Gå til innhold

Har du opplevd noen som har misbrukt nødnummerene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg ikke på prank calls. 

Hørte om en som satte i gang et sirkus med trippelvarsel hvor både ambulanse og luftambulanse, brann og politi ble sendt for en liten fillesak som strengt tatt kunne vært løst stille og rolig av innringer selv. Jeg ble flau på vedkommendes vegne.

Noen som har noen drøye historier her?

Anonymkode: bdb55...6e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet det finnes brukere som ringer legevakt og truer med selvmord og så kommer politi, brannvesenet og ambulansen hver helg, helt utrolig. De er jo psykisk ustabile men de må få de innlagt over lengre tid, helt jævlig sløseri å sende hele pakket på døra og slå inn døren hver helg.

Anonymkode: 4c544...95e

Skrevet

Mens folk som sitter på øyeblikkelig-tlf sier at folk skal ikke være redd for å ringe de. For de kan hjelpe deg videre og fortelle hvor du skal ringe. 

Anonymkode: a865e...3e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet det finnes brukere som ringer legevakt og truer med selvmord og så kommer politi, brannvesenet og ambulansen hver helg, helt utrolig. De er jo psykisk ustabile men de må få de innlagt over lengre tid, helt jævlig sløseri å sende hele pakket på døra og slå inn døren hver helg.

Anonymkode: 4c544...95e

Det kan godt hende det er reelt at de ønsker å ta livet sitt hver helg, kanskje fordi helga er ekstra vanskelig for mange - på samme måte som ferie. Jeg er enig i at det koster mer å sende "hele pakket på døra", og at de som ringer hver helg burde bli innlagt over lengre tid og få hjelp, men dessverre så er det ikke sånn psykisk helsehjelp fungerer. I Norge så har vi lagt ned sengeplasser, og man blir ikke lagt inn med mindre man har prøvd å ta livet sitt - og selv da risikerer man å bli sendt ut etter 3 dager. Og poliklinisk så får man pakkeforløp 10 uker, noe som er helt latterlig. 

Anonymkode: 0cfdf...72b

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Da tenker jeg ikke på prank calls. 

Hørte om en som satte i gang et sirkus med trippelvarsel hvor både ambulanse og luftambulanse, brann og politi ble sendt for en liten fillesak som strengt tatt kunne vært løst stille og rolig av innringer selv. Jeg ble flau på vedkommendes vegne.

Noen som har noen drøye historier her?

Anonymkode: bdb55...6e2

Ikke en så drøy historie dette, men jeg kjenner en eldre med demens som ringer 113 når han må på do, han har ringt på hjemmesykepleien, men det tar litt for lang tid før de kommer til ham.

Anonymkode: e89c7...163

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...