Gå til innhold

Hvorfor blir så mange kvinner sjalu på mannens venninne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvor mange ganger jeg har opplevd det, men jeg prøver jo å bare ignorere sånne halvfrekke spydigheter og sånne små hint om at det feiler meg noe. Det er uansett sånne typ. feminine pinglete kvinner som driver med sånt. De er så pinglete at de lever på mannen, og hans liv blir deres liv. Blir de sjalu fordi venninnen til mannen er tøffere enn henne, og de ser at mannen er fascinert av det? For det blir menn. Mange av dem synes fisefine kvinner er kjedelige (det synes jeg og). 

Anonymkode: 2caca...c4c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet ikke hvor mange ganger jeg har opplevd det, men jeg prøver jo å bare ignorere sånne halvfrekke spydigheter og sånne små hint om at det feiler meg noe. Det er uansett sånne typ. feminine pinglete kvinner som driver med sånt. De er så pinglete at de lever på mannen, og hans liv blir deres liv. Blir de sjalu fordi venninnen til mannen er tøffere enn henne, og de ser at mannen er fascinert av det? For det blir menn. Mange av dem synes fisefine kvinner er kjedelige (det synes jeg og). 

Dette går jo begge veier. Har venninner som ikke ‘’får lov’’ å ha mannlige venner. Synes det er feil uansett kjønn, men du virker bitter av en annen grunn når du må opphøye deg selv på denne måten.

Endret av anonymLala
  • Liker 22
Skrevet

Redd for utroskap. 

Anonymkode: 3f3e4...4a4

• Liker 4
Skrevet
anonymLala skrev (Akkurat nå):

Dette går jo begge veier. Har venninner som ikke ‘’får liv’’ å ha mannlige venner. Du virker bitter av en annen grunn når du må opphøye deg selv på denne måten.

"får liv"? 

Skrevet

Hvorfor er det så mange her inne av TS' type, som har et ekstremt behov for å fortelle hvor mye bedre de er enn andre? 

Anonymkode: 1fe0d...a3d

• Liker 21
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Redd for utroskap. 

Anonymkode: 3f3e4...4a4

Selv når venninnen ikke er interessert i menn altså? 

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker said:

"får liv"? 

Autokorrekt. Retta.

Endret av anonymLala
Skrevet

Hvorfor er det så mange her inne av TS' type, som har et ekstremt behov for å fortelle hvor mye bedre de er enn andre? 

Anonymkode: 1fe0d...a3d

Jeg sier ikke at jeg er det. Det er bare et spørsmål jeg synes er greit å få svar på. Grunnen til at jeg skrev det der om kvinner er fordi jeg synes den type kvinne er kjedelig, og hadde ikke orket selv et forhold med noe sånt pinglete. 

Skrevet

Hvorfor spør du, når dy tydeligvis kan  ramse opp svarene i hovedinnlegget ditt?

ja, jeg syns du er litt forutintatt og uansett veldig kjip mot kvinner. 

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor blir så mange menn sjalu på kjæresten sin kompis?

• Liker 6
Skrevet
Misanthropis skrev (Akkurat nå):

Hvorfor spør du, når dy tydeligvis kan  ramse opp svarene i hovedinnlegget ditt?

ja, jeg syns du er litt forutintatt og uansett veldig kjip mot kvinner. 

Jeg er bare kjip mot de som er frekke fordi de er sjalu. De klarer ikke å bli tøffere for mannen uansett hvor hardt de prøver. Ikke engang når mannen vil at hun skal prøve å være litt tøffere. Det er helt komisk å se på. Og de tør ikke å ta igjen med han og svare tilbake, så da får heller venninnen hans spydigheter ved en annen anledning. 

Skrevet
Tuba skrev (Akkurat nå):

Hvorfor blir så mange menn sjalu på kjæresten sin kompis?

Det har ikke jeg svar på. 

Skrevet

Det stråler jo igjennom at ts forakter sin venns kone. Det fanger selvsagt konen opp. Da blir man usikker (som kone).

Mannen burde også ha fanget opp dette og trygget sin kone. Men mange menn ser ikke/skjønner seg ikke på, det mellomkvinnelige dramaet.

Anonymkode: 0dbdc...264

• Liker 19
Skrevet

Typen kan fint ha kvinnelige venner men ja, jeg er nok en av de usikre. Ikke usikker på han men meg selv på den måten at jeg føler jeg lett kan byttes ut. Tenker dog ikke på dette før det er typ en vennine han henger med veldig ofte. Er det bare nå og da som venner flest er det jo ingen problem for meg. Har selv mannlige venner jeg liker godt å være med nå og da. Da er det bare rett at vi begge skal kunne ha slikt. 

Anonymkode: 072bf...33b

Skrevet

Det stråler jo igjennom at ts forakter sin venns kone. Det fanger selvsagt konen opp. Da blir man usikker (som kone).

