AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #1 Skrevet 15. august 2021 Jeg er 39 år. Kvinne. Relativt nylig blitt singel etter et langvarig forhold som var ganske dødt de siste årene. Har to barn på 8 og 9 år. Holder meg godt for alderen. Slank, oppegående, god jobb og lønn og alt det der. Ønsker å treffe en mann. Merker at jeg har peilet meg inn på menn på 50+ og tilogmed kikker litt ekstra på en perifer kollega på 60 som er veldig hyggelig å prate med. Menn på 40-45 er jeg ikke så interessert i. De er kjekke nok, men jeg ser for meg at de er i midtlivskrise el.l. Men så er jeg redd jeg har falt i den fellen som jeg har sett flere beskrive her inne - at jeg som attraktiv 40-åring ikke skjønner hvor «bra» jeg faktisk er. At jeg ikke trenger å gå og speide etter disse 55-åringene. Noen tanker? Hvem bør en kvinne på 40 se etter? (Bortsett fra det opplagte da, en man har kjemi med osv). Anonymkode: f506c...024
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #2 Skrevet 15. august 2021 Kjære medsøster🙂 Bruk heller litt tid på å lete etter en jevnaldrende kjæreste, i hvert fall hvis du tenker langsiktig. Det er ikke noe særlig å sitte der med en 80-åring når du sjøl er 65. En annen ting er generasjonsforskjellen, den er etter min erfaring merkbar med så lite som sju - åtte års aldersforskjell. Anonymkode: 8852d...511 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #3 Skrevet 15. august 2021 Jeg er snart 44 å det kunne aldri fallt meg inn å se etter en mann på 50+. Exen min fyllte 50 i år (ble slutt for et år siden) å han er så gammel. Finnes selvsagt 50åringer som er «yngre» enn han men nei takk. Min kjære er to år yngre enn meg, passer fint. Anonymkode: 903d1...df8 7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #4 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er snart 44 å det kunne aldri fallt meg inn å se etter en mann på 50+. Exen min fyllte 50 i år (ble slutt for et år siden) å han er så gammel. Finnes selvsagt 50åringer som er «yngre» enn han men nei takk. Min kjære er to år yngre enn meg, passer fint. Anonymkode: 903d1...df8 Interessant. Har inntrykk av at det skjer et eller annet med mange kvinner i førtiårene. Et skifte der de går fra å søke seg mot eldre menn til å ønske seg jevngamle og yngre menn. Mulig jeg er der om noen år da. Men enn så lenge kikker jeg på menn som er 15 år eldre 😶 Men kanskje jeg bør snu allerede nå… ts Anonymkode: f506c...024
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #5 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Interessant. Har inntrykk av at det skjer et eller annet med mange kvinner i førtiårene. Et skifte der de går fra å søke seg mot eldre menn til å ønske seg jevngamle og yngre menn. Mulig jeg er der om noen år da. Men enn så lenge kikker jeg på menn som er 15 år eldre 😶 Men kanskje jeg bør snu allerede nå… ts Anonymkode: f506c...024 Jeg er straks 40 selv og har merket det samme. Før hadde jeg kun øyne for menn som var eldre enn meg selv, gjerne 10+. Men nå synes jeg plutselig menn på min egen alder er mer enn nok, og kan gjerne ta en som er noen år yngre. På den andre siden har jeg stor tro på å følge hjertet jeg da, så hvis jeg skulle falt for en som var mye eldre så ville jeg uten tvil gått for ham allikevel. Anonymkode: 89f01...a5e 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #6 Skrevet 15. august 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Har inntrykk av at det skjer et eller annet med mange kvinner i førtiårene. Et skifte der de går fra å søke seg mot eldre menn til å ønske seg jevngamle og yngre menn. Mulig jeg er der om noen år da. Dette stemmer veldig bra med min oppfatning (jeg er mann) 😄 Frem til man er middelaldrende vil damer ha eldre menn (0-5 år eldre er vel vanligst), men etter 40 snur mange. Det ser man på datingsider hvor man oppgir aldersspenn. Om disse damene virkelig blir sammen med yngre menn eller om det bare blir sex er en annen sak da. De som søker yngre menn tror jeg ærlig talt ofte forblir evig single, men det er jo en ærlig sak. De forsvinner ikke fra datingsidene i hvertfall, mens