Gå til innhold

Tilsynelatende ressurssterke forledre, uten bøker og tegnesaker i huset?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Hvemsomhelst
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så du tenker at det er greit at barna lærer seg diskriminerende måter å snakke om samer og jøder på igjennom verkene hans? Enkelte av verkene hans kan man lese så klart, men tror du neppe har lest alt av Hamsun når du uttaler deg på denne måten. 

Anonymkode: 32b3a...deb

Adopterer du selv alt som skrives, for å bli som romanen?  Og lærer du ikke barna kritisk sans?

Selvfølgelig pratet vi også masse sammen om ting som sto i bøkene, og min datter ble da slett ikke nazist eller same-mobber fordi hun leste Hamsuns bøker.  Har nå aldri hørt slikt vås.

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvemsomhelst skrev (Akkurat nå):

Adopterer du selv alt som skrives, for å bli som romanen?  Og lærer du ikke barna kritisk sans?

Selvfølgelig pratet vi også masse sammen om ting som sto i bøkene, og min datter ble da slett ikke nazist fordi hun leste Hamsuns bøker.  Har nå aldri hørt slikt vås.

Igjen, syvåring. De har ikke kommet så langt i å forme denne kritiske sansen.

Anonymkode: 06f1e...a26

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemsomhelst skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig pratet vi også masse sammen om ting som sto i bøkene, og min datter ble da slett ikke nazist eller same-mobber fordi hun leste Hamsuns bøker.  Har nå aldri hørt slikt vås.

Du snakker som du har vett til. Skal man lese disse bøkene hvor det er et sånt syn på andre mennesker, bør det gjøres i undervisningssammenheng. Educate yourself. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Igjen, syvåring. De har ikke kommet så langt i å forme denne kritiske sansen.

….og alle barn er like?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du snakker som du har vett til. Skal man lese disse bøkene hvor det er et sånt syn på andre mennesker, bør det gjøres i undervisningssammenheng. Educate yourself. 

Hva du tenker om mitt vett er meg da revnende likegyldig. Dette gidder jeg ikke å diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel prioriteringer, her satser vi på sport/idrett og datautstyr. 

Syns det er viktig med data/tekniske ferdigigheter.  Samt lære barns idrett som seiling,ski, skating,motorsport  osv. I dagens samfunn.

Hadde en norsklærer sett det hadde vi nok vært ressurssvake i hennes øyne,men det er prioriteringer og interesser fremfor bøker fra 1800 tallet.

Anonymkode: d60bb...c52

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Igjen. Bruk mindre tid på å bekymre deg for hva folk har hjemme hos seg selv eller ikke. Jobber selv som lærer, slutt å bruk det som er argument 

Kom gjerne med saklige innspill da. Til nå er det kun en av oss som har kommet med det. Det å be andre om å tie tar seg dårlig ut i moderne demokratiske samfunn. Du har ellers neppe pedagogikken på din side, hvis du skal forsvare passiviseringen barna nå dessverre går gjennom. Vi må steppe opp og ta tilbake medier av langt høyere kvalitet enn disse digitale barnepasserne. 

Anonymkode: d1adc...604

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemsomhelst skrev (21 minutter siden):

Hva du tenker om mitt vett er meg da revnende likegyldig. Dette gidder jeg ikke å diskutere.

Da skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å kommentere det her. Ærlig talt, ta deg sammen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kom gjerne med saklige innspill da. Til nå er det kun en av oss som har kommet med det. Det å be andre om å tie tar seg dårlig ut i moderne demokratiske samfunn. Du har ellers neppe pedagogikken på din side, hvis du skal forsvare passiviseringen barna nå dessverre går gjennom. Vi må steppe opp og ta tilbake medier av langt høyere kvalitet enn disse digitale barnepasserne. 

Anonymkode: d1adc...604

Igjen. Slutt å bruk yrket ditt som et argument. Folk bør bruke tiden sin mindre på å bekymre seg for andre. Dette burde du vite selv. Sleivspark kan du spare deg for. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er vel prioriteringer, her satser vi på sport/idrett og datautstyr. 

Syns det er viktig med data/tekniske ferdigigheter.  Samt lære barns idrett som seiling,ski, skating,motorsport  osv. I dagens samfunn.

Hadde en norsklærer sett det hadde vi nok vært ressurssvake i hennes øyne,men det er prioriteringer og interesser fremfor bøker fra 1800 tallet.

Anonymkode: d60bb...c52

Ja, ts er lærer og vet visst hva som er best for alle. Alle lærere jeg jobber med vet at det ikke er sånn. Folk har ulike interesser. Verden går fremover. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De som er minimalister og har støv på hjernen har de minst stimulerende hjemmene. Ikke Lego, perler,bøker og tegnesaker. Blasse nøytrale farger på barnerommet. Det går sikkert greit altså. Barn får det de trenger på barnehage.

Anonymkode: 691f5...3e0

Hva har noe av dette med minimalisme å gjøre? Les deg opp du 

Vi er minimalisere og har mer hobbyutstyr enn alle jeg kjenner. 

Anonymkode: 68345...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Han er nazist og har skrevet grove diskrimerende ting om samer. Er folk så lite opplyste og beleste her inne🙄

Jojo, men hvem bryr seg? Han var en god forfatter. Men tror ikke jeg ville latt mine barn lese voksenlitteratur uansett. 

Anonymkode: 186f5...953

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jojo, men hvem bryr seg? Han var en god forfatter. Men tror ikke jeg ville latt mine barn lese voksenlitteratur uansett. 

Anonymkode: 186f5...953

Jeg bryr meg om at barna mine ikke lærer å omtale samer som lapper feks. Men, folk er forskjellige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hvemsomhelst
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da skjønner jeg ikke hvorfor du gidder å kommentere det her. Ærlig talt, ta deg sammen. 

Noe så uskyldig som hva barn leser, og du angriper meg fordi jeg må forsvare meg mot deg?Jeg kaller din oppførsel som regelrett brukerangrep mot meg!  Du er til og med for feig til å skrive med ditt eget nick.  Kanskje jeg rett og slett burde rapportere deg?  

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, ts er lærer og vet visst hva som er best for alle. Alle lærere jeg jobber med vet at det ikke er sånn. Folk har ulike interesser. Verden går fremover. 

Det kommer aldri en tid hvor det ikke er viktig å være kreativ og lese bøker.

Anonymkode: 911e1...f5b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Akkurat Hamsun ville jeg nok ha sensurert. 

😅

Jeg lærte meg å lese ved å sluke Margit Sandemoe mens mormor hvilte middag.

Da var det ikke så mye underholdning. Man måtte lese tidlig for å få tilgang til spennende ting. Nettbrett m YouTube ol har ødelagt for mye av dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvemsomhelst skrev (4 timer siden):

Var nå det så rart? Hun fikk forsyne seg fritt fra bokhylla. Skulle jeg heller ha sensurert?

Hva blir neste Pappilion og Krig og Fred?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemsomhelst skrev (2 timer siden):

Hamsun var en forbryter, nazist og det hele.  Han skrev også mange gode bøker. Jeg gidder ikke å diskutere Hamsun, men det er en grunn til at bøkene hans regnes blant klassikerne.

Jeg støtter deg. Hadde barnet mitt vært så begavet at hen leste Hamsun som 8-åring, så versågod. Som sagt var det Margit Sandemo som fikk opp lesehastigheten min, var jo ikke helt barnevennlig det heller. Husker fortsatt hva det var, føljetongen het «Jomfruen fra tåkeskogen» i Hjemmet. Jomfru så lenge det varte si 😅

Barn skjønner ofte mer enn vi aner. Er ikke tilhenger av å sensurere alt for barna. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på regelen om å utgi seg for å være flere brukere. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

«Educate yourself» 😂 Haha det tåpeligste argumentet fra Internett-kultur, og så klarer du ikke finne en norsk oversettelse til det engang 😂😂😂

Anonymkode: d55b3...4cb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...