Mannen burde også ha fanget opp dette og trygget sin kone. Men mange menn ser ikke/skjønner seg ikke på, det mellomkvinnelige dramaet.

Anonymkode: 0dbdc...264

Det er ikke sånn det startet. Det er hun som har vært bitter, sjalu og frekk. Jeg har tatt i mot masse spydigheter og prøvd å ikke bry meg om det, men det går en grense. Jeg har ikke vært slem mot henne. 

Det siste er jeg enig i. Han ser det ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er bare kjip mot de som er frekke fordi de er sjalu. De klarer ikke å bli tøffere for mannen uansett hvor hardt de prøver. Ikke engang når mannen vil at hun skal prøve å være litt tøffere. Det er helt komisk å se på. Og de tør ikke å ta igjen med han og svare tilbake, så da får heller venninnen hans spydigheter ved en annen anledning. 

Ja og da rettferdiggjør det din oppførsel? 

du vet faktisk ikke hva som egentlig foregår i et parforhold, uansett hvor du får informasjonen din fra, ( ene parten eller egne observasjoner) 
men sett fra utsiden har du lite flatterende teorier. 
 Og om mannen virkelig ville hatt en annen kvinne enn den har er sammen med, så hadde han vel bare vært «mann nok» og valgt annerledes? 
eller er hele forholdet også kvinnens ansvar? 
mye dumt her 🙄

• Liker 2
Skrevet

Jeg har klart sagt ifra at mannen min ikke får lov å ha nære venninner med ikke-vestlig bakgrunn fordi jeg føler de har bedre personlighet/utseende enn meg. I tillegg har mannen min sagt det selv.

Anonymkode: a68dd...f4f

• Liker 2
Skrevet

De kan bli usikre fordi det på den ene eller andre måten også er en annen kvinne i hans liv, når de vil være den soleklare nummer en. Enten de er redd for at det er noe romantisk eller seksuelt i luften, eller så er de rett og slett sjalu bare på vennskapet i seg selv, selv om de vet det er platonisk. 

Her virker det jo imidlertid som du er den mest usikker, og som skaper problemer? Du tenker at menn (altså dine kompiser) ikke liker fisefine kjedelige damer - med andre ord de damene som de faktisk har blitt sammen med, og som du må innse at de foretrekker over deg. Og du snakker om disse damene som de er mindreverdige mennesker, det er jo et dårlig utgangspunkt for et vennskap.

Men ja, det er noe dritt når nære kompiser blir sammen med ei som sliter veldig med sjalusi! Jeg hever meg bare over det, tenker det er henne det er mest synd på og at jeg skal være litt ydmyk her (opp til et visst punkt). 

• Liker 11
Skrevet
Misanthropis skrev (1 minutt siden):

Ja og da rettferdiggjør det din oppførsel? 

du vet faktisk ikke hva som egentlig foregår i et parforhold, uansett hvor du får informasjonen din fra, ( ene parten eller egne observasjoner) 
men sett fra utsiden har du lite flatterende teorier. 
 Og om mannen virkelig ville hatt en annen kvinne enn den har er sammen med, så hadde han vel bare vært «mann nok» og valgt annerledes? 
eller er hele forholdet også kvinnens ansvar? 
mye dumt her 🙄

Det som foregår i andres parforhold er ikke mitt problem. Og hvorfor skulle jeg nekte han å være sammen med den han vil? Vi er bare venner, punktum. Det er jo hun som er sjalu. 

Skrevet
Cuntzilla skrev (2 minutter siden):

De kan bli usikre fordi det på den ene eller andre måten også er en annen kvinne i hans liv, når de vil være den soleklare nummer en. Enten de er redd for at det er noe romantisk eller seksuelt i luften, eller så er de rett og slett sjalu bare på vennskapet i seg selv, selv om de vet det er platonisk. 

Her virker det jo imidlertid som du er den mest usikker, og som skaper problemer? Du tenker at menn (altså dine kompiser) ikke liker fisefine kjedelige damer - med andre ord de damene som de faktisk har blitt sammen med, og som du må innse at de foretrekker over deg. Og du snakker om disse damene som de er mindreverdige mennesker, det er jo et dårlig utgangspunkt for et vennskap.

Men ja, det er noe dritt når nære kompiser blir sammen med ei som sliter veldig med sjalusi! Jeg hever meg bare over det, tenker det er henne det er mest synd på og at jeg skal være litt ydmyk her (opp til et visst punkt). 

Noe romantisk eller seksuelt er ikke i luften med noen av mine kompiser. Jeg er ikke interessert i menn på den måten, så det spiller ingen rolle for meg hva slags kvinner de foretrekker. Jeg blir bare forbannet når andre kvinner må starte krig fordi de er sjalu. Jeg vil jo ikke miste mine venner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...