damene som søker samme aldersforskjell som før blir tatt. Anonymkode: 1c1dd...9e5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #7 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Dette stemmer veldig bra med min oppfatning (jeg er mann) 😄 Frem til man er middelaldrende vil damer ha eldre menn (0-5 år eldre er vel vanligst), men etter 40 snur mange. Det ser man på datingsider hvor man oppgir aldersspenn. Om disse damene virkelig blir sammen med yngre menn eller om det bare blir sex er en annen sak da. De som søker yngre menn tror jeg ærlig talt ofte forblir evig single, men det er jo en ærlig sak. De forsvinner ikke fra datingsidene i hvertfall, mens damene som søker samme aldersforskjell som før blir tatt. Anonymkode: 1c1dd...9e5 Du oppfordrer altså kvinner til å søke menn som er 5,10,15 år eldre? Anonymkode: f506c...024
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #8 Skrevet 15. august 2021 Prøv deg mot 20 åringer. Vil tro det vil passe bedre for deg. Anonymkode: 82ab6...48b 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #9 Skrevet 15. august 2021 32 minutter siden, AnonymBruker said: Du oppfordrer altså kvinner til å søke menn som er 5,10,15 år eldre? Anonymkode: f506c...024 Sånn passiv aggressiv, barnslig stråmannsargumentasjon blir jeg ikke med på, jeg skrev det jeg skrev og ingenting annet. Alle gjør som de vil og søker det de søker. Anonymkode: 1c1dd...9e5 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #10 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er 39 år. Kvinne. Relativt nylig blitt singel etter et langvarig forhold som var ganske dødt de siste årene. Har to barn på 8 og 9 år. Holder meg godt for alderen. Slank, oppegående, god jobb og lønn og alt det der. Ønsker å treffe en mann. Merker at jeg har peilet meg inn på menn på 50+ og tilogmed kikker litt ekstra på en perifer kollega på 60 som er veldig hyggelig å prate med. Menn på 40-45 er jeg ikke så interessert i. De er kjekke nok, men jeg ser for meg at de er i midtlivskrise el.l. Men så er jeg redd jeg har falt i den fellen som jeg har sett flere beskrive her inne - at jeg som attraktiv 40-åring ikke skjønner hvor «bra» jeg faktisk er. At jeg ikke trenger å gå og speide etter disse 55-åringene. Noen tanker? Hvem bør en kvinne på 40 se etter? (Bortsett fra det opplagte da, en man har kjemi med osv). Anonymkode: f506c...024 Jeg hadde søkt 35-50 da jeg var på din alder. Tror faktisk mange menn over 50 er mer i midtlivskrise enn de mellom 35 og 45. Anonymkode: 468cd...37b 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #11 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sånn passiv aggressiv, barnslig stråmannsargumentasjon blir jeg ikke med på, jeg skrev det jeg skrev og ingenting annet. Alle gjør som de vil og søker det de søker. Anonymkode: 1c1dd...9e5 Nå var det vel du som skrev at kvinner som ønsket seg yngre menn, ble gående alene. Så passiv aggressiv kan du være selv 🙂 Anonymkode: f506c...024
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #12 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg hadde søkt 35-50 da jeg var på din alder. Tror faktisk mange menn over 50 er mer i midtlivskrise enn de mellom 35 og 45. Anonymkode: 468cd...37b Mulig du har et poeng der. Jeg har liksom tenkt at menn på 50+ var ferdige med krisa. Men det kan såklart være helt feil. Anonymkode: f506c...024
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #13 Skrevet 15. august 2021 Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg forstår ikke hvordan noen klarer å finne så mye eldre menn dom attraktive. Og spesielt ikke om du selv er sprek og ser bra ut. Jeg er selv 44 år, og hat hatt mitt søk på 4 år under og 6 år over. Det er maks. Yngre menn enn det har gjerne svært små barn eller ønsker barn selv, noe jeg ikke gidder. Og eldre menn er ikke attraktive, og de klarer sjeldent å holde mitt nivå i aktivitet. I tillegg har menn over 50 ofte voksne barn, og forventer en annen frihet enn det vi med fortsatt hjemmeboende barn har. Har ikke noe problem med å få interesse fra menn som er 2-3 år yngre, så det er ikke sånn at alle menn i 40-åra bare søker ned i alder. Blir kontaktet av menn som er enda yngre også, men de er ikke ute etter annet enn sex. Jeg har nå akkurat begynt å date en som er 5 år eldre enn meg, men som er veltrent og aktiv og ser 10 år yngre ut enn han er. Vi har barn på samme alder. Helt perfekt!👌 Anonymkode: eb68a...6ce 5
Gjest TheCatLady Skrevet 15. august 2021 #14 Skrevet 15. august 2021 Jeg er også 39 og søker ca mellom 32-46. Har aldri vært interessert i stor aldersforskjell og når det begynner å bli opp mot 10 års aldersforskjell og mer så synes jeg det begynner å bli mye. Jeg synes heller ikke at menn på 50+ er særlig attraktive, men tenker at man må gå for det man selv føler er rett. Hvis man er tiltrukket av menn på 50+ så skal jo ikke andre fortelle deg at det ikke er rett. Er for øvrig enig i at mange menn på 50+ er midt inne i den krisa. Det er endel forespørsler om å møtes på hotell, de skriver at de nettopp er kommet ut av et langt ekteskap og er derfor ikke interessert i forhold eller er bare ute etter venner (=skal vi pule?) osv. De er litt som unge menn i 20-årene og er kun ute etter seksuelle forhold. Jeg er ikke interessert i noen av de aldersgruppene, men på noen datingsider får man meldinger fra menn utenfor aldersgruppen jeg har satt.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #15 Skrevet 15. august 2021 24 minutter siden, AnonymBruker said: Mulig du har et poeng der. Jeg har liksom tenkt at menn på 50+ var ferdige med krisa. Men det kan såklart være helt feil. Anonymkode: f506c...024 Det er nok en god del menn i 50-åra som slett ikke er ferdige med krisa, de er gjerne enda verre enn da de var i 40-åra. Anonymkode: 80127...065 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #16 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mulig du har et poeng der. Jeg har liksom tenkt at menn på 50+ var ferdige med krisa. Men det kan såklart være helt feil. Anonymkode: f506c...024 Jeg er over 50, så tro meg Vi blir generelt senere "gamle" nå for tiden, vet du. 40 er det nye 30, og 50 er det nye 40... Anonymkode: 468cd...37b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #17 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg er over 50, så tro meg Vi blir generelt senere "gamle" nå for tiden, vet du. 40 er det nye 30, og 50 er det nye 40... Anonymkode: 468cd...37b Sukk. Jeg må gå for 60-åringene jeg da, om jeg vil ha en mann som er trygg på seg selv… TS Anonymkode: f506c...024
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #18 Skrevet 15. august 2021 Jeg er enig med de fleste andre her. Jeg ville ikke ha gått for de som er 10 + eldre hvis det ikke var «uunngåelig». Tror maks sju år eldre eller noe rundt der er hvor langt jeg kunne ha strukket meg oppover nå. Altså da en mann på 45. Begynner også så smått å tenke «heller en litt yngre mann i 30-åra»… myyye heller det enn 15 år eldre for eksempel. Kjedelig å sitte der som 50-åring selv og da er mannen 65, da begynner han på et vis å bli gammel, selv om han ikke nødvendigvis har en fot i grava. Anonymkode: 8aefb...975 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #19 Skrevet 15. august 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Sukk. Jeg må gå for 60-åringene jeg da, om jeg vil ha en mann som er trygg på seg selv… TS Anonymkode: f506c...024 Jeg tror du sterkt overdriver hvor mye midtlivskrisa spiller inn. Det er et alt for overdrevent fenomen, og de færreste menn som fra før har ok selvtillit får noen kjempekrise eller blir utrygge osv.. Anonymkode: ce399...7e1 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2021 #20 Skrevet 15. august 2021 Ikke alle får livskriser, og de har i hvertfall ikke tydelig datostempling. Date nå heller de du har lyst til å date, uavhengig av alder, og bruk heller litt tid på å finne ut hvordan de har det med seg selv. Husk at midtlivskrise er en eksistensiell greie, som ofte arter seg i grubling og depresjon, mer enn den utagerende, selvrealiserende typen du ser på film. Anonymkode: 538d4...c43 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå