Gå til innhold

Utvidet barnetrygd, kan noen hjelpe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det vet jeg alt om. Er selv alenemor. Ikke noe barnebidrag eller noe. Men, jeg har ikke gjort med avhengig av barnetrygden for å få endene til å møtes. Da må man gå over utgiftene sine. Nav betaler ut når de betaler ut. Det går ikke fortere. 

Anonymkode: 2a525...c66

Det er jo noe annet du skriver om nå. Poenget mitt er bare at selv om ts får barnetrygd nå og bruker den på tannlege betyr ikke det at barnet ikke får hele barnetrygdbeløpet. Det er ikke forskjell på penger. Barnetrygd til barnet og lønn til tannlegen, eller lønn til barnet og barnetrygd til tannlegen, det er vel ett fett.

Og fint for deg at du ikke behøvde å være avhengig av barnetrygden. Det var ikke jeg heller. Ikke alle er like heldige.

Anonymkode: 4e878...292

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får etterbetalt. Hvor lang behandlingstid det er kan ikke vi svare på. Står det 2 måneder så tar det nok 2 måneder. Ettersom du får 1300kr i barnetrygd så har du barn under 6 år. For barn over 6 år er bt på 1054kr. Du får en barnetrygd mer enn du har barn, har du 1 barn får du 2 barnetrygder, har du 2 barn får du 3 barnetrygder osv. Vet ikke om utvidet bt da er på 1054 for de under 6 år eller om det er 1300, men det kan du jo spørre nav om.

Anonymkode: 11e12...97d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er jo noe annet du skriver om nå. Poenget mitt er bare at selv om ts får barnetrygd nå og bruker den på tannlege betyr ikke det at barnet ikke får hele barnetrygdbeløpet. Det er ikke forskjell på penger. Barnetrygd til barnet og lønn til tannlegen, eller lønn til barnet og barnetrygd til tannlegen, det er vel ett fett.

Og fint for deg at du ikke behøvde å være avhengig av barnetrygden. Det var ikke jeg heller. Ikke alle er like heldige.

Å herregud... du overtenker ass... jeez. Handler om prioriteringer - ikke være heldig 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Takk som forstår. 

Jeg kan såklart også meddele at barnet her i hus nettopp fikk seg skolesekk, penal, nytt tøy , regntøy , støvler som noe nevnt. Da forstår alle at det det også koster.  

Samme hvilke penger man man bruker. Jises. 

Anonymkode: 8faf3...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festlig skrev (10 timer siden):

Livet som alenemor er absolutt ingen luksustilværelse.  
Jeg tror at barnet vil tilgi sin mor at hun bruker noen kroner av barnetrygden til et kostbart tannlegebesøk.

Reservepolitiet på KG bør gå litt i seg selv og innse at livet er til for å leves med de utfordringene som kommer en i møte. 
Empati er en god ting ❤️

Du er god❤ ts 

(Alle forstår vel at det går mye utgifter til barna) gode middager, klær, skoleting/bhg. Ting ramler ikke fra trær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Som skrevet over. Be om utsettelse på tannlegeregningen. Nav får ikke betalt ut disse pengene før behandlingstiden er ferdig. Det er ikke bare ts som skal ha sin søknad behandlet. Så bør man spare seg opp en buffer man kan ta av ved sånne behov. 

Noen tannlegeregninger må jeg betale umiddelbart. Opplevd flere ganger. 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Barnetrygden er til for barnet..

Så da mener du at barnet ikke skal få ny vinterdress fordi  barnetrygden er brukt opp.

Endret av Brunello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tannlege for barn er gratis... en barnetrygd er 1054... hvis det er så krise, så får du be om utsatt betaling. Pengene kommer ikke noe før. 

Nei reguleringtannlege er ikke det 

Anonymkode: fd693...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...