AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #1 Skrevet 15. august 2021 Hei! Jeg lurer litt på hva dere gjør når man ser at barnet sitt har et talent for noe. Det være seg fotball, løping eller tegning (hva som helst). Bør man legge til rette, pushe, eller bare la det være, hvis ikke barnet selv viser drive og initiativ til å forfølge og utvikle dette selv? For eksempel: Jeg ser tydelig at min gutt på 9 har et talent for å tegne. Han gjenkjenner og gjentegner mønstre etter bilder med letthet, har en detaljrikdom jeg ikke har sett hos mitt andre barn. Han tegner også ganske morsomme fantasifigurer. Jeg synes så klart det er artig, og ser at dette kunne han ha utviklet - kanskje til et levebrød, hvis han skulle ønske det. Men - det må vel komme innenfra, eller? Jeg minnes jo selv da jeg var liten og jeg hadde vel talent for en ting eller to, men ytrestyrt motivasjon ødelegger jo ganske mye. Noen tips? (Joda, jeg forventer noen hånlige svar om "myrsnipa" osv. Just bring'em). Anonymkode: 0ed62...780
mereo Skrevet 15. august 2021 #2 Skrevet 15. august 2021 Man bør kanskje finne måter å motiver interessen litt mer på? Du kan jo kjøpe noen virkelig gode tegneblyanter feks? Uten å pushe for mye. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #3 Skrevet 15. august 2021 Kanskje han kan bli arkitekt? Tegning er jo fint å kunne i det yrket. Du får oppmuntre han til det. Anonymkode: 6f1cd...e67 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå