AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #1 Skrevet 15. august 2021 Ser noen skriver at barnet sov hele natten fra hen var et par uker gammel, ammet dere eller brukte mme? Leser om at intervallene mellom måltidene er lengre når man gir erstattning, og min lille på en måned krever fortsatt pupp oftere enn annenhver time hele døgnet. Er helt utslitt, ammingen funker dårlig og jeg holder på å gi den opp. Hvis søvnen attpåtil blir mye bedre med mme tror jeg kanskje jeg kaster inn håndklet når det gjelder ammingen. Har virkelig prøvd hardt for å få det til, men dette blir for vanskelig Anonymkode: 44c5e...614
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #2 Skrevet 15. august 2021 Ga mme. Barn som ammes sover mye dårligere. Anonymkode: 5cb4d...2a0 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #3 Skrevet 15. august 2021 MME er ingen garanti for bedre søvn, dessverre. Men vi gir MME og vår baby sov natten gjennom først da hun var 4 måneder. Før det var det 1-2 oppvåkningen for mat fra kl 20 til kl 08. Anonymkode: 79347...d34 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #4 Skrevet 15. august 2021 Vi ga mme fra starten med begge. De våknet en gang for mat fram til 5-6 uker, deretter sov de hele natten. Anonymkode: f445b...b42 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #5 Skrevet 15. august 2021 Med første fikk han pupp, våken minimum hver time til han var et år. Andre får også pupp, har sovet godt hele tiden, våken hver 3-4 time for mat. Er nå 4 mnd og legges kl 18.30 og våkner da igjen kl 10.00. Har dog begynt å gi han mme fordi han ikke er fornøyd etter puppen, men får bare ca 150 ml i døgnet. Den får han som regel på dagtid så det gjør ikke noe forskjell på nattesøvnen. Babyer er rett og slett forskjellige med forskjellige behov. Med første hjalp det heller ikke når han begynte med fast føde, han sov og sover bare generelt dårlig. Han var også tidlig ute med å gå, hoppe, springe og er veldig aktiv. Lillebror er mye roligere som person enda. Anonymkode: e0eff...bc4 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #6 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med første fikk han pupp, våken minimum hver time til han var et år. Andre får også pupp, har sovet godt hele tiden, våken hver 3-4 time for mat. Er nå 4 mnd og legges kl 18.30 og våkner da igjen kl 10.00. Har dog begynt å gi han mme fordi han ikke er fornøyd etter puppen, men får bare ca 150 ml i døgnet. Den får han som regel på dagtid så det gjør ikke noe forskjell på nattesøvnen. Babyer er rett og slett forskjellige med forskjellige behov. Med første hjalp det heller ikke når han begynte med fast føde, han sov og sover bare generelt dårlig. Han var også tidlig ute med å gå, hoppe, springe og er veldig aktiv. Lillebror er mye roligere som person enda. Anonymkode: e0eff...bc4 Mente kl 22.00 for mat, ikke kl 10 på morgen 😂 han sover som regel til kl 0730, med mat innimellom. Anonymkode: e0eff...bc4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #7 Skrevet 15. august 2021 En måned er jo fremdeles ganske ungt, TS, så det kan fint bli bedre! Men har samme problem med utfordrende amming og baby som er mye våken om natta. Noen som ammer som har solskinnshistorier om barn som sover natten gjennom? (Eller som bare våkner en gang, ammes og sover videre?) Jeg har så ekstremt lite lyst å styre med erstatning og flasker og dritt, så håper det løsner snart. Førstemann ble mer stabil etterhvert, men da var jeg yngre og hadde bare ett barn og mer energi 🤦 Anonymkode: e1c9a...524
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #8 Skrevet 15. august 2021 Ammet. Men hadde barnet på eget rom. Anonymkode: f39b2...2d9 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #9 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En måned er jo fremdeles ganske ungt, TS, så det kan fint bli bedre! Men har samme problem med utfordrende amming og baby som er mye våken om natta. Noen som ammer som har solskinnshistorier om barn som sover natten gjennom? (Eller som bare våkner en gang, ammes og sover videre?) Jeg har så ekstremt lite lyst å styre med erstatning og flasker og dritt, så håper det løsner snart. Førstemann ble mer stabil etterhvert, men da var jeg yngre og hadde bare ett barn og mer energi 🤦 Anonymkode: e1c9a...524 Les over 😊 Denne runden har jeg mindre melk så har nå begynt å supplere med mme. Baby har ikke tålmodighet til å ligge på puppen I timevis som forrige for å øke produksjon, og går heller ikke tilfredsstillende opp i vekt. Men han er foreløpig fornøyd med det han for på nattestid. Er våken kl 22.00, rundt kl 01.30, og kl 04.00 før han våkner og vi starter dagen mellom 07.00 og 07.30. Dette kan kanskje høres mye ut, men hver amming tar max 5 min. Og med min forhistorie er dette faktisk fantastisk bra! Anonymkode: e0eff...bc4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #10 Skrevet 15. august 2021 Begge mine sov natten gjennom fra de var ca en uke gamle. Ble fullammet begge to. Anonymkode: 677f2...030
