Gå til innhold

Jobbantrekk Vs hjemmeklær

Samme klær på jobb og hjemme?   

93 stemmer

1. 1. Skifter du klær når du kommer hjem fra jobb?

• Ja, går i formelle klær på jobb
      11
    • Ja, liker å ta vare på jobbklærne
      10
    • Ja, fordi det er komfortabelt
      45
    • Ja, for hygiene
      9
    • Nei, har ikke behov
      16
    • Nei, liker å gå formelt
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Til dere som har jobber der man ikke går i uniform eller trenger arbeidsklær:

Har dere et eget arbeidsantrekk og skifter når dere kommer hjem, eller går dere i samme klær resten av dagen? Hva jobber dere med? Se bort i fra om du skal på trening, jobbe i hagen etc. 

Lurer på hvordan andre lever livet sitt 😅

Endret av pressplay
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer om jeg går med samme klær resten av dagen hjemme.

Ofte skal jeg på trening eller tur senere på dagen/kvelden og da skifter jeg selvsagt. Hvis jeg ikke skal ut på noe annet på kvelden går jeg ofte i samme klær hjemme som på jobb.

Anonymkode: b04d9...3ac

Skrevet

Jeg skifter som regel til et mer casual antrekk når jeg kommer hjem. Har små barn og vil ikke ha flekker på jobbklærne (litt penere tøy). 

Anonymkode: 9d289...166

• Liker 2
Skrevet

Pleier å bytte. 
Jeg går ikke nødvendigvis i det samme på fritiden som på jobb.

Skrevet

Skifter alltid.

Det er dresscode på jobb. Jeg bruker kroppsnære kjoler, silkebluser, chinos, blazere, dyre skjerf, strømper... 

I kombinasjon med katt betyr det at å skifte er det siste jeg gjør før jeg drar hjemmefra, og det første jeg gjør når jeg kommer hjem. Skifter da til bomullskjoler, eller tights og t-skjorte. Rimeligere plagg som både taler matlaging, husarbeid og katt. 

Anonymkode: 91f83...15f

• Liker 3
Skrevet

Går med vanlige klær på jobb, ikke spesielle jobbklær. Skifter ofte fra jeans til tights hjemme fordi det er mer behagelig.

Anonymkode: 08f5c...261

Skrevet

Skifter. Jobben forventer ganske formelt antrekk, det går jeg ikke med hjemme. Jobb: drakt/kjole, sko med hæler. Hjemme: olabukse eller joggebukse. 

Anonymkode: a9f14...eae

• Liker 1
Skrevet

Bytter tøy mellom ute og inne alltid, bl.a pga "bussbakterier" fra buss-setene 😜

Anonymkode: b1d8e...e74

• Liker 1
Skrevet

Nærmere forklaring om bussetenes innhold, se her:

Anonymkode: b1d8e...e74

Skrevet

Går stort sett i det samme bortsett fra i helgene. Hverken sossete eller harry, men noe midt mellom. Bortsett fra butikkjobb som ung har jeg aldri vært på en arbeidsplass der folk har brydd seg om hva man har på seg. Alle kan være seg selv, slik det bør være. Jeg har lite til overs for kleskoder, synes det blir overformyndersk og invaderende å legge seg opp i slikt.

Anonymkode: abd84...b79

Skrevet

Skifter. Liker å kle meg litt mer formelt på jobb da jeg føler meg mer profesjonell. På privaten liker jeg å kle meg mer avslappet.

Anonymkode: ae6ca...3e6

Skrevet

Det er dårlig hygiene å ikke skifte når man kommer hjem 🤮

Anonymkode: ef5a0...10d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Går stort sett i det samme bortsett fra i helgene. Hverken sossete eller harry, men noe midt mellom. Bortsett fra butikkjobb som ung har jeg aldri vært på en arbeidsplass der folk har brydd seg om hva man har på seg. Alle kan være seg selv, slik det bør være. Jeg har lite til overs for kleskoder, synes det blir overformyndersk og invaderende å legge seg opp i slikt.

Anonymkode: abd84...b79

Greit nok, men spørsmålet er om du har tøy forbeholdt jobb, eller om du skifter når du kommer hjem (for å bevare klærene) 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor det? 

Går du i to antrekk på fridager også? 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Tull.

Anonymkode: b04d9...3ac

• Liker 4
Skrevet

Jeg er lærer på videregående. Skifter ikke mellom jobb og fritid.

Anonymkode: 1ee39...2b7

• Liker 1
Skrevet

Skifter med en gang jeg kommer hjem. Bruker casual/business tøy på jobb som ikke er spesielt comfy. Føler dessuten at klærne blir skitne og ekle av å sitte på bussen på vei hjem. Dessuten har jeg hunder og sammen med de er det definitivt avslappet stil som gjelder 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hva gjør du om du har gjester, må de skifte klær etter at de kommer?

• Liker 6
Skrevet

Når jeg jobbet skiftet jeg alltid når jeg kom hjem. Jeans er ikke for avslapning for meg :)

Nå er jeg bare hjemme som langtidssyk, men prøver å kle meg litt pent i hverdagen. Ikke nødvendigvis jeans, men kjoler og penere loungeklær.

Anonymkode: d421f...3ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva gjør du om du har gjester, må de skifte klær etter at de kommer?

Kan bruke hjemmeklær når jeg har besøk. Men hvis jeg er borte på besøk skifter jeg når jeg kommer hjem 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...