Nelle Skrevet 5. oktober 2002 #1 Del Skrevet 5. oktober 2002 Telefonen ringer… Søvndyssende mann i SAS Kundeservice (SMISK): Med forretningsmessig og korrekt stemme i henhold til de store kapitalistiske konsernenes direktiver og kundebehandlingspolitikk -jeg tror endog det er moderne kundebehandlingspsykologi nå om dagen å legge an et lite gladgutt-smil i den ene munnviken for liksom å dempe det forretningsmessige inntrykket noe, og heller erstatte det med en anelse påtatt kameratslighet. - Velkommen til SAS kundeservice, hva kan jeg hjelpe deg med? Nelle: En representant av almuen –en helt vanlig reisende kvinne som skal på ferie til Finnmark. - Jeg skulle gjerne ha den billigste billetten til Honningsvåg. Avreise 1 september, og retur en uke senere. Fra Gardermoen. SMISK: - Ja, nå skal vi se (stemmen hans ga meg så til de grader homofile assosiasjoner at jeg må innrømme at jeg akkurat her ventet å høre lyden av en neglefil i bruk). Da må jeg bare ha navnet ditt så jeg får registrert deg her. Skal vi se. Hva var navnet ditt igjen? Nelle: *sier navnet sitt* SMISK: - Og hva var adressen? Nelle: *sier adressen sin* SMISK: - Og hvordan vil du betale? Nelle: Som begynner å kjede seg. - Jeg betaler med VISA SMISK: Med innøvede ord, med nesten overdrevet homofil, storbyaktig og verdensvant stemme ( -Du godeste! Tre ting på en gang, og det fra en mann!). - Business eller pleasure? Hm… Det er vel business da, eller? Nelle: Med en stemme så myk at den kunne gitt selv den kaldeste vinterstorm i Finnmark reisning på under 5 sekunder –disse ordene uttales definitivt med lukkede øyne og halvåpne, fyldige lepper. Pleasure… Pure pleasure… SMISK: * usikker latter* Nelle: Sitt vanlige, saklige, men noe provoserte jeg igjen. - Hvorfor ler du? Tror du ingen gidder å reise til Finnmark uten at det er i forretningsmessig sammenheng eller? SMISK: Blar usikkert i konsernets kundebehandlingshåndbok. - Eh… ------------------------- Sjakk matt, og bookingnummeret var mitt! Men bevares, jeg dømmer selvsagt ingen. Selv har jeg sittet en hel sommer i et reisebyrå og solgt charterturer til profesjonelle charter-pensjonister uten en gang å vite hva Las Palmas er. Jeg tør allikevel vedde en del på at denne innøvede og verdensvante Oslogutten med gladgutt-smil i den ene munnivken i henhold til storkonsernets direktiver nok kommer til å bruke sin neste hardt inntjenede gratisreise til Finnmark. Kanskje til og med vinterstid? Og det er ingenting som gjør meg mer lykkelig enn å omvende tilhengerne av Keiserens Nye Klær i lille storby-Oslo. Ha! Der klarte jeg å provosere igjen, tenker jeg! Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Superkvinne Skrevet 5. oktober 2002 #2 Del Skrevet 5. oktober 2002 Den satt tenker jeg!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå