Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ha en datter på barneskolen. Hun tar ofte følge med en nabojente hjem fra skolen. Vi bor nærmest skolen. Datter og jenta i nabolaget er like gamle og gode venner. Nabojenta er tøfferexenn min og en smule frekkere frekkere (viljesterk og frempå).

Når vårt barn skal ha med andre venner hjem blir også denne nabojenten ALLTID med. Datteren vår har prøvd å si nei innimellon, men da begynner nabojenta og gråte og sier til foreldrene at hun holdes utenfor 🙈 

Hvis nabojenta skal ha med noen hjem får ikke min datter bli med. Det er nok delvis fordi hun ikke tør spørre.. Hun går heller ikke no tilbud om å bli med.

Hva ville dere gjort? Jeg syns vår datter må få ha med andre hjem innimellom uten å alltid få med nabojenta "på lasset"... 

Anonymkode: 37128...ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi ha en datter på barneskolen. Hun tar ofte følge med en nabojente hjem fra skolen. Vi bor nærmest skolen. Datter og jenta i nabolaget er like gamle og gode venner. Nabojenta er tøfferexenn min og en smule frekkere frekkere (viljesterk og frempå).

Når vårt barn skal ha med andre venner hjem blir også denne nabojenten ALLTID med. Datteren vår har prøvd å si nei innimellon, men da begynner nabojenta og gråte og sier til foreldrene at hun holdes utenfor 🙈 

Hvis nabojenta skal ha med noen hjem får ikke min datter bli med. Det er nok delvis fordi hun ikke tør spørre.. Hun går heller ikke no tilbud om å bli med.

Hva ville dere gjort? Jeg syns vår datter må få ha med andre hjem innimellom uten å alltid få med nabojenta "på lasset"... 

Dette er vanskelig. Min sønn hadde en sånn kompis. De kunne avtale å møtes kl 12 på en søndag. Komisen ringte og sa at måtte dra bort, men at han kom til oss kl 16. Så sier han til min gutt at ikke måtte avtale med noen andre da. Men min gutt orket ikke å sitte å vente på at han kom hjem. Etterhvert så skjønte denne gutten det.

Anonymkode: 4e234...9f7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Høres slitsomt ut og akkurat sånn var ene nabojenten her før og. Var mye kvalme og styr i klassen og på fritiden. Foreldrene løp etter og skrek til andre sine barn. Alle andre var jo skyldige må man vite..Nei.. Det var deres jente.. En utspekulert .... Hun flyttet og alt ble bra i klassen og fritiden. Så rart 😛

Anonymkode: d28ae...8d1

Skrevet

Lær dattera di å si: Det passer ikke i dag, for jeg skal leke med X. Men på onsdag kan du bli med meg hjem :)

Anonymkode: 625ac...06a

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Lær dattera di å si: Det passer ikke i dag, for jeg skal leke med X. Men på onsdag kan du bli med meg hjem :)

Anonymkode: 625ac...06a

Enig med deg. Hun kan ikke regne med å få være med hver gang. Hun blir ikke stengt ute av den grunn. 

Anonymkode: 01ae6...349

• Liker 3
Skrevet

Takk.. Har sagt det. Men da har hun gått gråtende hjem, også kommer en melding fra foreldrene om hvorfor nabojenta ikke får bli med 🙈😬 

TS

Skrevet

Da må du vel bare forklare de foreldrene at det ikke ligger noe ondsinnet bak. Og om dere ikke kanskje skal ta en prat foreldre OG jentene.

Så kan dere faktisk hjelpe dem og begge sider få bedre innsikt selv

og siden foreldrene faktisk kontakter deg vet vi jo ikke hva hele historien faktisk er imellom barna, eller fra barna til sine respektive foreldre…

hvordan avtaler kan bli laget og brutt og hvordan det kan bli sårt og dumt og misforståelser av noe så enkelt som at din datter ikke vil såre noen og dermed kanskje er litt unnvikende i svarene sine, e.l

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk.. Har sagt det. Men da har hun gått gråtende hjem, også kommer en melding fra foreldrene om hvorfor nabojenta ikke får bli med 🙈😬 

TS

Da kunne du svart foreldrene noe slikt : 

« min datter har med en venn hjem og de ønsker å være litt alene sammen, og så vidt jeg vet har også deres datter med seg andre venner hjem uten at min datter er med hver gang. Det er bra for dem begge at de også bygger noen vennskap på tvers av hverandre, også må vi foreldre være flinke og snakke med dem sånn at de også bevarer det fine vennskapet de allerede har». 

Du bør også snakke med datteren din om grensesetting i vennskap og at det er lov å si nei. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TS

Da svarer du: "Det passet ikke i dag, men på onsdag kan hun få bli med hjem". 

Anonymkode: 42a21...0d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...