Gå til innhold

Billetter til Finnmark ønskes kjøpt...

Nelle

Anbefalte innlegg

Telefonen ringer…

Søvndyssende mann i SAS Kundeservice (SMISK):

Med forretningsmessig og korrekt stemme i henhold til de store kapitalistiske konsernenes direktiver og kundebehandlingspolitikk -jeg tror endog det er moderne kundebehandlingspsykologi nå om dagen å legge an et lite gladgutt-smil i den ene munnviken for liksom å dempe det forretningsmessige inntrykket noe, og heller erstatte det med en anelse påtatt kameratslighet.

- Velkommen til SAS kundeservice, hva kan jeg hjelpe deg med?

Nelle:

En representant av almuen –en helt vanlig reisende kvinne som skal på ferie til Finnmark.

- Jeg skulle gjerne ha den billigste billetten til Honningsvåg. Avreise 1 september, og retur en uke senere. Fra Gardermoen.

SMISK:

- Ja, nå skal vi se (stemmen hans ga meg så til de grader homofile assosiasjoner at jeg må innrømme at jeg akkurat her ventet å høre lyden av en neglefil i bruk). Da må jeg bare ha navnet ditt så jeg får registrert deg her. Skal vi se. Hva var navnet ditt igjen?

Nelle:

*sier navnet sitt*

SMISK:

- Og hva var adressen?

Nelle:

*sier adressen sin*

SMISK:

- Og hvordan vil du betale?

Nelle:

Som begynner å kjede seg.

- Jeg betaler med VISA

SMISK:

Med innøvede ord, med nesten overdrevet homofil, storbyaktig og verdensvant stemme ( -Du godeste! Tre ting på en gang, og det fra en mann!).

- Business eller pleasure? Hm… Det er vel business da, eller?

Nelle:

Med en stemme så myk at den kunne gitt selv den kaldeste vinterstorm i Finnmark reisning på under 5 sekunder –disse ordene uttales definitivt med lukkede øyne og halvåpne, fyldige lepper.

Pleasure…

Pure pleasure…

SMISK:

* usikker latter*

Nelle:

Sitt vanlige, saklige, men noe provoserte jeg igjen.

- Hvorfor ler du? Tror du ingen gidder å reise til Finnmark uten at det er i forretningsmessig sammenheng eller?

SMISK:

Blar usikkert i konsernets kundebehandlingshåndbok.

- Eh…

-------------------------

Sjakk matt, og bookingnummeret var mitt!

Men bevares, jeg dømmer selvsagt ingen. Selv har jeg sittet en hel sommer i et reisebyrå og solgt charterturer til profesjonelle charter-pensjonister uten en gang å vite hva Las Palmas er. Jeg tør allikevel vedde en del på at denne innøvede og verdensvante Oslogutten med gladgutt-smil i den ene munnivken i henhold til storkonsernets direktiver nok kommer til å bruke sin neste hardt inntjenede gratisreise til Finnmark. Kanskje til og med vinterstid? Og det er ingenting som gjør meg mer lykkelig enn å omvende tilhengerne av Keiserens Nye Klær i lille storby-Oslo. Ha! Der klarte jeg å provosere igjen, tenker jeg!

Nelle :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...