Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg ? Hvilken covid test må jeg ta?

Gjest LysOgVarme

Anbefalte innlegg

Gjest LysOgVarme

Reiser til Mallorca på lørdag. Har lest både her og der, men er usikker om det er oppdaterte nettsider. Hvilke test må jeg ta før avreise? Er antigen (hurtigtest) godkjent, eller må jeg ta pcr testen (72 timer før avreise) Det er også kommet en pcr express (for reisende står det) Er denne pcr express godkjent ved innreise til Palma Mallorca? Kjenner jeg ikke tør reise hvis jeg ikke vet 100% sikkert om jeg har tatt riktig test. 

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var forøvrig i utlandet selv, ingen sjekket om jeg hadde tatt tester på Gardermoen. Jeg tok antigen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LysOgVarme skrev (9 timer siden):

Reiser til Mallorca på lørdag. Har lest både her og der, men er usikker om det er oppdaterte nettsider. Hvilke test må jeg ta før avreise? Er antigen (hurtigtest) godkjent, eller må jeg ta pcr testen (72 timer før avreise) Det er også kommet en pcr express (for reisende står det) Er denne pcr express godkjent ved innreise til Palma Mallorca? Kjenner jeg ikke tør reise hvis jeg ikke vet 100% sikkert om jeg har tatt riktig test. 

Takknemlig for svar.

Pcr og pcr ekspress er den samme bare du er garantert tidlig svar fra ekspress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme

Takk. Jeg har funnet ut av det. Det holder med antigen test😄 Så sparer vi et par tusen kroner på det 🏊🤽‍♀️🐋🍉🍨🍹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme
zemer skrev (11 timer siden):

Pcr og pcr ekspress er den samme bare du er garantert tidlig svar fra ekspress. 

Ja jeg vet. Pcr express koster over 2000 kr. Antigen 750 kr. Glad vi sparer mange penger vi kan bruke i lommepenger istedenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LysOgVarme
Ginavn skrev (14 timer siden):

Var forøvrig i utlandet selv, ingen sjekket om jeg hadde tatt tester på Gardermoen. Jeg tok antigen 

Hvilket flyselskap fløy du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LysOgVarme skrev (2 timer siden):

Hvilket flyselskap fløy du med?

Lufthansa. Innsjekk ble gjort på vegne av SAS. Man får ikke bruke de innsjekkingsautomatene ved reise til utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet. Pcr express koster over 2000 kr. Antigen 750 kr. Glad vi sparer mange penger vi kan bruke i lommepenger istedenfor. 

Måtte teste to barn før sommeren. Hastet med svar. Ble 5000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme
zemer skrev (1 time siden):

Måtte teste to barn før sommeren. Hastet med svar. Ble 5000 kr.

Det var før sommeren. Fra 1 juli ble det antigen. Hvor gamle var barna? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LysOgVarme
Ginavn skrev (1 time siden):

Lufthansa. Innsjekk ble gjort på vegne av SAS. Man får ikke bruke de innsjekkingsautomatene ved reise til utlandet.

Nei jeg har forstått det at man må bruke innsjekking skranken. Takk for svar ❣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var før sommeren. Fra 1 juli ble det antigen. Hvor gamle var barna? 

De var 11. Testa på Volvat 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/16/2021 at 9:04 AM, LysOgVarme said:

Hvorfor tar du ikke gratis på volvat ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/16/2021 at 11:19 AM, Ginavn said:

Jeg brukte automat til innsjekk til utlandet nå i august. Var Norwegian da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Sitron skrev (5 minutter siden):

Jeg brukte automat til innsjekk til utlandet nå i august. Var Norwegian da.

Å ja. Kanskje det varierer fra selskap til selskap? Jeg kunne ikke sjekke inn med Lufthansa sin app heller. På automaten stod det bare at det ikke gikk, etter å tastet inn bookingkode og navn. Ble litt stressa :P Måtte spørre ei mindre engasjert dame i en skranke, som sa jeg måtte til innsjekkingskrankene.

Flyplassen jeg reiste fra hadde også automater, men der var det samme problem: ville ikke la meg fortsette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Ginavn said:

Å ja. Kanskje det varierer fra selskap til selskap? Jeg kunne ikke sjekke inn med Lufthansa sin app heller. På automaten stod det bare at det ikke gikk, etter å tastet inn bookingkode og navn. Ble litt stressa :P Måtte spørre ei mindre engasjert dame i en skranke, som sa jeg måtte til innsjekkingskrankene.

Flyplassen jeg reiste fra hadde også automater, men der var det samme problem: ville ikke la meg

Ja, mulig det bare er forskjell mellom selskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest rampenissen72
LysOgVarme skrev (På 15.8.2021 den 12.09):

Takknemlig for svar.

Håper du hadde en flott tur ✈️💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...