Gå til innhold

Lar dere barna snakke med andre barn/foreldre på lekeplassen? (Middels stor by)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
i dag var vi på den største lekeplassen som finnes i byen her. (30k innbyggere, lekeplassen er stor, men oversiktlig) 

Jeg har tre barn, og da er det som regel lettest at jeg setter meg en fast plass så barna kan finne meg istedet for at jeg løper rundt etter alle tre. Det betyr jo at de til tider tar kontakt med andre barn og voksne for å småprate eller søker etter lekekompiser. I dag tok mellomste på fem kontakt med en ca jevngammel jente som var der sammen med foreldrene sine. Først lekte hun litt på avstand, men etterhvert forsøkte hun å snakke med henne også. Moren til denne jenta stilte seg igjen og igjen mellom barna og da hennes barn ville opp i en kurvhuske og barnet mitt spurte om hun også kunne bli svarte hun nei. Jenta mi ble da stående å henge ved huska og forsøkte å snakke med denne moren istedet, og denne moren sier da; «vet du hva jeg synes er rart? Jeg synes det er rart at du står her og snakker med meg når jeg er en fremmed voksen. Da jeg var liten fikk jeg beskjed om at jeg ikke skulle snakke med fremmede». 
Jeg satt under to meter unna og hørte alt som ble sagt, så jeg ropte til meg jenta mi og forklarte henne at de ville ikke ha henne der. Greit nok, men jeg sitter her og tenker i ettertid; er det jeg som er for slepphendt? Jeg har tenkt det er greit at barna snakker med andre foreldre og barn på lekeplassen, men det er kanskje ikke det? Hva tenker kg? 

Anonymkode: 846b5...827

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den andre moren som var rar.

Men - akkurat i disse dager ser jeg også at man bør holde avstand, også mellom barn, så det kan jo være det som lå bak. 

Anonymkode: 6f28b...097

• Liker 16
Skrevet

Jeg ville sagt det er ok å snakke med barn, men ikke voksne. 

Ellers, hvis du bor i et område med mye smitte, kan det hende moren ikke likte at ditt barn var fysisk nærme hennes.

Anonymkode: 87cc6...763

• Liker 4
Skrevet

Akkurat nå i koronatider så holder vi oss unna fremmede barn og ber barnet vårt holde avstand. Jeg ville vært veldig stresset og et barn hengte seg på barnet mitt nå, men akkurat det moren sa her var frekt.

Anonymkode: bf762...616

• Liker 7
Skrevet

Jøss. Dette syns jeg var en veldig merkelig oppførsel til moren. Jeg mener heller ikke at det er feil at barn snakker med voksne, visste ikke at det ikke var ok?! 🤷 Barna mine er fire og fem og jeg er alltid i nærheten..

Anonymkode: 48eb8...a60

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lurer på hva som feiler den moren 😯 Det er da helt normalt at barn går rundt og prater på en lekeplass. Hun høres sær ut og burde holde seg hjemme. 

Anonymkode: a2002...61a

Så bra det ikke er bare jeg som tenker slik🙈 jeg ble litt paff, men i etterkant tenkte jeg at vi kanskje er for slepphendte med barna våre 🙈

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville sagt det er ok å snakke med barn, men ikke voksne. 

Ellers, hvis du bor i et område med mye smitte, kan det hende moren ikke likte at ditt barn var fysisk nærme hennes.

Anonymkode: 87cc6...763

Vi bor ikke på et sted med mye smitte. Veldig høy vaksinegrad og pr nå er det en smittet i kommunen. Men for alt jeg vet kan de ha vært tilreisende. 

Skrevet

Merkelig mor… 

Anonymkode: 7e34a...175

• Liker 2
Skrevet

Barn trenger å sosialisere seg. Det er sånn de lærer å være sammen med andre. Jeg synes denne mora var skikkelig kjip. 

• Liker 13
Skrevet

Kanskje de var i karantene. Er visst lov å gå tur hvis man holder avstand, og da må man jo holde folk unna. 

Anonymkode: 649e1...dda

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kanskje de var i karantene. Er visst lov å gå tur hvis man holder avstand, og da må man jo holde folk unna. 

Anonymkode: 649e1...dda

Da bør man ikke gå på den største lekeplassen i byen...

Anonymkode: 9d2cc...6dd

• Liker 25
Skrevet

Barnet vårt er veldig utadvendt å syns det er kjekt å snakke med både voksne og barn. Hun tråkker ikke over noen grenser å skjønner at hvis hun ikke får respons så går hun. Hun er 2.5 år. Jeg syns bare det er kjekt hvis andre barn og voksne tar kontakt hvis vi er på samme lekeplass. For meg er det helt normalt,men jeg skjønner hvis andre ikke er enig. Syns at den moren kunne ha håndtert situasjonen på en annen måte enn å si det hun sa. 

Anonymkode: d4edf...b01

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Akkurat nå i koronatider så holder vi oss unna fremmede barn og ber barnet vårt holde avstand. Jeg ville vært veldig stresset og et barn hengte seg på barnet mitt nå, men akkurat det moren sa her var frekt.

Er ikke ungen din i barnehage? 

Anonymkode: a2002...61a

• Liker 4
Skrevet

For en kjip og begredelig dame. Jenta di høres helt normal og sunn ut. 

Anonymkode: c214f...35e

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For en kjip og begredelig dame. Jenta di høres helt normal og sunn ut. 

Anonymkode: c214f...35e

Takk😅 kjente jeg måtte få en bekreftelse på at jeg ikke har tråkket Iver noen sosiale grenser her🙈

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde sagt høyt og tydelig innen rekkevidden av denne moren "jenta mi, det går helt fint å snakke til andre foreldre på lekeplassen når jeg er i nærheten. Og det er alltid lov å snakke med andre barn. Denne moren er har korona en sykdom du må passe deg for, kom så går vi å leker en annen plass så vi ikke blir smittet" 😆

Anonymkode: b2743...947

• Liker 9
Skrevet

Veldig rar oppførsel av moren ja. Det må være vanvittig slitsomt for henne og bevege seg i offentligheten om hun ikke tåler at andre barn tar kontakt, det skjer jo hele tiden.

I perioder med mye smitte har jeg dog opplevd noen litt ubehagelige situasjoner med litt for nærgående barn, men det er da ingen grunn til å være frekk. Da er jeg bare ærlig og sier «nå må dere huske å holde avstand sant?» og det har ungene skjønt helt fint.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da bør du jo ikke gå på lekeplassen, men heller leke i skogen el hvor det ikke er andre barn i umiddelbar nærhet.

. Det kan jo ikke være sunt for barnet ditt å hele tiden få beskjed om å holde seg unna barn!

Koronaen har vart i 1.5 år. Ingen unger under 4.5 husker hvordan det var før. Dvs at sjansen er stor for at ditt barn så lenge det kan huske har fått beskjed om å passe seg for andre barn. Hvordan tror du det vil påvirke barnets liv?? 

Anonymkode: f4ae1...86c

• Liker 7
Skrevet

Spesielt av hun.. jeg synes bare det er hyggelig om barn snakker med meg eller mitt barn iallfall (sålenge de er hyggelige)

Anonymkode: 1e878...dbc

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...