Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svare bare med ett ord.

Anonymkode: 72fa2...692

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nøytral. 

Anonymkode: 7638f...91b

Skrevet

negativ 

Anonymkode: 3e8c3...83c

Skrevet

Positvt, da det er en fredlig religion. Aldri hørt at hinduer har lagt bråk i Norge.

• Liker 2
Skrevet

Positivt, Atman er Brahman, det er sant.

Men fortsatt de forstår ikke fullstendig at form er formløshet. Og Formløshet er form. Alt er Ingenting. Ingenting er Alt.

Gud=Sjel=Bevissthet=Kjærlighet=Uendelighet=Enhet=Ingenting 

Bare total død kan gjøre deg bevisst av det aller høyeste. Meditasjon kan sjeldent gjøre dette for deg. Du må ta det ultimate red pill og bokstavelig talt overgi deg til døden selv, for å våkne... til Uendelighet, Udødelighet... Gud.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Positvt, da det er en fredlig religion. Aldri hørt at hinduer har lagt bråk i Norge.

Muslimene i India som blir forfulgt av hinduene vil nok si seg uenige

Anonymkode: 5dc01...395

• Liker 4
Skrevet

Nøytral

Anonymkode: 3192e...657

Skrevet

Negativ, som med all annen overtro - spesielt den typen som putter mennesker i oss og dem-grupper.

Hinduismen har også et forferdelig inhumant kastesystem, samt en del forkastelige tradisjoner som enkebrenning.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hinduismen er helt uforståelig. Hva er det de egentlig tror på? Noe så komplisert skal man lete lenge etter. 

Endret av Michaelhe
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Muslimene i India som blir forfulgt av hinduene vil nok si seg uenige

Anonymkode: 5dc01...395

Muslimer har forfulgt folk de og, så... 

Anonymkode: adc82...515

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

90% av hatkriminaliteten (lynsjing og slikt) i India siden 2009 ble begått av hinduer. De er under 80% av befolkningen.

https://www.google.com/amp/s/amp.scroll.in/article/901206/new-hate-crime-tracker-in-india-finds-victims-are-predominantly-muslims-perpetrators-hindus

Anonymkode: d112b...5c7

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Negativ. Mange inhumane skikker knyttet til den religionen, som kastesystem og enkebrenning og jeg vet ikke hva. Lang historie i India med å undertrykke andre religiøse grupper.

Har selvfølgelig ingenting i mot hinduer som personer.

Skrevet

Negativ. 

Anonymkode: 04693...0a1

Skrevet

Negativ.

Anonymkode: f7ddb...b99

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Muslimer har forfulgt folk de og, så... 

Anonymkode: adc82...515

Vel. Hinduismer og jøder kristene katolikker buddister atiester høyereekstremister jehovasvitner satanister rassister osv osv har forfulgt folk de og 🙄😶

• Liker 4
Skrevet
On 8/16/2021 at 10:41 PM, AnonymBruker said:

🤣🤣🤣🤣 selvom DU som person aldri har hørt det så betyr ikke det at det er sant. De har bare vært heldige og ikke fått media etter seg 24/7  hinduismen er ikke noen fredfull religion nei.

• Liker 4
Skrevet

Kastesystemet. Synet på kvinner, på fattige. Så nei. 

Anonymkode: 8d0ab...1c2

Skrevet

NEGATIV

Anonymkode: 15b0b...6c5

Skrevet

Nøytral, mest fordi jeg ikke har lest meg nok opp på den religionen. 
På skolen lærte vi jo bare alt som var positivt med de alle, og kristendommen var den religionen som var satt mest i fokus, selv om jeg var i "RLE" kullet. 

Så om noen har lyst og tid til å opplyse meg mer om hinduismen og dens baksider så må de gjerne gjøre det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...