AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #1 Del Skrevet 15. august 2021 Med å ta samleie for eks tre ganger istede for en i den fruktbare perioden? Anonymkode: abd2d...4a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #2 Del Skrevet 15. august 2021 Selvfølgelig. Anonymkode: 04a32...55b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #3 Del Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selvfølgelig. Anonymkode: 04a32...55b Men hvorfor selvfølgelig. Om sæden overlever for eks to dager. Så ligger den jo der om man har sex to dager før. Spiller det da noen rolle om msn også har sex på eggløsningsdag? Anonymkode: abd2d...4a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 16. august 2021 #4 Del Skrevet 16. august 2021 Man har fem fertile dager (tre dager før EL, selve EL-dagen og dagen etter EL). Man bør ha sex 2-3 av disse dagene for best sjanse. Har absolutt en sjanse om man har sex èn gang (mange millioner sædceller i èn utsløsning), men man har bedre sjanser om man tar en runde til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #5 Del Skrevet 17. august 2021 Jeg hadde sex på 2 av de 5 fruktbaredagene og det var vel en av de prøveperiodene vi la inn minst aksjer så hadde ikke så mye forventning og nå er jeg faktisk gravid. Så jeg skjønner du tenker på det, da jeg også har gjort det, men tror du må bare ikke tenke så mye over det. Anonymkode: fabba...83c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #6 Del Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-15 den 17.55): Men hvorfor selvfølgelig. Om sæden overlever for eks to dager. Så ligger den jo der om man har sex to dager før. Spiller det da noen rolle om msn også har sex på eggløsningsdag? Anonymkode: abd2d...4a9 Slik jeg har forstått så må det også være en genetisk match mellom egget og sædcellen. Egget velger ikke hvilken som helst av sædcellene, men velger den beste. Det er vel en av grunnene til at det kan ta noen måneder å bli gravid. Dersom du kun har sex én gang så er det ikke sikkert at noen av de sædcellene er en genetisk match for egget (har også lest at kun 1 av 14 millioner sædceller når fram til egget). Men dersom du har sex flere ganger så øker det sjansen for at den riktige sædcellen finner veien til egget. Kanskje den rette sædcellen ikke kommer før andre, kanskje tredje gang du har samleie. Anonymkode: 659d0...63a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #7 Del Skrevet 17. august 2021 Da jeg var 38, ble jeg gravid da kjæresten "hoppet av i svingen" - hadde sex en gang på en hele uke pga. travel timeplan og litt sykdom. Men det var visst nok. Anonymkode: 321e4...eca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #8 Del Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Slik jeg har forstått så må det også være en genetisk match mellom egget og sædcellen. Egget velger ikke hvilken som helst av sædcellene, men velger den beste. Det er vel en av grunnene til at det kan ta noen måneder å bli gravid. Dersom du kun har sex én gang så er det ikke sikkert at noen av de sædcellene er en genetisk match for egget (har også lest at kun 1 av 14 millioner sædceller når fram til egget). Men dersom du har sex flere ganger så øker det sjansen for at den riktige sædcellen finner veien til egget. Kanskje den rette sædcellen ikke kommer før andre, kanskje tredje gang du har samleie. Anonymkode: 659d0...63a Stemmer dette? Aldri hørt. Ts Anonymkode: abd2d...4a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #9 Del Skrevet 17. august 2021 Jeg leste det her. https://www.webmd.com/infertility-and-reproduction/news/20200610/a-womans-egg-may-prefer-one-sperm-to-another Står også noe om det her. https://www.quantamagazine.org/choosy-eggs-may-pick-sperm-for-their-genes-defying-mendels-law-20171115/ Anonymkode: 659d0...63a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå