vel å stå for at det dere har valgt er rett for dere? Anonymkode: 782fa...a7f
Hmmmmmm Skrevet 16. august 2021 #18 Skrevet 16. august 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Helt normalt og ok med ett barn. Tror de færreste tenker noe spesielt over det. Synes det er mer spesielt og sært at du ser på hundene som barna deres. Spesielt når dere faktisk har ett barn! Anonymkode: be988...e7b Jeg er ikke enig med deg. Jeg har også kun et barn, en jente. Så har jeg en gutt i en hundekropp. Så enkelt er🐶
Carrot Skrevet 16. august 2021 #19 Skrevet 16. august 2021 Jeg skjønner ikke mennesker som skal lage issues ut av at det de har er helt fint, så jeg lurer på hva som gjør at du lar dette oppta deg så mye? Hvorfor sammenligner du deg og din familie med andre?
~white lady~ Skrevet 16. august 2021 #20 Skrevet 16. august 2021 Det er mange som mener at «barnet må jo få søsken! Tenk så ensom det vil bli som voksen! Aleneansvar for sine gamle foreldre! Dessuten er det jo så greit når de har et søsken å leke med, så slipper dere voksne å ligge på gulvet mellom legoklosser og dinosaurer hver ettermiddag!» Ingenting å bry seg om. Jeg hadde kun ett barn i 12 år, før det kom ett til (med ny mann.) Det var mange fine stunder med bare oss tre (mor,far og barn) og når den ene forelderen tok med seg barnet ut på noe, fikk den andre forelderen helt fri. Lettere ifht hverdagslogistikken, og man slipper å kjenne på dårlig samvittighet fordi man ikke strekker til. Venner fikk barnet vårt i bhg og skole, så det var overhodet ikke ensomt på ettermiddager og i helger. Økonomisk lønner det seg jo også med kun ett barn. Nå er jeg veldig takknemlig for at det kom et barn til, men dette vokser i praksis også opp som enebarn, da mitt eldste er tenåring og synes det er kjeeeeedelig å være sammen med oss 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå