AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #1 Del Skrevet 15. august 2021 Jeg skal selge leiligheten min og skal ha visning. Tenkte å koste på meg flyttevask av et vaskebyrå, men blir for dyrt å ha vaskehjelp før visninger også. Men jeg er ikke så dreven på vasking utover sånn vanlig ukesvask😅 Er det noe spesielt jeg må huske på? Er redd for å glemme et område eller ikke være nøye nok. Anonymkode: e1568...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #2 Del Skrevet 15. august 2021 Husk at på visning så er folk nysgjerrige, og de åpner gjerne ting som kjøleskap, ser på baderomsløsninger, og de vil se hvordan det er ut plettfritt. Det er mye jobb å gjøre klart til visning, jeg syns nesten det er enklere å vaske ut når du er flyttet ut for da slipper du å vaske møbler. Men, skal dele hva vi gjorde. Solgte dagen etter visning, og fikk skryt av megler for hvor pent det så ut. Vanlig ukesvask er et selvfølge. Kjøkken: Ovn, innvendig og utvendig (døren er viktig). Komfyrplata må være plettfri. Kjøleskapet rengjort og ingen lukt, vask rundt søpla og sørg for at alt er rent og presentabelt. Mikroen er ren. Vask over benkeplate, alt som har fått matfett på seg, og sørg for at det ikke er smuler i skuffer. Vask fronten på alle kabinetter. Vask alle maskiner som står fremme, f.eks kaffemaskin. Bad: Dusjen må være plettfri. Speil, servant, toalett og resten også. Vask bak vaskemaskinen i tilfelle noen ser på rørene, og vask selve maskinen. Ellers: Ingen støv og spindelvev bak møbler eller i taket Vask over lamper og lampeskjermer om du har, vekk med støv og få dem til å skinne Alle speil strøkne Vask alle vinduer utvendig og innvendig, husk vinduskarm Har du peis eller ovn, helt rengjort gjerne med litt ved pent lagt inn til pynt Husk å vaske lister som ofte er fulle av støv Sofa støvsugd, puter vasket og freshe Sørg for å ha lite personlige ting fremme, husk at det skal være hyggelig, men at andre skal se for seg å bo der. Anonymkode: 69919...efd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #3 Del Skrevet 15. august 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Husk at på visning så er folk nysgjerrige, og de åpner gjerne ting som kjøleskap, ser på baderomsløsninger, og de vil se hvordan det er ut plettfritt Dette er viktig. Til og med om man bare leier. Selv hadde jeg spurt først før jeg begynte å åpne skuffer og skap mtp folk ofte fremdeles bor der. Men de som så på leiligheten jeg bodde i bare begynte å åpne alt mulig sånn helt uten videre. Sto med hjertet i halsen og var redd de skulle finne dildoene mine Anonymkode: efe73...17b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #4 Del Skrevet 15. august 2021 Huff, ikke at det kommer til å skje her men tråden minte meg plutselig på en visning jeg var på i vår hvor badet så helt fint ut, men så spurte jeg om å låne do etter endt visning og når jeg dro opp dolokket så var det tiss på doringen og helt ekkelt brunt nedi... Flyttet ikke dit pga. for lang vei til bussen, men det ga litt avsmak... Anonymkode: 011e9...a39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #5 Del Skrevet 15. august 2021 vask kjøkkenviften. Anonymkode: 6358c...5d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #6 Del Skrevet 15. august 2021 Tenkte at jeg burde egentlig vite dette jeg også, skal flytte både ut og inn og ut igjen flere ganger over det neste året! Fant et par lister det går an å forholde seg til: http://rydningholding.no/wp-content/uploads/2017/01/Sjekkliste-utflytting.pdf https://ankerstudentbolig.no/wp-content/uploads/2020/06/Sjekkliste-for-renhold-av-bolig-ved-utflytt.pdf Anonymkode: 011e9...a39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #7 Del Skrevet 15. august 2021 Vask grundig.Har selv vært på visninger der det har vært hår i dusjen, skitten kjøkkenvifte, skapet under vasken inneholdt bosspann som nesten rant over, skitten stekeovn osv osv. Når folk lar det være slik på en visning, så tenker ihvertfall jeg at forholdet deres til vedlikehold generelt er ganske lav og muligheten for å få problemer i etterkant pga mangelfull vedlikehold er stor (f eks tette sluk). Og vær ærlig. Er det ting som ikke fungerer 100%, så si i fra. Mye bedre å ha gitt beskjed, helst skriftlig, enn at folk kommer i etterkant og klager. Er det gitt beskjed, så kjøper de med denne informasjonen. Anonymkode: 0c655...65e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 15. august 2021 #8 Del Skrevet 15. august 2021 Jeg vasket alt. Alt. Vi snakker å ta ut innleggene i bestikkskuffen og vaske under disse. Mange folk tenker ikke på at innsiden av skuffene på kjøkkenet blir stygge, enten av fett eller heksesot eller begge deler. Og mange har masse sølt mat i bunnen av skuffene. Rydd i alle skuffer på kjøkkenet og vask. Sorter, kast utgått mat. Ser emballasjen ekkel eller slitt ut (f.eks. på pizzamelet), ta melet over i en beholder. Sett det høyeste bakerst. Støvsuge og tørk av med en våt fille på toppen av alle karmer dører, gulvlister, speil, hyller, bilder, etc. Det kan fort samle seg støv øverst på dørbladet. Vask gardinene og pleddene dine med et luktfritt vaskemiddel og tøymykner. Da fjerner du lukt, men tilfører ikke noe nytt som folk kan reagere på (vi liker alle forskjellige lukter). Jeg hadde så ren bolig at megler sa det var uvanlig rent og ryddig. Jeg gjennomgikk også klesskapet mitt og hang alt etter farger og lengde. Egentlig har jeg det relativt ryddig hele tiden, så jobben ble ikke så stor, men holdt av 2 uker før visning til vasking. Solgte for 25% over prisantydning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #9 Del Skrevet 17. august 2021 Jeg ville vasket nesten tilsvarende som en flyttevask dersom du har mulighet. Da blir flyttevasken også mye enklere når den tid kommer 😊 Anonymkode: c920a...75b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #10 Del Skrevet 17. august 2021 Er det ikke bedre å holde det rent og ryddig hele tiden og slippe skippertak før visning? Anonymkode: 592a1...8eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #11 Del Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det ikke bedre å holde det rent og ryddig hele tiden og slippe skippertak før visning? Anonymkode: 592a1...8eb Joda, men ikke alle har kapasitet til dette - hektiske liv, kronisk sykdom etc Hvor ofte vasker du lister og inni skap? Hvor ofte vasker du kjøkkenviften, og inni ovnen? Hva med bak og under vaskemaskinen? Gjør du det en gang i halvåret, kudos til deg, men nå er ikke dette lett for alle selv om det hadde vært greit ja. Anonymkode: 69919...efd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #12 Del Skrevet 17. august 2021 Flyttet nylig inn i leilighet hvor det var inngrodd møkk - overalt. Ble helt sjokkert over hvor møkkete folk kan finne på å bo… Har brukt to uker på å vaske (imens vi pusser opp alt) fordi det er vemmelig skittent. Måtte skrubbe gulv. både hull i veggen og hull i dør kom fram ETTER at vi flytta inn. Også hakk i gulvet midt på stua… Masse ekstra arbeid pga all skitten overalt, i tillegg til elendige løsninger som må ryddes opp i samtlige stikkontakter er skjeve, elendig malerarbeid, limklister etter LED-lys-skinner etc etc) Så mine råd er: Vask MYE grundigere enn når du selv tror at det er rent nok! Klor badet. Sørg for at ingen fuger eller kroker er skitne. Rengjør alle sluk, lukt kommer fra de. Vask ventilatoren over komfyren. Legg dusjhodet i klor. Vask luftventilene. Vask på innsiden av dørkarmene. Og også under kantene på alle benker, skuffer og skap… Vask alle lister. Vask vinduene utenpå og på innsiden. Sprayet nettopp alle håndtak, komfyr, komfyrtopp (husk kanten under) og oppvaskmaskinfront med salmiakkvann i denne nye leiligheten… Møkka og brunt vann bare rant… Vask gulvet på badet med ordentlig gulvvask og en runde med klor. Her var gulvet så skittent at det var klissete, som lim og gummilistene på dusjdørene må skiftes for de var inngrodd av møkk. Det så ut som noen hadde bæsja i dusjen… Tøm all søppel og vask søppelbøttene og skapene. Skrubb parketten om du må. Og for all del, vask toalettet grundig, inni og utenpå… Det er mye arbeid med visningsvask, men noen har urovekkende lav standard på hygienen i hjemmet… Anonymkode: 95779...0cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #13 Del Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Joda, men ikke alle har kapasitet til dette - hektiske liv, kronisk sykdom etc Hvor ofte vasker du lister og inni skap? Hvor ofte vasker du kjøkkenviften, og inni ovnen? Hva med bak og under vaskemaskinen? Gjør du det en gang i halvåret, kudos til deg, men nå er ikke dette lett for alle selv om det hadde vært greit ja. Anonymkode: 69919...efd Handler om å finne et system så en vedlikeholder kontinuerlig. Når en har det systemet inne så greier alle det. Og har man ikke kapasitet til det, hvordan har en bedre kapasitet til et skippertak i hele huset? Anonymkode: 592a1...8eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #14 Del Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Flyttet nylig inn i leilighet hvor det var inngrodd møkk - overalt. Ble helt sjokkert over hvor møkkete folk kan finne på å bo… Har brukt to uker på å vaske (imens vi pusser opp alt) fordi det er vemmelig skittent. Måtte skrubbe gulv. både hull i veggen og hull i dør kom fram ETTER at vi flytta inn. Også hakk i gulvet midt på stua… Masse ekstra arbeid pga all skitten overalt, i tillegg til elendige løsninger som må ryddes opp i samtlige stikkontakter er skjeve, elendig malerarbeid, limklister etter LED-lys-skinner etc etc) Så mine råd er: Vask MYE grundigere enn når du selv tror at det er rent nok! Klor badet. Sørg for at ingen fuger eller kroker er skitne. Rengjør alle sluk, lukt kommer fra de. Vask ventilatoren over komfyren. Legg dusjhodet i klor. Vask luftventilene. Vask på innsiden av dørkarmene. Og også under kantene på alle benker, skuffer og skap… Vask alle lister. Vask vinduene utenpå og på innsiden. Sprayet nettopp alle håndtak, komfyr, komfyrtopp (husk kanten under) og oppvaskmaskinfront med salmiakkvann i denne nye leiligheten… Møkka og brunt vann bare rant… Vask gulvet på badet med ordentlig gulvvask og en runde med klor. Her var gulvet så skittent at det var klissete, som lim og gummilistene på dusjdørene må skiftes for de var inngrodd av møkk. Det så ut som noen hadde bæsja i dusjen… Tøm all søppel og vask søppelbøttene og skapene. Skrubb parketten om du må. Og for all del, vask toalettet grundig, inni og utenpå… Det er mye arbeid med visningsvask, men noen har urovekkende lav standard på hygienen i hjemmet… Anonymkode: 95779...0cb Håper du klagde på utvasken? Anonymkode: 326a2...7df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2021 #15 Del Skrevet 17. august 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Håper du klagde på utvasken? Anonymkode: 326a2...7d. Jeg syns det er sykt frekt av de slik de forlot leiligheten. Stekeplatene til komfyren fulle av mat. Det integrerte kjøleskapet var tilklint med størkna egg og blekk(!) og skap som sto der fulle av rusk og det er så gjennomført skittent overalt samtidig som de etterlot seg ting som ikke skulle være der. Så hvem skal jeg klage til da? Megleren? Styret i borettslaget? Er helt vilt hvor skittent de tydeligvis har levd… Er egentlig utrolig med blekk og tilsølt med egg i kjøleskapet da men… Anonymkode: 95779...0cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå