AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #1 Skrevet 15. august 2021 Jeg har en sønn på tre måneder, og har derfor naturligvis noen kilo ekstra på kroppen. Før jeg ble gravid veide jeg 62 kg. Rett før jeg poppet veide jeg 86 kg. Nå tre måneder etterpå veier jeg 70 kg. Jeg har ikke trent eller spist sunt. Denne vektnedgangen kom av amming regner jeg med. Hver eneste gang jeg møter svigermor spør hun om jeg går mye tur. Klarer ikke oppfatte om hun prøver å hinte om at jeg må slanke meg (noe jeg vet jeg må, og vekta går jo nedover selv om det går sent), eller om det er ment som smalltalk. Hvis ikke hun spør om jeg går tur, sier hun at det er viktig at jeg kommer meg ut på tur. Jeg går på trilletur både titt og ofte, men forteller ikke henne det, for hun har ikke noe med hva jeg gjør og ikke gjør. Neste gang hun tar det opp har jeg lyst til å svare på en måte som får henne til å forstå hvor uhøflig jeg oppfatter henne uten at jeg svarer frekt. Hva bør jeg si? Anonymkode: 23cb0...49b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #2 Skrevet 15. august 2021 «Går du mye tur?» Du svarer: «Tar du mye botox?» eller «Like ofte som du bruker anti-age krem». Synes man bør svare på samme måte slik at de skjønner. Anonymkode: 4399d...51c 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #3 Skrevet 15. august 2021 Kan det være pga babyen hun spør om du går tur? Ikke at det har noe med din kropp å gjøre i det hele tatt, men at hun tenker at babyen trenger frisk luft? (så frisk luft som babyen kan få ved å ligge langt nedi en vogn...) Vet at mange tenker sånn, at det er viktig at man kommer seg ut i frisk luft - og i hvert fall på denne tiden da vi må nyte de siste ukene før det blir kaldt og mørkt. Anonymkode: 4e4f6...4f5 9
Vera Skrevet 15. august 2021 #4 Skrevet 15. august 2021 Hva om hun spør om du går mye tur fordi hun ser hvor mye du har gått ned på kort tid? 15
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #5 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har en sønn på tre måneder, og har derfor naturligvis noen kilo ekstra på kroppen. Før jeg ble gravid veide jeg 62 kg. Rett før jeg poppet veide jeg 86 kg. Nå tre måneder etterpå veier jeg 70 kg. Jeg har ikke trent eller spist sunt. Denne vektnedgangen kom av amming regner jeg med. Hver eneste gang jeg møter svigermor spør hun om jeg går mye tur. Klarer ikke oppfatte om hun prøver å hinte om at jeg må slanke meg (noe jeg vet jeg må, og vekta går jo nedover selv om det går sent), eller om det er ment som smalltalk. Hvis ikke hun spør om jeg går tur, sier hun at det er viktig at jeg kommer meg ut på tur. Jeg går på trilletur både titt og ofte, men forteller ikke henne det, for hun har ikke noe med hva jeg gjør og ikke gjør. Neste gang hun tar det opp har jeg lyst til å svare på en måte som får henne til å forstå hvor uhøflig jeg oppfatter henne uten at jeg svarer frekt. Hva bør jeg si? Anonymkode: 23cb0...49b Du oppfatter det slik, altså vet du ikke om det er meningen hennes. Da spør du hvorfor hun er så opptatt av at du skal gå tur. Så utfra svaret kan du fortelle henne hvordan det påvirker deg. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor alternativ 1 for deg er å være spydig. Anonymkode: ba0d8...569 8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #6 Skrevet 15. august 2021 Wow, du er innstilt på å ta alt i verste mening, må være slitsomt. Anonymkode: 3391d...d20 19
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #7 Skrevet 15. august 2021 Jeg tror du overtenker her. Anonymkode: 579d7...5ac 16
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #8 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har en sønn på tre måneder, og har derfor naturligvis noen kilo ekstra på kroppen. Før jeg ble gravid veide jeg 62 kg. Rett før jeg poppet veide jeg 86 kg. Nå tre måneder etterpå veier jeg 70 kg. Jeg har ikke trent eller spist sunt. Denne vektnedgangen kom av amming regner jeg med. Hver eneste gang jeg møter svigermor spør hun om jeg går mye tur. Klarer ikke oppfatte om hun prøver å hinte om at jeg må slanke meg (noe jeg vet jeg må, og vekta går jo nedover selv om det går sent), eller om det er ment som smalltalk. Hvis ikke hun spør om jeg går tur, sier hun at det er viktig at jeg kommer meg ut på tur. Jeg går på trilletur både titt og ofte, men forteller ikke henne det, for hun har ikke noe med hva jeg gjør og ikke gjør. Neste gang hun tar det opp har jeg lyst til å svare på en måte som får henne til å forstå hvor uhøflig jeg oppfatter henne uten at jeg svarer frekt. Hva bør jeg si? Anonymkode: 23cb0...49b Hadde sagt hvorfor spør du om det hele tiden? Så sier hun sikkert det er viktig.så hadde jeg sagt hva mener du med viktig. Finn ut hva hun mener. Eventuelt si noe tilsvarende hva med deg gjør du xxx ofte? Du vet det er viktig å f.eks trene hukommelsen når du blir eldre. Anonymkode: 97f20...d82 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. august 2021 #9 Skrevet 15. august 2021 (endret) For meg høres dette ut som helt vanlig smaltalk, fra din svigermor. Du må ikke ta alt i verste mening. Endret 15. august 2021 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #10 Skrevet 15. august 2021 Hadde ikke sagt noe. Du vet ikke om hun mener det frekt. Husk at du er i hormonland og ikke helt stabil, da er der som regel bedre å holde munn og heller gå litt for seg selv. Anonymkode: 74960...583 6
