AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #1 Skrevet 15. august 2021 Hei dere, jeg slo opp med kjæresten min gjennom ett år for en uke siden og har i grunn følt meg fri og lettet siden.. jeg er 27 år og det er sikkert forventet av samfunnet at jeg skal tenke på mann og barn.. men jeg kjenner ingen lyst til noen av de to tingene... jeg har heller lyst å bo alene, jobbe på jobben min som jeg elsker (grafisk designer), illustrere bøker, male, gå på gymmet, være med venner, feste, pratet med ulike spennende mennesker, dra på fjellturer og være i naturen alene og høre på musikk. Jeg er en introvert forresten. Skulel jeg ikke i denne alderen hatt et sug etter å lage min egen familie? Ønske baby? Ønske en mann? jeg kjenner ikke de instinktene! Og det gjør meg bekymret... og skuffet over meg selv.. jeg slo nå forrige uke opp med kjæresten fordi han ville at vi skulle godte oss og så barn.. og jeg føler ikke de tingene.. mer det noen andre som føler det samme? Kan familiønsket komme senere? Eller er det bare noen som ikke har disse instinktene? Taller for alle svar Anonymkode: d06cb...f0c 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #2 Skrevet 15. august 2021 Gifte oss og få barn mente jeg. * Og takker for alle svar* - ts Anonymkode: d06cb...f0c 1
Gjesten Skrevet 15. august 2021 #3 Skrevet 15. august 2021 Jeg tenker at det må være helt greit å ikke ønske seg disse tingene. Mange unge i dag har ikke lyst på barn, og for enkelte er det mer fristende å være alene enn å måtte samkjøre seg med en partner. Kanskje kommer ønske om partner og/eller barn senere, kanskje ikke, men du står jo uansett fritt til å velge det livet du ønsker å leve 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #4 Skrevet 15. august 2021 Nå har du nettopp kommet ut av et forhold, og da er det ikke rart at du har lyst til å være alene og holde på med ditt. Det er bare å gjøre det, og om du skulle finne ut senere at du kan tenke deg å leve sammen med noen, så går det selvfølgelig an å endre mening. Du kan også finne ut at det som passer best for deg er å fortsatt være alene, og da fortsetter du bare med det. Anonymkode: b65e9...22f 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #5 Skrevet 15. august 2021 Jeg er ti år eldre enn deg og har også lyst til å være alene på den måten du beskriver. Jeg tar det hele med knusende ro. At livet ikke har noen betydning og mening uten barn og a4liv stemmer ikke for alle. Hvem vet, kanskje treffer du en mann som har lyst til å være sammen med deg uten å bo sammen og som digger alenetid like mye som deg? 😊 Å være særboere er faktisk ganske digg. Anonymkode: 9430a...8e6 8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #6 Skrevet 15. august 2021 Det er veldig normalt å kjenne på den deilige frihetsfølelsen når man akkurat har gjort det slutt med noen man føler seg ferdig med. Kos deg og nyt friheten i nuet, så får du se hva du ønsker i fremtiden. Du trenger jo ikke bestemme deg for noe som helst nå, gjør det du har lyst til. Anonymkode: 1a76d...5b9 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #7 Skrevet 15. august 2021 Det er lov, det. Anonymkode: 9db00...3eb
Hmmmmmm Skrevet 15. august 2021 #8 Skrevet 15. august 2021 Jeg er også introvert. Gjorde det også slutt med samboeren min etter mange år sammen for en mnd siden. Når vi får delt og flyttet, så legger jeg samboerskap bak meg. Kommer aldri til å bo med noen heretter. Er rett å slett ikke ment til å dele hele livet mitt med andre. Gleder meg fælt til å bo alene ( sammen med en ungdom;). Men det å slippe forventningene til et annet menneske skal bli godt. Jeg er noe eldre en deg, men skulle ønske jeg innså dette tidligere. Livet er for kort til å leve som andre vil. 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #9 Skrevet 17. august 2021 Hmmmmmm skrev (På 2021-8-15 den 18.33): Kommer aldri til å bo med noen heretter. Er rett å slett ikke ment til å dele hele livet mitt med andre. Gleder meg fælt til å bo alene ( sammen med en ungdom;). Men det å slippe forventningene til et annet menneske skal bli godt. Jeg er i et forhold, og gleder meg allerede til dette.... Kan nesten ikke vente på å gi slipp på alt som har med forhold å gjøre. Det er kun to ting som holder meg gående; barnet mitt og tanken på å kunne være alene (kun sammen med mitt barn), jeg smiler inne meg hver eneste gang jeg tenker på det! Anonymkode: 6f5b0...0a5 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #10 Skrevet 17. august 2021 Hmmmmmm skrev (På 15.8.2021 den 18.33): Jeg er også introvert. Gjorde det også slutt med samboeren min etter mange år sammen for en mnd siden. Når vi får delt og flyttet, så legger jeg samboerskap bak meg. Kommer aldri til å bo med noen heretter. Er rett å slett ikke ment til å dele hele livet mitt med andre. Gleder meg fælt til å bo alene ( sammen med en ungdom;). Men det å slippe forventningene til et annet menneske skal bli godt. Jeg er noe eldre en deg, men skulle ønske jeg innså dette tidligere. Livet er for kort til å leve som andre vil. Høres herlig ut! ❤️ - Ts Anonymkode: d06cb...f0c 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #11 Skrevet 18. august 2021 Leste nettopp en overskrift som sa at kvinner er lykkeligere uten mann og barn 😉 Anonymkode: 92255...007 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2021 #12 Skrevet 18. august 2021 Jeg er alene jeg også - og jeg elsker det! Anonymkode: c5940...78d 2
Metalbitch Skrevet 18. august 2021 #13 Skrevet 18. august 2021 Å få barn er såpass krevende at man må ønske å få dem. Ikke fordi det er forventet av oss. Hadde alle fulgt den tanken, hadde det kanskje vært færre forsømte barn rundt om? Helt innafor å ha et så reflekterert forhold til det og ikke bare "følge strømmen" . 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå