Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja hva skal jeg si. Jeg er glad i han som en venn og jeg har ikke så mange andre enn han rundt meg. Men å være sammen med han igjen kunne jeg ikke tenke meg, han viser seg fra sin gode side i begynnelsen og en kan lett falle for han da. Men så baksnakker han og lyver og går bak ryggen på en. Han liker å drikke alkohol og da kan alt mulig komme. Han skal alltid ha rett og tror han vet og kan alt. Til og med arbeidsgiver har han lagt seg ut med. Han spiller et spill og gjør det han kan for å oppnå best mulig for seg selv. Meg har han utnyttet i mange år med at jeg har hjelpet han med alt mulig som han treng hjelp til. Ingen andre vil hjelpe han. Seksuelt og samliv med han var ikke godt, han var ikke opptatt av sex og det skjedde ikke så ofte, og bare inn og ut så ferdig.  Jeg følte han tok meg som en selvfølge og han skulle hele tiden gjøre som han ville. Jeg ble gravid for noen år siden med han men han fikk skrekken da og jeg tok abort. Ikke fikk jeg støtte eller oppmuntring fra han. Etter da ble alt ødelagt og vi hadde omtrent ikke sex fordi han var redd for at jeg skulle bli gravid igjen. Siden har vi bare vært venner, men når han drikker så kysser han meg og ikke noe annet. Og i går kveld drakk han litt og sa han skulle på damejakt når han hadde fri igjen fra jobb, da skulle han bli introdusert for ei dame, og jeg ble sjalu og lei meg. Men hva har jeg å bli lei meg for, for vi er ikke sammen og jeg kunne ikke tenke meg han, men er vel redd for å miste han så han ikke har tid til meg. Men han viser ikke at han har tid til meg nå heller. Åh hvorfor blir jeg sjalu og lei meg når jeg ikke vil være sammen med han? Vi er i 40 årene og har kjent hverandre i 16 år. Han har vært sammen med damer før og han baksnakket de til meg og andre og vært utro mot de og med meg. Vet han har baksnakket meg mange ganger og. han flørtet voldsomt med ei dame da han var sammen med meg og det var så vondt. Uff hva vil jeg med dette? Hjelp.

Anonymkode: 449db...252

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut fra det du skriver har dere fortsatt kontakt. Hvorfor har du det når han har behandlet deg så dårlig? På meg virker det kanskje som det er en avhengighet mello dere, det er ikke sunt. Kom deg vekk og lev ditt eget liv, dette er ikke sunt.

Anonymkode: 06fa2...04e

• Liker 7
Gjest Skogsalv
Skrevet

Hvorfor vil du ha en drittsekk i livet ditt ? Han har hektet deg gjennom alle disse årene. ( derfor slipper du ikke ) Er det ikke nok nå ? 

Du kan ikke være " venn" med han . Det gjør deg bare vondt. 

Skrevet

Hvorfor forteller han deg dette? Svaret er: han ønsker å plage deg og fremprovosere en reaksjon fra deg. Vise at han har makt over deg. En slik person bør du kutte ut kontakten med. 

• Liker 4
Skrevet

Hvem du er med og hvem du henger med er jo helt opp til deg selv og det er ikke noe vi kan gjøre med det.

Om du vil bli behandlet som en drit, så peis på.
Om du vil ha positiviet i livet, så move on.

Du har 2 valg, du bestemmer. 

• Liker 5
Skrevet

Han sendte mld sent på kvelden og skrev at han skulle ikke møte 4 menningene sine som var dame fordi jeg ble lei meg. Hva i alle dager mener han med det? Han sa i tlf at han skulle møte ei dame, og nå dikter han opp å møte slekt. Nei det henger ikke på greip for meg. Han bare lyver til meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han sendte mld sent på kvelden og skrev at han skulle ikke møte 4 menningene sine som var dame fordi jeg ble lei meg. Hva i alle dager mener han med det? Han sa i tlf at han skulle møte ei dame, og nå dikter han opp å møte slekt. Nei det henger ikke på greip for meg. Han bare lyver til meg. 