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #11 Skrevet 15. august 2021 Når spørsmål om noen går turer blir en spydighet.. Nei, jeg tror ikke dette er noe du bør svare annet enn helt normalt og ærlig på. Det kan klart være relatert til barnet, det kan være at hun mener tur er bra, frisk luft er bra, det kan være så mangt. Anonymkode: 6ae23...472 4
Anonymgrytevott Skrevet 15. august 2021 #12 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når spørsmål om noen går turer blir en spydighet.. Nei, jeg tror ikke dette er noe du bør svare annet enn helt normalt og ærlig på. Det kan klart være relatert til barnet, det kan være at hun mener tur er bra, frisk luft er bra, det kan være så mangt. Anonymkode: 6ae23...472 Det handler om måten hun spør på. Og det hører med at hun er 176 cm og 50 kg. Vandrende flaggstang, som (tro det eller ei) slanker seg. Føler meg som jabba the Hut ved siden av henne 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #13 Skrevet 15. august 2021 Just now, Anonymgrytevott said: Det handler om måten hun spør på. Og det hører med at hun er 176 cm og 50 kg. Vandrende flaggstang, som (tro det eller ei) slanker seg. Føler meg som jabba the Hut ved siden av henne Det kan nok fort handle om at hun er tynn, noe du ikke er nå, og følelsen det gir deg å være ved siden av henne. La det bero til det ev. blir noe mer direkte spydighet, dette her høres mest ut som overtolkning og følelser fra din side. Anonymkode: 6ae23...472 11
got2go Skrevet 15. august 2021 #14 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har en sønn på tre måneder, og har derfor naturligvis noen kilo ekstra på kroppen. Før jeg ble gravid veide jeg 62 kg. Rett før jeg poppet veide jeg 86 kg. Nå tre måneder etterpå veier jeg 70 kg. Jeg har ikke trent eller spist sunt. Denne vektnedgangen kom av amming regner jeg med. Hver eneste gang jeg møter svigermor spør hun om jeg går mye tur. Klarer ikke oppfatte om hun prøver å hinte om at jeg må slanke meg (noe jeg vet jeg må, og vekta går jo nedover selv om det går sent), eller om det er ment som smalltalk. Hvis ikke hun spør om jeg går tur, sier hun at det er viktig at jeg kommer meg ut på tur. Jeg går på trilletur både titt og ofte, men forteller ikke henne det, for hun har ikke noe med hva jeg gjør og ikke gjør. Neste gang hun tar det opp har jeg lyst til å svare på en måte som får henne til å forstå hvor uhøflig jeg oppfatter henne uten at jeg svarer frekt. Hva bør jeg si? Anonymkode: 23cb0...49b Hvorfor kan du ikke bare si det når hun spør? 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #15 Skrevet 15. august 2021 Kan hende hun spør fordi hun er opptatt av barnebarnet sitt også og lurer på om dere kommer dere ut på tur, er interessert. Anonymkode: 97f20...d82 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #16 Skrevet 15. august 2021 Bestemødre er vanligvis utrolig opptatt av at barnet skal få frisk luft. I tillegg ser hun vel at du har gått mye ned i vekt. Kanskje lurer hun på hvordan du har det, og da kan "mye tur" være et tegn på at du har det bra og ikke lider av apati og fødselsdepresjon, feks. Jeg ville bare ha sagt sannheten, ja, jeg går mye tur. Hvorfor legge opp til mindgames og spill? Det gagner ingen av dere. Anonymkode: 691b5...780 5
Gjest loveli Skrevet 15. august 2021 #17 Skrevet 15. august 2021 Du har gått sinnsykt mye ned i vekt på kort tid TS, ikke la dette påvirke deg. Neste gang kan du bare spørre henne, "Ja, jeg går mye tur, hva tenker du på?" Altså ikke spydig i det hele tatt (avhenger av tonen din) Men bare nysgjerrig på hva hun mener. La henne utdype det selv, så slipper du å lage egne negative forklaringer. Men jeg kan absolutt se for meg at hun kan spørre på en uhyggelig måte, men nå har du fått barnebarnet hennes og du ønsker derfor en god tone med henne. Vent heller med å lage dårlig stemning før du virkelig har grunn til det, dersom det skulle oppstå noe som faktisk er slemt sagt senere. Men prøv å vær en bedre person enn å pakke inn en spydighet til henne.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #18 Skrevet 15. august 2021 Du bør virkelig gå i deg selv. Anonymkode: 9c9ec...ca9 1
Svigermor Skrevet 15. august 2021 #19 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du bør virkelig gå i deg selv. Anonymkode: 9c9ec...ca9 Gå tur i seg selv. 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #20 Skrevet 15. august 2021 Herregud. Noen mennesker er altså så sære og vrange, men dette er altså helt ekstremt. Og da sikter jeg til deg ts, ikke svigermor. Å spørre en som nettopp har fått barn og hun går mye tur er et helt normalt spørsmål, men din første tanke er «det har ikke hun noe med». Kan hun spørre deg om noe som helst egentlig? Blir du sur hvis hun spør om du har kjøpt nye gardiner? Fått ny frisyre? Om du trives på jobb? Anonymkode: d3822...9cd 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå