Gå til innhold

Jobbantrekk Vs hjemmeklær

Samme klær på jobb og hjemme?   

93 stemmer

1. 1. Skifter du klær når du kommer hjem fra jobb?

• Ja, går i formelle klær på jobb
      11
    • Ja, liker å ta vare på jobbklærne
      10
    • Ja, fordi det er komfortabelt
      45
    • Ja, for hygiene
      9
    • Nei, har ikke behov
      16
    • Nei, liker å gå formelt
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som en liten digresjon på dette med bakterier på klær når man er ute, buss, hos venner etc. 

Nå har vi hatt pandemien i 1 1/2 år. Jeg har knapt håndhilst, klemt, hatt sosial distanse etc. Har likevel vært på besøk, sittet der andre har sittet, oppholdt meg i rom som andre har vært i, tatt buss osv. Har aldri vært så frisk som nå. Selv om det er riktig at vi legger fra oss bakterier, så er ikke det nødvendigvis alt like farlig. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på hva jeg har på meg, men jeg pleier å bytte når jeg kommer hjem. Jeg bruker vintageplagg nesten hver dag, og jeg har ikke lyst til å slite mer på dem enn nødvendig, så da skifter jeg til noe annet når jeg kommer hjem. 

• Liker 1
Skrevet

Rett i joggebukse og hettegenser eller hel treningsdress når jeg kommer hjem. Semiformellt på jobb men orker ikke gå i skjorte og penbukse hjemme. 

Anonymkode: d6f5c...717

• Liker 2
Skrevet

Bytter også sokker når jeg kommer hjem, godt å få av de som er klamme etter å ha vært i skoene hele dagen. 

Anonymkode: d6f5c...717

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva gjør du om du har gjester, må de skifte klær etter at de kommer?

Anonymkode: 08f5c...261

:jepp: De går inn i et rom som er skillet mellom skitten sone og ren sone, og der får de bytte til slåbrokk

6740 - Burda - Badekåpe dame & herre - Stoffdronning.no

:fnise:

Anonymkode: b1d8e...e74

• Liker 4
Skrevet

Jeg har så lenge jeg kan huske (helt fra de siste årene på barneskolen) skifta klær når jeg har kommet hjem. Ikke bare etter jobb, men og når jeg er ute av huset og driver med andre ting.

Litt hygiene, litt for komforten, litt for å bevare klærne.

En jobb jeg hadde i mange år innebar å håndtere kjemikalier. Og så har jeg hatt noen år i barnehage. Altså kunne jeg fort dra med ymse i klærne jeg helst ikke vil ha i sofaen 😜

Vi har to katter, så jeg prøver å unngå kattehår og klohull i klærne jeg bruker ute blandt folk 😆

• Liker 1
Skrevet

Bytter når jeg kommer hjem, både for å kunne bruke klærne på jobb flere ganger før vask, og for å ha noe komfortabelt hjemme. Det er gjerne også varmere hjemme enn på jobb.

Bytter da til t-skjorte og mer komfortabel bukse eller skjørt. Bytter også vanligvis om kvelden til kosebukse og tar av BH et par timer før jeg legger meg.

En sommer/høst hadde jeg jobb på kjøkken på sykehjem 300 meter hjemmefra. Da dro jeg på meg første shorts og topp jeg fant om morgenen, gikk i uniform til kl. 14, så rett i shorts igjen etterpå. Så deilig lettvint.

• Liker 1
Skrevet

Første jeg gjør når jeg kommer hjem er dusjen og nytt tøy. Jobber i bhg så kan gå med hva jeg vil egt, bruker nesten bare behagelig tøy. Men vil jo ha på rent etter en arbeidsdag

• Liker 2
Skrevet

Som regel ikke.

Anonymkode: 0cba5...c2b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er dårlig hygiene å ikke skifte når man kommer hjem 🤮

Anonymkode: ef5a0...10d

Spyr du av folk som kommer på besøk til deg også? For de skifter vel neppe klær når de først har kommet

Anonymkode: bbc06...ac6

• Liker 4
Skrevet
6 hours ago, Fiora said:

Dessuten har jeg hunder og sammen med de er det definitivt avslappet stil som gjelder 😅

Dårlig gjort ovenfor hundene å ikke pynte seg i galla når du er med dem da😂

Anonymkode: 959f2...6ff

• Liker 4
Skrevet

Klær kastes på vask med en gang jeg kommer inn døra. Aldri samme klær på jobb to dager på rad etter korona startet. 

Anonymkode: 37040...ada

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Dårlig gjort ovenfor hundene å ikke pynte seg i galla når du er med dem da😂

Litt enig der, de reagerer ofte negativt når jeg bytter ut ballkjole med joggedress 😂👍🏼

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Fiora said:

Litt enig der, de reagerer ofte negativt når jeg bytter ut ballkjole med joggedress 😂👍🏼

Det skjønner jeg de føler seg jo tilsidesatt og mindreverdige😂

• Liker 3
Skrevet

Bruker alminnelige klær på jobb, så jeg skifter ikke når jeg kommer hjem. Hender bh ryker, da, sånn for komfort. Skal jeg bare være hjemme en hel dag, derimot, er gjerne joggebuksa på.

Anonymkode: 60809...ad0

Skrevet

Bytter når jeg kommer hjem. Fine bluser og trange bukser er ikke noe jeg orker å kle meg i på ettermiddagen med middag, leksehjelp å husarbeid. Største tar skolebuss hjem, og hun skifter bukse når hun kommer hjem. Husker jeg og hadde slik praksis når jeg var avhengig av buss. Minste skifter klær når han kommer fra barnehagen. 

Anonymkode: 2c3ab...13d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-15 den 13.37):

Skifter alltid.

Det er dresscode på jobb. Jeg bruker kroppsnære kjoler, silkebluser, chinos, blazere, dyre skjerf, strømper... 

I kombinasjon med katt betyr det at å skifte er det siste jeg gjør før jeg drar hjemmefra, og det første jeg gjør når jeg kommer hjem. Skifter da til bomullskjoler, eller tights og t-skjorte. Rimeligere plagg som både taler matlaging, husarbeid og katt. 

Anonymkode: 91f83...15f

Haha, jeg prøver også å verne en del av tøyet mitt fra katten.

Anonymkode: 7be1e...d9f

• Liker 1
Skrevet

Jeg er allmennlærer

Jeg har hjemmeklær, jobbklær og festklær.

Bytter alltid etter jobb (da jeg ikke vil ha matlukt/ matflekker på jobbklær)

Anonymkode: 87194...18e

Skrevet

Skifter som regel ikke. Sykler eller kjører til jobb, sitter på kontorstolen min gjennom dagen (pluss pinnestolene i kantina), sykler/kjører hjem igjen. 

Anonymkode: b01ce...cd8

Skrevet
pressplay skrev (På 15.8.2021 den 14.15):

Greit nok, men spørsmålet er om du har tøy forbeholdt jobb, eller om du skifter når du kommer hjem (for å bevare klærene) 

Ah sånn ja 😅

Jeg har aldri hatt et yrke med en dresscode jeg ikke like gjerne går med på fritiden.

Men jeg skifter - til noe mer behagelig. Det gjør jeg i helger også.

Synes bluser/tynne strømpebukser osv kjennes for «stivt» til å ha hjemme i sofaen/når man skal vaske og styre osv.

Dessuten synes jeg særlig bukser er uhygienisk inne i mengder når man sitter mye på kollektiv. 

Får også barnet til å skifte hjemme.

Anonymkode: 521c0...4c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...