MEN SÅ BLOKKER HAN Å BLI FERDIG DA

Anonymkode: 469ef...4bc

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

du er jo bare ute etter drama, rett å slett.

• Liker 9
Skrevet

Unnskyld meg men jeg er lei meg og sliter psykisk også. Ja alt er min feil jeg er klar over det. tusen takk.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Unnskyld meg men jeg er lei meg og sliter psykisk også. Ja alt er min feil jeg er klar over det. tusen takk.

Pyskisk eller ikke, det er over mellom dere to, han har gått videre, det må du også gjøre.

Om du vil tilbake til et elendig forhold, så får det være din sak. 

Du ber om hjelp, men du tar jo ikke imot hjelpen du får, så hvorfor skal vi gidde og prøve å hjelpe?

Du har jo allerede bestmt at du ikke vil gi opp han, da får vi ikke gjort noe.

• Liker 3
Skrevet

Blokker å gå videre. Han her er ikke noe å samle på. 

Anonymkode: 2b2a7...8b1

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg vet det er over mellom oss, og nei jeg vil ikke tilbake til han. Men hvorfor skal han lyve til meg? Og oppføre seg sånn mot meg? Jeg vet han er glad i meg og som venn. Jeg er vel avhengig av han og redd for å miste han. Men jeg må innse at jeg har det bedre uten han i livet mitt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja jeg vet det er over mellom oss, og nei jeg vil ikke tilbake til han. Men hvorfor skal han lyve til meg? Og oppføre seg sånn mot meg? Jeg vet han er glad i meg og som venn. Jeg er vel avhengig av han og redd for å miste han. Men jeg må innse at jeg har det bedre uten han i livet mitt. 

Les hva du selv skriver:

1. Han lyver
2. Han er bedriten mot deg
3. han bryr seg ikke om deg og dine følelser

Jeg er svært glad i exen min, men jeg kan ikke fortsette å vil ha henne tilbake eller fortsette å ha henne som venn siden hun er pyskisk og voldelig. 

Det blir vondt en stund men det går over. 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du er sado masochist, TS? 

Anonymkode: a0903...15e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje du er sado masochist, TS? 

Anonymkode: a0903...15e

Ja jeg er det. 

Skrevet

Problemet er at siden han er den som har såret deg, føler du at bare han er den som kan gjøre det godt igjen. Du er glad i ham og når han krenket deg, lengter du etter å få en oppreisning og kjenne deg elsket igjen. Det er dette som kalles hekt.

Du må rett og slett prøve å overbevise deg selv rasjonelt. Han kommer aldri til å bli den du skulle ønske han var. Han er ikke bare sine gode sider, men også sine dårlige, og han kommer ikke til å forandre seg! Oppreisningen og helbredelsen får du heller aldri fra ham, dvs kanskje i en kort episode, men så kommer det nye krenkelser og for hver gang brytes du stadig mer ned.

Det eneste som nytter er å kutte kontakten med ham. Etter en stund vil avhengigheten forsvinne og du vil etterhvert se at du faktisk kun kan få oppreisning og bli helbredet uten ham.

• Liker 4
Skrevet

Du får komme deg til terapi og bli helbredt fra barndommen. Han lyver og manipulerer deg for å få en reaksjon ut av deg slik at han kan vite hvor han har deg- han tester deg for å vite om han har deg under kontroll. Du derimot tror det er for han liker deg..fordi du tror alle tenker som deg (hvilket er grunnen til at du er så lett å utnytte). 

Nå har du ingen annen glede og kjærlighet enn illusjonen av å bli likt av en narsissist/ sosiopat som spiller på følelsene dine- det blir din eneste glede og trøst i en grå hverdag. Derfor er livet din en lidelse og det fortsetter slik til du har lært leksen.  

Anonymkode: f9d4e...0b0

Skrevet

Du må få noe nytt i livet ditt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-15 den 14.12):

Ikke bruk det som en unnskyldning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...