Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har søkt en stilling som er en drømmejobb for meg. Og vil gjøre alt for å få den. Tenkte å sende mail for å skille meg litt ut fra de andre søknadene og vise hvor motivert jeg er. Hva skal jeg skrive på den?

Anonymkode: 60d08...457

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal la være å sende den. Du skiller deg positivt ut i søknad, CV og intervju. Du skiller deg negativt ut ved å forstyrre ansettelsesprosessen med å mase.

Anonymkode: 75055...a1f

• Liker 18
Skrevet

Det er bedre å ringe, ikke sende mail 

Anonymkode: ad44e...d0e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du skal la være å sende den. Du skiller deg positivt ut i søknad, CV og intervju. Du skiller deg negativt ut ved å forstyrre ansettelsesprosessen med å mase.

Det spørs. Noen forstyrrer og noen blir husket bedre, positivt. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei, jeg har søkt en stilling som er en drømmejobb for meg. Og vil gjøre alt for å få den. Tenkte å sende mail for å skille meg litt ut fra de andre søknadene og vise hvor motivert jeg er. Hva skal jeg skrive på den?

i en ansettelsesprosess blir dette bare mas.

Anonymkode: cee11...cf3

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det spørs. Noen forstyrrer og noen blir husket bedre, positivt. 

Og det vet man selvsagt ikke før man gjør det, ev. ikke engang da. Ingen vits å ta den risikoen på noe som er drømmejobben. 

De fleste som driver med ansettelser oppfatter det som forstyrrende.

• Liker 2
Skrevet

Å ta kontakt kun for å ta kontakt, uten å ha et formål, blir bare enda mer masete. Så når du kommer hit for å spørre om hva du skal skrive, så tror jeg det er like greit å la være. 

• Liker 11
Skrevet

Hvis du vil skille deg ut, og vise hvor motivert du er, så er det noe du tar med i søknaden.
Sender du mail nå, så risikerer du heller fremstå som "den søkeren som ikke klarte få med alt i søknaden".

Anonymkode: 5b383...c1e

• Liker 7
Skrevet

Ikke send mail! Det blir nok bare oppfattet som støy.

Om du kommer på noen relevante, gode spørsmål, kan du heller ringe den som er oppført som ansvarlig i utlysningen. Da kan du gjøre et positivt inntrykk. 

Hilsen en som har vurdert søkere til flere stillinger. 

Anonymkode: e373e...da9

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det er bedre å ringe, ikke sende mail 

Ringe? Hva fader skal man ringe om? Si at man har skikkelig lyst på jobben? Ledere har ikke tid til slikt.

• Liker 5
Skrevet
Cole skrev (Akkurat nå):

Ringe? Hva fader skal man ringe om? Si at man har skikkelig lyst på jobben? Ledere har ikke tid til slikt.

Det er ditt valg. Jeg har en annen erfaring. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er ditt valg. Jeg har en annen erfaring. 

Joa, men likevel så er det lurt å høre på majoriteten. Det sier noe om hvordan det _sannsynligvis_ vil bli tatt imot, selv om du er et unntak fra det.

• Liker 3
Skrevet

Wow 😳 Dere skremmer meg. Skal ikke sende den…

• Liker 3
Skrevet

Hvilken sektor er det du søker jobb i? I min sektor er gjerne noen som er ansvarlig for rekruttering og det blir fort slitsomt hvis alle skal følge opp søknadene sine. Men jeg kan se fordelen med å ta kontakt hvis du f.eks. skal søke på jobb i en butikk hvor de setter pris på utadvendte mennesker som tar initiativ. Hvis det er en kontorjobb ville jeg for all del ikke fulgt opp.

Anonymkode: d3e37...ba0

Skrevet

Hva slags jobb? Mange søkere ?

Anonymkode: 90c25...e33

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva slags jobb? Mange søkere ?

Det er ikke mange søkere, da man må kunne flere språk for å få jobben. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke mange søkere, da man må kunne flere språk for å få jobben. 

Da tenker jeg du ikke skal være så stressa dersom du har kompetansen.

Søker på drømmenjobben selv om dagen og der VET jeg det er mange søkere.. jeg sendte faktisk en mail, men det var for å få med alt av relevante attester, kursbevis og dokumenter. Det var bare plass til noen få vedlegg når jeg søkte på nettsidene deres. 

Skrevet

Hvordan kan en Mail virke masete?🤔 Når en ser at man er interessert og motivert vil det da ikke gi et positivt blikk? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da tenker jeg du ikke skal være så stressa dersom du har kompetansen.

Søker på drømmenjobben selv om dagen og der VET jeg det er mange søkere.. jeg sendte faktisk en mail, men det var for å få med alt av relevante attester, kursbevis og dokumenter. Det var bare plass til noen få vedlegg når jeg søkte på nettsidene deres. 

Får vente å se. Jeg vet jeg hadde naila den jobben skikkelig!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan kan en Mail virke masete?🤔 Når en ser at man er interessert og motivert vil det da ikke gi et positivt blikk? 

Vi får ofte rundt 200 søknader, der de fleste framstår svært motivert. Tenk hvis vi skulle mottatt 200 e-post i tillegg? Det ER masete. 

Anonymkode: 40e44...01a

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...