Gå til innhold

Gruer meg til å si til pågående date at dette ikke funker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør om råd på forhånd, fordi jeg forbereder meg på det verste. 

Jeg ble kjent med en mann jeg syntes var veldig flott, og vi begynte å date. Etter date 1 ble gnisten ganske fort borte for min del. Bestemte meg for å gi det litt tid og gi det en sjanse, så det ble også en date 2. Etter date 2 forsto jeg at han ikke var noe for meg.

Hele tiden mens vi har kjent hverandre, har han vært veldig intens både på snap og at han ringer. Han vil møtes hver dag, og sier jeg at det ikke passer så fortsetter han å snappe og ringe selv om jeg har sagt at vi får snakkes en annen gang. Han har også kommet innom jobben min, jeg var ikke der da men fikk høre det fra kolleger. En annen ting er at han gjør mye rare ting, som å plutselig bryte ut i sang osv. En gang gikk han bort til nærmeste tilfeldig forbipasserende og sa til den fremmede "ikke sant at hun (meg) der er noe av det nydeligste du har sett?". Jeg er veldig stille og forsiktig av meg og synes ting som det der bare er vanvittig flaut.

Nå skal jeg altså fortelle han at jeg ikke synes det funker, og jeg gruer meg. Jeg har vært hyggelig og positiv hele veien og ikke gitt særlig antydninger til at jeg ikke liker han så tror det vil komme litt som lyn fra klar himmel for han. Er rett og slett redd for at han for det første ikke kommer til å ta ei nei for et nei (ganske sikker på at dette kommer til å skje), men jeg er også redd for at han vil oppsøke meg hjemme hos meg eller på jobb og lage en scene. 

Så jeg vil gjøre avslutningen så kort og saklig som mulig, sånn at han forhåpentligvis aksepterer det med en gang uten at jeg "får han etter meg" på noen måte. 

Hva hadde dere sagt til han? Jeg er redd for at hvis jeg blokkerer han så har jeg han på døra mi 🙁

Anonymkode: 25cb3...11d

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter bare to dater hadde jeg nok bare vært ærlig og sagt, beklager, men dette er ikke riktig for meg. Vær tydelig på at det ikke blir noe mer, slik at han ikke beholder noe som helst slags håp. Og bare blokker. Kommer han på døra di, så lukker du ikke opp. Sånne typer kan fort bikke over til å bli stalkere, og det kan bli ubehagelig. Og det blir bare verre hvis du ikke avslutter tidlig!

Anonymkode: 80049...cb1

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Etter bare to dater hadde jeg nok bare vært ærlig og sagt, beklager, men dette er ikke riktig for meg. Vær tydelig på at det ikke blir noe mer, slik at han ikke beholder noe som helst slags håp. Og bare blokker. Kommer han på døra di, så lukker du ikke opp. Sånne typer kan fort bikke over til å bli stalkere, og det kan bli ubehagelig. Og det blir bare verre hvis du ikke avslutter tidlig!

Ikke gjør som mannfolk fortsette å ligge med en mann du ikke liker.  Det var ment som en spøk og en ting jeg aldri har skjønt med mannfolk.

Du må bare hoppe i det. Ingen annen vei utenom så får du ikke ta sorgene på forskudd. Det er i hvertfall en mer ærlig og ryddig vei og avslutte på enn ghosting.  Hvis han ikke godtar et nei er ghost og blokkering neste. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde tatt det over telefonen. Ringt og sagt at det er best vi går hver vår vei. Ikke noe særlig mer enn det. Og adjø 

Anonymkode: 45f92...150

• Liker 4
Skrevet

Ta det på telefonen, vær tydelig og konsis. Gjenta budskapet ditt når han prøver seg på mer tid, mer møter, bare være venner osv.. Etter at du har avsluttet samtalen burde du slette/blokkerer han på sosiale medier. Dere er ferdige med å ha kontakt og du vil ikke være venner, så da er det naturlig å at dere ikke har kontakt. Du skylder han ingenting. 

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, Bente1234 said:

Det er i hvertfall en mer ærlig og ryddig vei og avslutte på enn ghosting

Ghosting skal jeg hvertfall ikke gjøre, da har jeg han vel etter meg de neste 30 årene. Jeg skal si fra klart og tydelig, men han slår meg som en sånn "gi meg en sjanse til da" type. Bare ber tik gud om at han ikke oppsøker meg og lager scener. Ser for meg han med gitar på fortauet utenfor leiligheten min 😬

• Liker 3
Skrevet
Bente1234 skrev (1 time siden):

Ikke gjør som mannfolk fortsette å ligge med en mann du ikke liker.  Det var ment som en spøk og en ting jeg aldri har skjønt med mannfolk.

Du må bare hoppe i det. Ingen annen vei utenom så får du ikke ta sorgene på forskudd. Det er i hvertfall en mer ærlig og ryddig vei og avslutte på enn ghosting.  Hvis han ikke godtar et nei er ghost og blokkering neste. 

Jeg skjønner ikke hvorfor du siterte meg, og jeg skjønner heller ikke hva du mener med de to første setningene dine...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ghosting skal jeg hvertfall ikke gjøre, da har jeg han vel etter meg de neste 30 årene. Jeg skal si fra klart og tydelig, men han slår meg som en sånn "gi meg en sjanse til da" type. Bare ber tik gud om at han ikke oppsøker meg og lager scener. Ser for meg han med gitar på fortauet utenfor leiligheten min 😬

Huff TS, all medfølelse herfra. Måtte le av bildet du ga meg i hodet da, av en fyr med gitar utenfor😅

Er i en litt lik situasjon selv og skal avvise en. Gruer meg, fordi jeg er redd han vil ta det dårlig, og jeg har allerede utsatt det for lenge.

Anonymkode: e6c82...2a2

• Liker 2
Skrevet

Jeg også har vært/er i en lignende situasjon 🙈 han kunne gitt hele verden til meg liksom 😅 det er 2 år siden jeg sa at dette aldri vil funke for meg, men senest i går fikk jeg en melding 🤯 han gir tydeligvis aldri opp, enda jeg har vært HELT tydelig på at det ALDRI kan bli noe mellom oss! 

Anonymkode: 8e5bb...107

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...