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #11 Skrevet 15. august 2021 Her sov babyen mye fra start, på tross av for lite melk til å begynne med. Våken 1-2ganger per natt for mat, sovner lett igjen. Produksjonen og vektøkninga kom seg etterhvert, tok 1-2mnd. Var ca 45min på, 45min av på dagtid de første 2-3mnd, ganske slitsomt - men absolutt verdt strevet. Nå tar det 5min hver 2-4time Anonymkode: 3f48d...87b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #12 Skrevet 15. august 2021 Min sov natten gjennom fra han var 2 uker gammel og jeg ammet Anonymkode: f7bd7...2c1 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #13 Skrevet 15. august 2021 Jeg fullammet og hadde en baby som kun våknet for mat to ganger per natt, ca kl 2 og kl 6. Sov ellers i strekk fra 23-11. Anonymkode: 810ca...487 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #14 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser noen skriver at barnet sov hele natten fra hen var et par uker gammel, ammet dere eller brukte mme? Leser om at intervallene mellom måltidene er lengre når man gir erstattning, og min lille på en måned krever fortsatt pupp oftere enn annenhver time hele døgnet. Er helt utslitt, ammingen funker dårlig og jeg holder på å gi den opp. Hvis søvnen attpåtil blir mye bedre med mme tror jeg kanskje jeg kaster inn håndklet når det gjelder ammingen. Har virkelig prøvd hardt for å få det til, men dette blir for vanskelig Anonymkode: 44c5e...614 Mange ammende omtaler som at barna sover hele natta når barnet kun våkner for amming, dvs ikke er våken om natten. Anonymkode: 95883...b3d
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #15 Skrevet 15. august 2021 Jeg leste et sted at en undersøkelse viste at mødre som ga mme i snitt sover mindre enn ammende. Det er nok fordi man må våkne mer for å blande en flaske mme enn man må får å løfte en unge inntill seg for å gi puppen. Selv så opplever jeg at de som kun gir mme får barn som sover igjennom natten raskere, men de sover jævlig dårlig når de ikke sover igjennom. Vent og se... rundt 6 uker pleier det å roe seg. Jeg ammet konstant døgnet rundt i 8 uker. Nå ved 4 måneder legger vi 19, så ammer jeg 01 og 07. Sover videre til 08/0830 Anonymkode: 0aaad...837 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #16 Skrevet 15. august 2021 Det er ingen nyfødte som sover hele natten uten oppvåkning. Dersom det er tilfelle så kan barnet være sykt. Nyfødte får lettere lavt blodsukker og skal derfor ha jevnlig tilførsel av næring. Husk at de kun inntar flytende føde. Det holder ikke mange timene i magen. Anonymkode: e83c3...0ed 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #17 Skrevet 15. august 2021 Fra 8 ukers alder sov mitt barn 10-12 timer sammenhengende om natten uten mat. Fullammet. Anonymkode: d646f...b36
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #18 Skrevet 15. august 2021 Spiller ingen rolle. Min første ble fullammet - sov sykt dårlig. Nr 2 ble delammet - sov sykt dårlig. Nr 3 fikk mme fra start - og gjett hva? Han også sov sykt dårlig😅 Noen bare er sånn. Anonymkode: fce34...fdd
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #19 Skrevet 15. august 2021 Ga mme helt fra starten av. Hun sov natten igjennom fra hun var ca.3 måneder, med kun en flaske per natt. Herlig. Fylling av flasker går superraskt og er ikke noe problem i det hele tatt. Hun sovnet alltid rett etterpå. Kommer til å gjøre det samme når nr.2 kommer i november Anonymkode: ee1b9...612 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #20 Skrevet 15. august 2021 Min sov hele natten fra dag 1. Fullammet baby og måtte ha på alarm selv for å mate om natten og baby sov enten igjennom mating eller sovnet raskt etter. Frisk og glad baby som la på seg godt. Så det er ikke slik at babyer som sover hele natten uten å våkne selv er syke, men vårt tilfelle er nok heller unntaket enn regelen. Anonymkode: a252b...edd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå