AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #1 Skrevet 15. august 2021 Jeg er førstegangsgravid og er i siste trimester. Jeg prøver å ikke lese så mange nyheter da jeg vet at jeg blir lett påvirket av alle inntrykkene. Men samtidig får jeg jo med meg en del, og jeg kjenner innimellom en slags frykt for hva slags verden jeg føder et barn inn i? Altså hjemme er alt fint, men når man leser om alt som foregår i verden politisk og klimatisk blir jeg tidvis skremt.. jeg har veldig tro på framtiden og at mennesker kan gjøre de endringene som trengs, samtidig som jeg innimellom kjenner på en motløshet. Hva tenker dere andre om dette? Klarer dere å "skru av" sånne tanker? Anonymkode: b8429...792
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #2 Skrevet 15. august 2021 Hadde det også sånn i dag. Blir nedslått og veldig usikker på fremtiden. Maktesløs. Er selv snart i tredje trimester, og uroer meg veldig for fremtiden til barnet mitt. Håper selvsagt på bedre tider, men fremtiden ser jo ikke så lys ut. Spesielt klimatisk Anonymkode: 23230...461
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #3 Skrevet 15. august 2021 Verden har vært et farlig sted til alle tider. Likevel har mennesker fått barn gjennom alle tider. Det er tanker som alle gravide får, tror jeg. Jeg hadde ikke akkurat sluttet å lese nyheter, det er jo viktig å fortsette å være et samfunnsengasjert og oppdatert menneske selv om man er gravid, men prøv å sorter hva som er hva. Gravide er programmert til å fokusere innover og på barnet og på bekymringer. Anonymkode: 7e3f5...5be 1
Trotwood Skrevet 15. august 2021 #4 Skrevet 15. august 2021 (endret) Tenk så mye verre det var før. Ting har jo blitt bedre. Før hadde man ikke vaksiner eller antibiotika og man kunne få 8 barn og bare en ble voksen. Tenk å få barn under den franske revolusjonen, eller under svartedauden, eller når vikingene raidet. Ting var ikke nødvendigvis bedre før Endret 15. august 2021 av Trotwood
Gjest På druen Skrevet 15. august 2021 #5 Skrevet 15. august 2021 Verden har aldri før vært så rolig som i dag.
selma89 Skrevet 15. august 2021 #6 Skrevet 15. august 2021 Kjenner meg så igjen i disse tankene, og snakket om dette senest i dag med mamma. Hun kunne betrygge meg med at det er helt vanlig å bli ekstra var på slikt nå, og at hun trodde tredje verdenskrig skulle bryte ut da hun gikk gravid med meg - altså i 1989 😆
Tone83 Skrevet 15. august 2021 #7 Skrevet 15. august 2021 Verden har aldri vert bedre. Ting kan alltids skje, med det er en del av livet❤️
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #8 Skrevet 15. august 2021 Jeg er ikke gravid, men tror jeg hadde bekymret meg mye mer for hva slags oppvekst barnet hadde fått med sosiale medier, økende forekomst av depresjon blant unge, skremmende økning av seksuelle overgrep i ung alder (spesielt i Agder) og mange problemstillinger som barn/ungdom i dag eksponeres for og til dels forventes å ta stilling til selv om de absolutt ikke har forutsetninger for å kunne gjøre det. Verden sånn ellers går sin gang, det er det som er nærmest jeg bekymrer meg for. Anonymkode: 1231a...b7c
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #9 Skrevet 15. august 2021 De som har lest FNs seneste klimarapport burde være bekymret. Verden har kanskje aldri vært så rolig i form av fred, men den enorme klimakrisen som truer allerede i 2040 skremmer vettet av meg! Likevel, jeg gjennomgår IVF nå. 😛 Fordi jeg er dum. Det å få barn nå, som ikke vil ha luft å puste i når det blir middelaldrende er egoistisk. Anonymkode: bd4cf...d0b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #10 Skrevet 15. august 2021 https://www.fn.no/nyheter/fns-klimarapport-en-alarm-for-menneskeheten Anonymkode: bd4cf...d0b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #11 Skrevet 15. august 2021 Takk for alle svar, veldig sant det dere skriver, skal prøve å fokusere mer på det 😊❤ Ts Anonymkode: b8429...792
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå